Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

veiligheidsgordel extra

vragen over de T4
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: veiligheidsgordel extra

Bericht door matje86 »

in een california zit een 2 zits achter in(geen 3 zitter als multivan)
:T44EVER
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: veiligheidsgordel extra

Bericht door Keely 798 »

In mijn vorige Westfalia zat ook achterin een extra heupgordeltje gemonteerd, maar dat was alleen te gebruiken voor een klein kind.
Maar dat mag natuurlijk niet.
De beste oplossing komt van Charles Vos. Deze bank monteer je op de rails, maar het nadeel is dat ze erg duur zijn.
Misschien heeft een mede WJW' er 1 te leen of te huur. Kijk ook eens op
http://www.jsparts.nl/ Deze heeft ze ook te koop, maar misschien wil hij ook verhuren.

Succes George Haga
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: veiligheidsgordel extra

Bericht door chv »

Deze topic is een paar maanden geleden ookaan de orde gesteld toen iemand z'n bus wilde laten (om)keuren vwb het aantal zitplaatsen dat op het kentekenbewijs wordt vermeld. Op dat moment waren op marktplaats.nl behalve tweede hands bankjes (a 750,- euro) ook mogelijkheden om zo'n westfaliabankje te huren. Ik meen dat ik toen ook links heb vermeld die ik was tegengekomen. Misschien effe zoeken in oude topics.
Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: veiligheidsgordel extra

Bericht door Reny »

De planning was dat we volgende week zaterdag met z'n vieren op wintersport zouden gaan, daar is nu spontaan een vijfde bijgekomen. Met z'n vieren is mijn california perfect natuurlijk maar met vijf wordt het lastig zitten :bonk
Onze nissan almera is qua zitplaatsen (wel vijf maar achterin ook heel krap) geen echt alternatief dus ons wagenpark is een beetje uitgeput. Nu heeft nummer vijf een Ford galaxcy (geen idee of ik dit goed schrijf) dus waarschijnlijk wordt het nu die auto.
Om dik 1300 km te moeten zitten op de 2 1/2 persoons achterbank of op het matje bankje voorin is nu verschoven naar een backupplan. Er wordt nu gezocht naar winterbanden voor de Ford. Want de weersvoorspellingen zijn dusdanig dat we die nodig hebben.

Ik wel een beetje balen want de bagageruimte in de bus is natuurlijk onovertroffen, maar ja het zitvlees wil natuurlijk ook wel wat :knipoog (en ik had natuurlijk willen showen met de bus)

Dus iedereen bedankt voor het meedenken. (en aanbieden van spullen).
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: veiligheidsgordel extra

Bericht door Roger B. (11)61 »

Heeft een Ford Galaxy niet de zelfde maat banden toevallig als jouw T4? dan hoef je alleen maar banden om te leggen (velgen passen waarschijnlijk niet vwb ET)

een dure maar goedkoper dan eenmalig kopen optie is winterbanden huren.

Asl je de camper alleen als vervoermiddel nodig had, is die galaxy wel een luxere optie voor vijf personen denk ik
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: veiligheidsgordel extra

Bericht door Reny »

Ja, de camper was voor deze vakantie alleen vervoersmiddel.
2 van ons hebben eigen skispullen en dan wordt het op een gewone auto al gauw rijden met skibak :bonk
De bus is zuiniger in gebruik, diesel en meer bergruimte.
We hebben voor ongeveer 150 euro p.p. een 8 persoonsapp. met skipas (en dat was met 4 personen) dus daar ga ik niet voor kamperen :knipoog

Zal eens gaan kijken naar de maat van de banden, dank voor de tip :toppie
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: veiligheidsgordel extra

Bericht door Roger B. (11)61 »

weet niet of een Galaxy ruimte onder de bank heeft, wellicht kunnen de ski's dan tussen de voorstoelen gelegd worden vanaf achteraan (moet de persoon achterin in het midden wel even opletten waar ie zijn.haar voeten zet..)

of alleen de ski's op het dak, zijn van die magneet of zuignap houders voor verkrijgbaar
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: veiligheidsgordel extra

Bericht door Reny »

Volgens mij kun je in die galaxcy stoeien met stoelen en dan bijv. de middelste stoel van de voorste rij eruit laten. De ski's zouden dan kunnen doorsteken.
Feit blijft dat hoe meer ik ermee bezig ben ik steeds meer zin krijg om te gaan :winter
fotogalerij 1120
Plaats reactie