Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bandenspanning

vragen over de T5
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Bandenspanning

Bericht door bartt4 »

MENTHAL THEO schreef:Bart, jij als expert wat heb jij voor banden onder je bus ??
rij met me polo momenteel vredestijn quattrac3 allseison banden 195/50 15 en me bus in de winter om michelin achilles winterband en zomer momenteel rotex (geproduceerd bij yokohama) maar niet overal te koop,wat een goedkope band is en kwalitatief wel goed. Dit namelijk omdat ik waarschijnlijk toch terzijnde tijd naar 19 inch onder me bus wil. Heb ik de velg gevonden die voledg me smaak is dan kies ik voor michelin in dat geval. Vind de banden van de michelin groep erg goed. maar inderdaad zit er een prijskaartje aan. Zijn zekers mer goede banden n is veelal ook een persoonlijke keuze die je maakt. Kosten plaatje rij omstandigheden aantal km perjaar etc ga je voor comfort grip stil juist plakken bij droog of uitstekende grip bij nat. ben je zwaar beladen etc etc. wil je voor weinig kun je kijken om hankook , kuhmo ,maxis, iets duurder, dunlop, goodyear,bf goodrich, hogersegment, vredestijn, michelin, bridgestone . Wat ik absoluut niet adviseer is : linglong. nangkang, wanli,agilles(nee niet de michelin),goodride etc.(allemaal bocht en absoluut geen rijeigenschappen en grip. Nogmaals anderen denken er anders over. Maar weet voorme eigen wel wat goed is en wat beter is ook kwa spanning maten en types. Werk al heel wat jaartjes in de banden branche. en genoeg gezien wat een band doet in de praktijk
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Bandenspanning

Bericht door GerJol 716 »

Hey Bart ik heb er eentje niet in je rijtje gezien; Toyo :toppie of Toyo :bonk

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Bandenspanning

Bericht door bartt4 »

ow er zijn zoveel merken soorten alles opnoemen staat forum vol haha
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Bandenspanning

Bericht door robindekeiser »

bartt4 schreef:
MENTHAL THEO schreef:Bart, jij als expert wat heb jij voor banden onder je bus ??
rij met me polo momenteel vredestijn quattrac3 allseison banden 195/50 15 en me bus in de winter om michelin achilles winterband en zomer momenteel rotex (geproduceerd bij yokohama) maar niet overal te koop,wat een goedkope band is en kwalitatief wel goed. Dit namelijk omdat ik waarschijnlijk toch terzijnde tijd naar 19 inch onder me bus wil. Heb ik de velg gevonden die voledg me smaak is dan kies ik voor michelin in dat geval. Vind de banden van de michelin groep erg goed. maar inderdaad zit er een prijskaartje aan. Zijn zekers mer goede banden n is veelal ook een persoonlijke keuze die je maakt. Kosten plaatje rij omstandigheden aantal km perjaar etc ga je voor comfort grip stil juist plakken bij droog of uitstekende grip bij nat. ben je zwaar beladen etc etc. wil je voor weinig kun je kijken om hankook , kuhmo ,maxis, iets duurder, dunlop, goodyear,bf goodrich, hogersegment, vredestijn, michelin, bridgestone . Wat ik absoluut niet adviseer is : linglong. nangkang, wanli,agilles(nee niet de michelin),goodride etc.(allemaal bocht en absoluut geen rijeigenschappen en grip. Nogmaals anderen denken er anders over. Maar weet voorme eigen wel wat goed is en wat beter is ook kwa spanning maten en types. Werk al heel wat jaartjes in de banden branche. en genoeg gezien wat een band doet in de praktijk
Ik kan bijna niet geloven dat jij zometeen 19" gaat rijden met Michelin PS2, zou anders niet weten welke michelin erom kan. Maar ps2 kost zeker 450,00 stuk
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Bandenspanning

Bericht door bartt4 »

robindekeiser schreef:
bartt4 schreef:
MENTHAL THEO schreef:Bart, jij als expert wat heb jij voor banden onder je bus ??
rij met me polo momenteel vredestijn quattrac3 allseison banden 195/50 15 en me bus in de winter om michelin achilles winterband en zomer momenteel rotex (geproduceerd bij yokohama) maar niet overal te koop,wat een goedkope band is en kwalitatief wel goed. Dit namelijk omdat ik waarschijnlijk toch terzijnde tijd naar 19 inch onder me bus wil. Heb ik de velg gevonden die voledg me smaak is dan kies ik voor michelin in dat geval. Vind de banden van de michelin groep erg goed. maar inderdaad zit er een prijskaartje aan. Zijn zekers mer goede banden n is veelal ook een persoonlijke keuze die je maakt. Kosten plaatje rij omstandigheden aantal km perjaar etc ga je voor comfort grip stil juist plakken bij droog of uitstekende grip bij nat. ben je zwaar beladen etc etc. wil je voor weinig kun je kijken om hankook , kuhmo ,maxis, iets duurder, dunlop, goodyear,bf goodrich, hogersegment, vredestijn, michelin, bridgestone . Wat ik absoluut niet adviseer is : linglong. nangkang, wanli,agilles(nee niet de michelin),goodride etc.(allemaal bocht en absoluut geen rijeigenschappen en grip. Nogmaals anderen denken er anders over. Maar weet voorme eigen wel wat goed is en wat beter is ook kwa spanning maten en types. Werk al heel wat jaartjes in de banden branche. en genoeg gezien wat een band doet in de praktijk
Ik kan bijna niet geloven dat jij zometeen 19" gaat rijden met Michelin PS2, zou anders niet weten welke michelin erom kan. Maar ps2 kost zeker 450,00 stuk
kwaliteit kost nu eenmaal geld gelukkig kosten ze mij echt niet zoveel. dat is weer het geluk dat je in de bandenbranche werkt
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Bandenspanning

Bericht door robindekeiser »

Het heeft geen zin om hele dure banden aan te schaffen, T5 vreet ze toch op met een flinke breedte (in mijn geval 285) Cuppen lekker hoor, aan de achterzijde
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Bandenspanning

Bericht door bartt4 »

robindekeiser schreef:Het heeft geen zin om hele dure banden aan te schaffen, T5 vreet ze toch op met een flinke breedte (in mijn geval 285) Cuppen lekker hoor, aan de achterzijde
Moet toch ech te verkomen zijn of in iedergeval te verbeteren. Wat wel klopt is als je erg gaat afwijken kwa maat je drukpump op je band heel anders word. Maar cuppen is veelal op te lossen door aanpassen wielstanden, goed op spaning liever iets te hoog, enmet wisselen link en rechts of kruislings voor achter bij zelfde banden maat voor en achter
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie