Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vw automaat t4

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: vw automaat t4

Bericht door Ron---63--- »

Tja.......
Is mensafhankelijk denk ik.........hoe rijd je ermee, hoe laat je de boel warm draaien, wanneer geef je gas als je bij het stoplicht weg wil rijden..... zware aanhangers trekken :gif Het zijn allemaal dingen waar je met een automaat om moet denken.

Mijn vorige bus was een 102 pk automaat, kocht ik met 50000 km en verkocht deze na 4.5 jaar met 135000 km. Ik liet iedere 25000 km de automaatolie vervangen en altijd prima gereden. Het enige wat hij af en toe had ,is dat hij niet in zn vrijloop kwam,bij stilstand stoplicht bv. Eens per maand ofzo....
Bij wegrijden moet de automaat altijd ff "denken" zodra hij langzaam rolt dan pas gas geven, eerder niet !!
Ik mis zo af en toe mn automaat ook nog wel, vooral met filerijden inderdaad.
Rijdt gewoon erg luxe en als ie warm was trok ie net zo snel als mn huidige gechipte schakelbak.

Maar eerlijk is eerlijk, de T4 automaten zijn niet het allerbeste in zn soort, er zijn er al meerdere die de pech hebben gehad om te laten reviseren.
Je moet gewoon mazzel hebben denk ik.

Succes met je zoektocht.

Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vw automaat t4

Bericht door Multivan Generation »

We zijn nu meer als een week verder,
de vraagsteller heeft niet meer gereageerd,
in die tijd....

Hij zal het toch niet vergeten zijn :knipoog :bonk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: vw automaat t4

Bericht door heartbeat »

Let ook op dat er een regelaparaat in zit met een dc code deze is aangepast met andere schakel momenten dit was een oplossing van de frabriek zodat de boel heel blijft en idd regelmatig je olie verversen dan kan je heel veel fijne km's beleven maar moet je zwaar trekken bv caravan of ben je een pilot zal ik je het niet aanraaden een automaat te kopen maar een vriend van me rijdt altijd automaat en al jaren en heeft 1x een kopelomvormer vern verder nooit problemen gehad en hij rijdt echt wel veel zeker 90.000 per jaar
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Suuske
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 sep 2007, 11:38
Locatie: Hoensbroek

Re: vw automaat t4

Bericht door Suuske »

ik heb ook problemmen met de bak het diffrentieel kapot maar ook lager naar versnelings bak kosten plaatje bijna 3100€ maar loopt nu goed maar het belangrijkste is toch het olie verwisselen toen ik volvo 440 automaat had deed ik dat een keer per jaar en dat ga ik nu ook weer doen .

maar nu heb ik nog een vraag??? hoe kan ik de oliekoeler vervangen door een echte koeler in de vorm van een radiator want dat is beter voor de automaat Groetjes Frans van Gestel alias suuske
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Re: vw automaat t4

Bericht door richie »

Het plaatsen van een aparte koeler staat bij tips en trucks.

Kan het je van harte aanraden, het scheelt ongeveer 40 C in temperatuur.

Gr

Richie
friek
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 feb 2007, 17:16

Re: vw automaat t4

Bericht door friek »

ik heb een automaat van 2001 en verleden jaar een nieuwe bak bij autrans laten inzetten nu naar een jaar ging die weer raar doen naar de dealer geweest en de heeft hem uitgelezen en zeiden uw bak is niet goed koppelomvormer was stuk
gebeld met autrans en zondagavond neergezet en maandagmiddag klaar dat was snel en zonder kosten weer een nieuwe bak geplaatst vroeg meteen waneer er nieuwe olie of beurt nodig was hoefde niet want er zat long life olie in en gaat nu weer als een speer trekt als een lier en met gemak 120/150
Plaats reactie