Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Niet werken van de koelvloeistofverwarming

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: Niet werken van de koelvloeistofverwarming

Bericht door Han G »

Check in jou geval eens of je ook een tweede accu onder de bestuurders stoel hebt staan
als deze slecht is zal de kachel bij het opstarten "zien" dat de spanning te laag word en schakeld deze weer uit.

mischien makkelijke test, als het koud is start je de motor en laat je deze stationair lopen, vervolgens schakel je via het display je stand kachel in, zo uit mijn hoofd twee keer de knop rechts onder/naast het display.
mocht je standkachel het nog doen zal deze nu pogen het water warm te krijgen, als je onder de auto zou kijken tehoogte van de besturders stoel zou je ook uitlaat gassen van de kachel kunnen zien, mits deze werkt natuurlijk.

de tips van sticker in de deurstijl etc heb je natuurlijk al gecontroleerd?

kan het natuurlijk zijn dat bijvoorbeeld het "gloei" element in de standkachel stuk is, dan wordt het weer een nieuw verhaal en eigenlijk vervangen hier van kan via een service center en op het net zijn er voldoende hints te vinden over het zelf doen.

Ik neem aan dat de auto wel redelijk vlot warm is? met kilometer of 5 met rustige snelheid zou je temp meter al wel uit de hoek mogen komen met een bijverwarmer(de functie van de standkachel onder de 9 graden).

Succes!
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
dpmtuning
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jun 2012, 08:18

Re: Niet werken van de koelvloeistofverwarming

Bericht door dpmtuning »

Even een reactie waar andere misschien ook iets aan hebben;

Bij mij was de tweede accu onder de bestuurdersstoel stuk. Het bleek als ik de kachel wilde activeren de accuspanning daalde tot 6V en hierdoor de klok dus weer uitsloeg, logisch. Nieuwe accu geplaatst en alles doet het weer super. Ik denk dus dat veel standkachel problemen alleen al liggen aan een slechte accu.
Ik heb dus gewoon de functie 'interieurverwarming' gelukkig. Ik kan hem nu bv 's avonds instellen en dat is de cabine lekker warm 's ochtends en alle ruiten ontdooid!

Nu heb ik alleen nog een klein ander probleempje; Ik heb ook de Webasto T90 afstandbediening erbij. Echter als ik op de ON knop druk gaat hij 5x snel rood knipperen. Volgens de boekjes zouden de batterijen dan leeg zijn. Echter na plaatsen van nieuwe batterijen doet hij dit nog steeds.
Nou lees ik dat je de afstandbediening opnieuw kan aanleren. Door een zekering los te halen, 5 sec. wachten, er weer in doen en dan op de OFF knop drukken.
Alleen om welke zekering gaat dit? en waar zit deze? Ik hoop dat de ab het dan weer doet.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Niet werken van de koelvloeistofverwarming

Bericht door Oviivo »

Zekering zit op de kachel zelf. Of in de kabelboom die aan de ontvanger van een na-uitgeruste ab ontvanger vastzit.

dit zou niet te lastig moeten zijn.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie