Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 met ochtendhumeur

vragen over de T4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: T4 met ochtendhumeur

Bericht door bartt4 »

Egbert&Manon schreef:Bij mij schakelt hij niet via portier!
(eerst 2.4 nu TDI)
Maar jij hebt ook de bedrading van een tdi er in. Hier gaat het om bouwjaar 92 een 2.4 zijn technisch vrij gelijkwaardig aan een 1.9 alleen een cilinder extra. Na mijn idee heeft die eeen voorgloei op de deurschakelaar net als een 1.9. Maar met deze vorst mag een dieseltje heus wel ff een paar slaggies kuchhe zijn al busjes op leeftijd toch? whehe me groene roggelde ook iedere ochtend wat rook signalen uit ach wist ik ook meteen dat die het deed.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
GoreText
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2009, 18:48
Locatie: H I Ambacht

Re: T4 met ochtendhumeur

Bericht door GoreText »

Hoi Egbert&Manon,
Ik ben er nog niet uit, heb ook weinig tijd gehad en het is me veel te koud om nu buiten aan die wagen te gaan sleutelen.
Hij start en alleen de eerste keer doet hij moeilijk, daarna kan hij een uur of 6 stilstaan en goed starten.
Als het warmer wordt ga ik eens een literfles aansluiten op de brstpomp die hoger hangt dan de pomp, dan kan er geen lucht inkomen.
Als ik hem dan start en hij slaat goed aan dan ga ik met het brstsysteem aan de gang.
Voor het gloeisysteem moet ik nog even zoeken naar iemand met een ampere-tang die hij uit wil lenen.

Op die gierende versnellingsbak na loopt hij goed en heb ik niets te klagen, hij doet z'n werk.

Als iemand nog een ideetje heeft laat het me aub even weten, Gr G.
Ooit een mooie nieuwe franse bedrijfswagen gehad?
Dan weet je direct waarom je het liefst in een oude Volkwagen bus rijdt.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: T4 met ochtendhumeur

Bericht door bartt4 »

Wat is de km stand dan van je bus?
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
GoreText
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2009, 18:48
Locatie: H I Ambacht

Re: T4 met ochtendhumeur

Bericht door GoreText »

Goeiendag T-mutsen, ben met het gloeirelais bezig geweest, (Met dank aan Oskar!) maar dit blijkt niet uit te maken, hij start de eerste keer van de dag nog steeds moeilijk.
Wel ben ik, door een uurtje praten met hem, heel wat weetjes over de T-4 rijker.
Er zit niets anders op dan verder zoeken waar de fout zit.
Het ligt volgens mij niet aan het brandstofsysteem omdat er wel een verschil zit in de buitentemperatuur.
Als het warmer is 's ochtends dan start hij aanzienlijk makkelijker dan in de kou.
Als het probleem in het brandstofsysteem zou zitten dan zou het niet uitmaken of het koud of warm was, hij moet dan altijd eerst zijn lucht kwijt eer hij aanslaat.

Ik sta geheel open voor info en hoop toch dat ik er een beetje snel uit ben, ik weet niet hoelang de startmotor het uithoudt.

Hartelijke groeten Geer.
Ooit een mooie nieuwe franse bedrijfswagen gehad?
Dan weet je direct waarom je het liefst in een oude Volkwagen bus rijdt.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: T4 met ochtendhumeur

Bericht door frank884 »

GoreText schreef:Hoi Egbert&Manon,
Ik ben er nog niet uit, heb ook weinig tijd gehad en het is me veel te koud om nu buiten aan die wagen te gaan sleutelen.
Hij start en alleen de eerste keer doet hij moeilijk, daarna kan hij een uur of 6 stilstaan en goed starten.
Als het warmer wordt ga ik eens een literfles aansluiten op de brstpomp die hoger hangt dan de pomp, dan kan er geen lucht inkomen.
Als ik hem dan start en hij slaat goed aan dan ga ik met het brstsysteem aan de gang.
Voor het gloeisysteem moet ik nog even zoeken naar iemand met een ampere-tang die hij uit wil lenen.

Op die gierende versnellingsbak na loopt hij goed en heb ik niets te klagen, hij doet z'n werk.

Als iemand nog een ideetje heeft laat het me aub even weten, Gr G.

ben benieuwd wat je kunt vinden:
ik heb dit nu ook gekregen, als die lang heeft gestaan dan krijgt die met starten even geen Diesel
daarna springt die gelijkmatig direct aan.

wat die niet doet met kapotte gloeiers dan doen in het begin niet alle cylinders gelijk mee
en loopt die ook niet mooi rond in het begin.
hij krijgt even geen diesel als die lang heeft gestaan, is mijn eerste indruk
of er ergens lucht in het systeem komt......maar waar?????
Weet iemand of er in de tank een opvoerpompje zit???? wat mischien kapot zou kunnen zijn..
ik heb die tank wel eens open gehad bij de vorige T4 jaren geleden om er iets uit te halen wat erin is gevallen maar ik kan me niet meer herrinneren of er een vlotter met opvoerpomp in zit of alleen een vlotter.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
peter 882
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:26
Locatie: Emmen

Re: T4 met ochtendhumeur

Bericht door peter 882 »

Misschien heb je hier iets aan.

Ik heb toen gezegd tegen T.Molenaar je kunt even de deurschakelaars gaan omwisselen,
nog geen 5 minuten werk .
En een paar dagen later een emailbericht terug gekregen van T.Molenaar

emailbericht T.Molenaar;
ja klopt was idd deurschakelaar maar moet ook nog de voorgloeitijd van 2 naar 3 seconden instellen maar heb nog geen tijd gehad voor m aan de laptopm te hangen.
maar hij start nu zonder kwalmen en op 5 cylinders mooi man!!! alweer bedankt voor je tips gr toby



Gr Peter 882 :wjw
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: T4 met ochtendhumeur

Bericht door bartt4 »

peter 882 schreef:Misschien heb je hier iets aan.

Ik heb toen gezegd tegen T.Molenaar je kunt even de deurschakelaars gaan omwisselen,
nog geen 5 minuten werk .
En een paar dagen later een emailbericht terug gekregen van T.Molenaar

emailbericht T.Molenaar;
ja klopt was idd deurschakelaar maar moet ook nog de voorgloeitijd van 2 naar 3 seconden instellen maar heb nog geen tijd gehad voor m aan de laptopm te hangen.
maar hij start nu zonder kwalmen en op 5 cylinders mooi man!!! alweer bedankt voor je tips gr toby



Gr Peter 882 :wjw
Controleer je toevoer leiding van af het filter naar je brandstof pomp maar eens was bij de mijne en ook bij die van egbert beschadigd.
Piepklein gaatje er in zorgde dat er lucht in komt en dat je als die tijd heeft gestaan even door moet starten. kijk eens naar die leiding voor je je bus start of laat eenander eens starten en controleer op lucht de leiding is namelijk iets doorzichtig en zie je de diesel komen.
Kan ook in je tankt zitten maar dat komt minder vaak voor.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie