Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

van Multivan naar California met dubbele climatronic

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Nieuw Projectje

Bericht door pluuke »

Hoi Pascal,

Ja las het in jou posting vlak nadat ik hem had geplaatst, snap het.
Bij de MV zitten ze wel geschroefd, wel logisch om te denken dat dat bij de CC ook zo is.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Freelancer »

pluuke schreef:Hoi Pascal,

Ja las het in jou posting vlak nadat ik hem had geplaatst, snap het.
Bij de MV zitten ze wel geschroefd, wel logisch om te denken dat dat bij de CC ook zo is.
Hoi "pluuke",

Ik heb dat laatste berichtje gewist aangezien ik dacht dat voor Berrie was bestemd, ze zijn inderdaad bij de CC enkel gekit juist om de reden dat de dwarsbalken van de bodem er vlak onder zitten, je kan echter wel de zijkanten van een aantal gaatjes voorzien er popnagels doorheen schieten, maar dan gaan ze kromtrekken, vorm van de bodemplaat is als golven op zee.
En dan schuift de bank wel heel stroef, wat niet de bedoeling is.

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Nieuw Projectje

Bericht door René »

Zow, dit topic krijgt al gang zat.

:yes :yes :yes

Het verhogen van de bedplank om ruimte voor de klima te maken bedoelde ik de plank voor het bovenste bed.

Gezien de tekening van Pluuke en de werkzaamheden in lengte richting van Christoffel aan zijn hemel hoop ik dmv de verhoging die MV generation ook gedaan heeft net voldoende ruimte te krijgen om een plenum te maken incl breedte aanpassing. Wellicht niet zo dik als in de multivan, maar dat zie je dan niet meer.

Het gatenpatroon herleiden uit de bodemplaat kan ik wel doen, echter mijn houten bodemplaat heeft aan beide zijkanten een breuk op de smalle delen waardoor ik verwacht minder nauwkeurig te kunnen werken. Dus als iemand een maat wil nemen heel graag.

Gelukkig heb ik een hele doos vol met kabelbomen erbij, en ook het computertje.

Ik zal de attenties betreffende de doorvoeren in acht nemen.


Berrie
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Freelancer »

Hoi Berrie,

Ik wil gerust even naar beneden gaan om wat foto's te nemen en afmeten, doch na bewerken van de foto's + aanbrengen van de maten is het misschien middernacht, ik ga het toch even doen, René heeft mij ook zeer snel geholpen, dus graag gedaan.

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Nieuw Projectje

Bericht door René »

Freelancer schreef:Hoi Berrie,

Ik wil gerust even naar beneden gaan om wat foto's te nemen en afmeten, doch na bewerken van de foto's + aanbrengen van de maten is het misschien middernacht, ik ga het toch even doen, René heeft mij ook zeer snel geholpen, dus graag gedaan.

Mvg.
Freelancer aka Pascal.

Doe maar rustig aan Freelancer.

Ik ga eerst mijn T5 de dubbelecabine bekleden.

Daarna eerst het dak plaatsen op de T4 en pas daarna aan mijn interieur beginnen, wnat dan heb ik ook meer sta hoogte en werkruimte.
Ben nu alleen met voorbereidend werk bezig.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Henk250 »

Wel mooi project Berrie.
Fijn dat hier mensen zijn met ervaring,en dat je die website van PL** door kunt spitten voor
tips en techniese knowhow.
Misschien kan hij je wel helpen.

:toppie :toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Nieuw Projectje

Bericht door René »

pluuke schreef:@ Berrie
Maareh, als je dit ziet:
Afbeelding
is er weinig ruimte voor de klimahimmel ivm de klep van de dakkast en de gordel.
Vandaar dat je de achterste bedplank hoger wil plaatsen, let wel de sponninghoogte van het verstevigingsprofiel is vooraan ongeveer de bedplankdikte en loopt naar achteren af naar zowat nul, misschien zou je dan de bedplank aan de randen kunnen opdikken.
Die had ik ook gezien op andere foto.

Plannen zijn om net boven het deurtje van de kast te eindigen. Dus bij hangkast en dakkast.
Schuin aflopend naar de gordel en hopen dat netjes te kunnen afwerken.

Als de bedplank dan nog 2 cm ruimte geeft..... Verwacht ik net die paar cm van de klima hemel kwijt te kunnen.
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Freelancer »

Berrie en Rene schreef:
Freelancer schreef:Hoi Berrie,

Ik wil gerust even naar beneden gaan om wat foto's te nemen en afmeten, doch na bewerken van de foto's + aanbrengen van de maten is het misschien middernacht, ik ga het toch even doen, René heeft mij ook zeer snel geholpen, dus graag gedaan.

Mvg.
Freelancer aka Pascal.

Doe maar rustig aan Freelancer.

Ik ga eerst mijn T5 de dubbelecabine bekleden.

Daarna eerst het dak plaatsen op de T4 en pas daarna aan mijn interieur beginnen, wnat dan heb ik ook meer sta hoogte en werkruimte.
Ben nu alleen met voorbereidend werk bezig.
Geen probleem Berrie, ik zal het met daglicht wel even doen, ik zal even drie foto's plaatsen van mijn 'bus' zonder hefdak, ik was er toen nog aan bezig ondertussen zijn de ramen verdonkerd en nog wat kleine prutsen aangepast, doch nu heb je een idee hoe de inbouw in mijn bus zit zonder gebruik van hefdak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg.
Pascal aka Freelancer.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Reny »

Berrie, ik heb een california uit 96, (oranje spijlen) als je maten nodig heb dan hoor ik het wel. Volgens mij woont René hier in de buurt (is waarschijnlijk betrouwbaarder met meten :knipoog )
Geef maar een gil
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Freelancer »

Reny schreef:Berrie, ik heb een california uit 96, (oranje spijlen) als je maten nodig heb dan hoor ik het wel. Volgens mij woont René hier in de buurt (is waarschijnlijk betrouwbaarder met meten :knipoog )
Geef maar een gil
?!?!?!?! :ie
Bij deze is het dan opgelost, kan het iets tactvoller ?

Mvg.
Freelancer aka Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Roger B. (11)61 »

:bifun :bifun

euhh
Pascal, ik denk dat je het een beetje verkeerd begreep..

Reny bedoelt niet dat het betrouwbaarder is met meten tov van JOUW metingen als rené het opmeet, maar meer tov zijn/haar eigen metingen....

dus de opmerking over betrouwbare metingen had geen betrekking op jouw postings, maar louter op de eigen post van Reny.... :yes
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Freelancer »

Roger B. schreef::bifun :bifun

euhh
Pascal, ik denk dat je het een beetje verkeerd begreep..

Reny bedoelt niet dat het betrouwbaarder is met meten tov van JOUW metingen als rené het opmeet, maar meer tov zijn/haar eigen metingen....

dus de opmerking over betrouwbare metingen had geen betrekking op jouw postings, maar louter op de eigen post van Reny.... :yes
Ja dat weet ik wel, dat hij bedoeld dat René beter zal opmeten dan de poster, daar ben vrij zeker van, maar ja het zal wel aan mij liggen, wat ik bedoel is dat wij als WW'ers elkaar helpen, ik kan evengoed zeggen ' laat het forum maar zo en we rijden in colonne naar Berrie met onze campertjes en dan kan hij rustig alles zelf gaan opmeten ' :bonk :bonk

Mvg.
Freelancer - Pascal.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Nieuw Projectje

Bericht door René »

Jullie regelen de meeting ik de koffie??

Maar freelancer ik ga ervanuit als jij meet dat je dat goed doet hoor.
Anders had je het nooit aangeboden. :klappen

berrie
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Freelancer »

Berrie en Rene schreef:Jullie regelen de meeting ik de koffie??

Maar freelancer ik ga ervanuit als jij meet dat je dat goed doet hoor.
Anders had je het nooit aangeboden. :klappen

berrie
Hoi Berrie,

Blijkbaar begrijp je wat ik probeer uit te leggen :zodenkikerookover , ik heb een aantal weken een :mail gestuurd naar René en kreeg er al snel eentje retour met .PDF bestandjes waar ik zeer goed mee vooruit kan, het ene plezier is het andere waard :wjw niet ?

En by the weg : krijgen we beeldjes te zien van de T5 bekleding, ik kijk er al naar uit.
En wat de metingen betreft, ik hoor/lees het wel :toppie

Mvg.
Pascal aka Freelancer
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nieuw Projectje

Bericht door Reny »

Oeps, ik wilde niet storen in een goede relatie hoor :groteogen
En ik bedoelde inderdaad dat mijn vrouwelijke meeteigenschappen niet de beste zijn (dan voor de uitleg Roger).

Enne Pascal het was alleen maar een aanbod, geen aanval, als jij het regelt helemaal prima weet je wel :toppie
fotogalerij 1120
Plaats reactie