Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.5 TDi stottert soms.

vragen over de T5
wersitime
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 nov 2008, 14:20

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door wersitime »

Bedankt voor de nuttige tip. Ga ik direct doen.
hendrikus schreef:
wersitime schreef:Ik kreeg van het Camperforum de tip eens te kijken of er niemand in de buurt van Arnhem woont die het storingsregister (vagcom) kan uitlezen. Uiteraard tegen vergoeding. Bij VW kon ik pas volgend jaar terecht :muur maar mogelijk kunnen ze volgende week even een gaatje vinden. (En anders doet de wegenwacht het wel als ik strandt :nuts ) geintje.
zie anders de site http://www.tdiclub.nl

op de voorpagina staan een aantal leden die gratis of tegen een kleine vergoeding je auto wel willen uitlezen. Is bij mij nl ook gedaan door een mede lid.
VW T5 California 2.5 TDi 131 pk 2008 6 versnellingen handgeschakeld, Bearlocked.
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door Reny »

Hee Henny,

goeie ideeen op dat camperforum is het niet :gekte :zwaai
fotogalerij 1120
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door Egbert&Manon »

Bijna net zo intressant als :wjw

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
wersitime
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 nov 2008, 14:20

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door wersitime »

Zeker weten !!! :klappen
Reny schreef:Hee Henny,

goeie ideeen op dat camperforum is het niet :gekte :zwaai
VW T5 California 2.5 TDi 131 pk 2008 6 versnellingen handgeschakeld, Bearlocked.
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door Reny »

Bijna net zo intressant als :wjw
Klopt, daar verwees ik hiernaartoe :knipoog :wjw
fotogalerij 1120
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door InfoMuis »

Als hij de zelfde aansluiting heeft als een gewone T5 130 pk, dan wil ik hem wel uitlezen. Maar ik woon niet direct in de buurt van Arnhem.
wersitime
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 nov 2008, 14:20

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door wersitime »

Bedankt voor je aanbod. Zeewolde zie ik ?, ja dat is wel een beetje ver. Ik hoop er dichterbij een te vinden. Volgens mij is de T5 California technisch gelijk aan de gewone T5.

Groeten Henny
InfoMuis schreef:Als hij de zelfde aansluiting heeft als een gewone T5 130 pk, dan wil ik hem wel uitlezen. Maar ik woon niet direct in de buurt van Arnhem.
VW T5 California 2.5 TDi 131 pk 2008 6 versnellingen handgeschakeld, Bearlocked.
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door InfoMuis »

wersitime schreef:Bedankt voor je aanbod. Zeewolde zie ik ?, ja dat is wel een beetje ver. Ik hoop er dichterbij een te vinden. Volgens mij is de T5 California technisch gelijk aan de gewone T5.

Groeten Henny
Als je toevallig toch wilt langkomen laat dan hoor ik het wel. In ieder geval suc6 met oplossen van de situatie.
jan vb
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 feb 2007, 21:17
Locatie: schilde

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door jan vb »

heeft hij een dieselpartikelfilter af fabriek dan is het het regeneratie proces van het filter.
mijne doet dit ook zo om de 1000 km ongeveer.
174 auto dc
verdringer
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 jun 2007, 08:40
Locatie: Vriezenveen

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door verdringer »

Je mag altijd bij mij langskomen voor diagnose, tegen redelijke vergoeding, in de buurt van Almelo

gr verdringer
wersitime
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 nov 2008, 14:20

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door wersitime »

Nee een dieselpartikelfilter (is toch hetzelfde als roetfilter?) heeft hij niet. Bouwjaar is september 2005 dus het kan hier ook niet op.
jan vb schreef:heeft hij een dieselpartikelfilter af fabriek dan is het het regeneratie proces van het filter.
mijne doet dit ook zo om de 1000 km ongeveer.
VW T5 California 2.5 TDi 131 pk 2008 6 versnellingen handgeschakeld, Bearlocked.
wersitime
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 nov 2008, 14:20

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door wersitime »

Ja is weer wat dichterbij maar nog steeds een heel eind. In ieder geval bedankt voor je aanbod.
verdringer schreef:Je mag altijd bij mij langskomen voor diagnose, tegen redelijke vergoeding, in de buurt van Almelo

gr verdringer
VW T5 California 2.5 TDi 131 pk 2008 6 versnellingen handgeschakeld, Bearlocked.
wersitime
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 nov 2008, 14:20

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door wersitime »

Het wordt dagelijks erger. Het valt mij op dat na een nachtvorst zoals afgelopen nacht -3 graden het stotteren/haperen/zwoegen vaker voorkomt. Nu op een rit van 18 km 3 keer. Wat me ook steeds opvalt is dat de automaat soms niet wil opschakelen. Hij draait dan al 4000 toeren maar schakelt niet over. Zou het iets met de automatische versnelling in combinatie met de kou te maken kunnen hebben.

Afijn heel misschien kan ik volgende week bij VW Hegeman in Nijmegen het storingsregister uit laten lezen. Hopelijk geeft dat een oorzaak aan. Over een poosje moet ie toch echt dat hele eind naar Oostenrijk, ik hou mijn hart vast als ze niets vinden. En daar kan het s' nachts makkelijk -25 worden. :winter

Ik heb alleen nog maar Tango getankt, ander merk eens proberen ????

Het is een VW T5 California met kilometerstand 71600 en bouwjaar september 2005 geimporteerd uit Duitsland en ongeveer 6 weken in ons bezit nu.

Wie ziet er al iets herkenbaars in mijn waarnemingen.

Groeten Henny
VW T5 California 2.5 TDi 131 pk 2008 6 versnellingen handgeschakeld, Bearlocked.
sierdklusser
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 dec 2008, 18:04

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door sierdklusser »

wersitime schreef:Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, ik heb de vraag bij de dealer neergelegd maar nog geen antwoord ontvangen en ben toch wel benieuwd wat het zou kunnen zijn.

Wanneer je rustig rijdt en de weg begint licht te klimmen dan begint de motor soms, maar niet altijd, te stotteren. Heel soms doet hij dit ook in het stadsverkeer bij rustig optrekken. Wanneer je dan het gas loslaat herstelt hij zich weer. Ik heb niet het idee dat de automaat ineens aan het schakelen gaat tussen twee versnellingen. Laat je het gas niet los dan gaat de wagen hevig schudden, dus optrekken, remmen, optrekken, remmen enz... Er gaan geen lampjes zoals de ESP ofzo branden dus er is geen slip.

Het is een VW T5 2.5 TDi California met 6 versnellingsautomaat bouwjaar sep 2005.

Alvast bedankt voor de reakties.

henny
hallo henny een maat van mij heeft ook de zelfde bus als jou .van 2007 die heeft ook zo,n kwaal die stottert veel tussen de 60 en 80 vooral op de cruisecontrol dan is het bij hem het ergst niet als je zo rijd ,hij heeft hem bij de dealer neergezet in heerenveen ,daar staat hij nu een half jaar .
en hij heeft er een advocaat opgezet ,hun kunnen het niet vinden . maar hij hoeft hem zo niet weer .hij dacht eerst ook de versnellingsbak .maar dat was het niet zeiden ze .maar wat wel?????????? mijn eigen sloper van 2007 had het in het begin ook.lag aan de verbrandingsgassen die weer gebruikt worden of iets dergelijks zeiden de techneuten .in leeuwarden maar ze hebben het ook nooit gevonden nou moet ik zeggen het is wat beter geworden . gr sierd klusser met de bus met 4 nieuwe bakken in 28000 km
wersitime
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 nov 2008, 14:20

Re: 2.5 TDi stottert soms.

Bericht door wersitime »

Het klinkt allemaal niet erg hoopvol. Inmiddels heb ik veel reacties gehad, ook via pm, met mensen die vragen dat zodra ik het probleem weet of ik ze dat wil laten weten aangezien het nog bij niemand is opgelost. Het komt dus erg veel voor bij alle bouwjaren. Je zegt dat die auto in Heerenveen staat, daar heeft de mijne de laatste beurt gehad en zij kennen mijn probleem en mogelijk gaat de auto terug naar hen. Ze doen hier verder geen uitspraak over maar dit probleem is ze dus bekend.

We denken er over na nu blijkt dat alle problemen niet zijn opgelost bij anderen om hem om te ruilen, want in zo'n lijdensweg bij VW hebben we geen zin meer in. Bij VW lossen ze zelden problemen op want monteurs zijn daar niet meer voor opgeleid, ik heb dit meerdere keren meegemaakt, het zijn kereltjes van 20-25 jaar zonder monteurs opleiding. Mijn Dealer zei ook al dat dit een probleem is wat veel tijd, dus geld gaat kosten om het te vinden.

Groeten Henny

sierdklusser schreef:
wersitime schreef:Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, ik heb de vraag bij de dealer neergelegd maar nog geen antwoord ontvangen en ben toch wel benieuwd wat het zou kunnen zijn.

Wanneer je rustig rijdt en de weg begint licht te klimmen dan begint de motor soms, maar niet altijd, te stotteren. Heel soms doet hij dit ook in het stadsverkeer bij rustig optrekken. Wanneer je dan het gas loslaat herstelt hij zich weer. Ik heb niet het idee dat de automaat ineens aan het schakelen gaat tussen twee versnellingen. Laat je het gas niet los dan gaat de wagen hevig schudden, dus optrekken, remmen, optrekken, remmen enz... Er gaan geen lampjes zoals de ESP ofzo branden dus er is geen slip.

Het is een VW T5 2.5 TDi California met 6 versnellingsautomaat bouwjaar sep 2005.

Alvast bedankt voor de reakties.

henny
hallo henny een maat van mij heeft ook de zelfde bus als jou .van 2007 die heeft ook zo,n kwaal die stottert veel tussen de 60 en 80 vooral op de cruisecontrol dan is het bij hem het ergst niet als je zo rijd ,hij heeft hem bij de dealer neergezet in heerenveen ,daar staat hij nu een half jaar .
en hij heeft er een advocaat opgezet ,hun kunnen het niet vinden . maar hij hoeft hem zo niet weer .hij dacht eerst ook de versnellingsbak .maar dat was het niet zeiden ze .maar wat wel?????????? mijn eigen sloper van 2007 had het in het begin ook.lag aan de verbrandingsgassen die weer gebruikt worden of iets dergelijks zeiden de techneuten .in leeuwarden maar ze hebben het ook nooit gevonden nou moet ik zeggen het is wat beter geworden . gr sierd klusser met de bus met 4 nieuwe bakken in 28000 km
VW T5 California 2.5 TDi 131 pk 2008 6 versnellingen handgeschakeld, Bearlocked.
Plaats reactie