Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuw kenteken bij ombouw naar camper?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Dik
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 jan 2007, 19:39
Locatie: Harlingen

Re: nieuw kenteken bij ombouw naar camper?

Bericht door Dik »

Op de site van de RDW kun je een document downloaden over het ombouwen of importeren van een kampeerauto. Dit document is van mei 2009 en bevat de nieuwe regels met ingang van 1 mei 2009. Er staat o.a. in dat je een personenautokenteken krijgt. Een bus met een grijs kenteken krijgt vanaf mei 2009 dus een nieuw kentekennummer.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/k ... erauto.htm


Succes,

Dik
haijo
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2009, 22:03

Re: nieuw kenteken bij ombouw naar camper?

Bericht door haijo »

Hallo allemaal,
even een aanvulling op dit onderwerp.
Ik heb een week geleden mijn grijs kenteken bus laten keuren als camper.
Na betaling van 26 euro en inleveren van mijn oude kentekenbewijs, kreeg ik een bewijs dat het kenteken ambtshalve was ingenomen.
Een dag laten kreeg ik een email van de belastingdienst of ik 681 euro bpm wilde overmaken.
Gisteren kwam het nieuwe kentekenbewijs. En ja hoor een nieuw nummer. 58-lbr-5

Groet,
Haijo
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Re: nieuw kenteken bij ombouw naar camper?

Bericht door gert99 »

Ja komt op kenteken(bij mij in ieder geval, keuring medio mei 2009), heb een bijrijdersbank geleend, komt dan op 5 zitplaatsen, zorg voor gordels achterin waar een E-label aan zit, deden ze bij mij moeilijk over......
aaagje
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2009, 21:30
Locatie: Zwolle

Re: nieuw kenteken bij ombouw naar camper?

Bericht door aaagje »

Je krijgt een nieuw kenteken en nieuwe papieren. Ik heb mijn bus in juni laten keuren met kampeerinterieur erin.
Je krijgt 2cijfers-drieletters-2 cijfers: 00-aaa-0 de oude platen wordt je geacht te vernietigen.
groet Aag
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Re: nieuw kenteken bij ombouw naar camper?

Bericht door gert99 »

Ja waren 3 punt gordels,heb een westfalia interieur ingebouwd, de gordfels zeten ddar ook bij, 1 E-keur zat niet op de gordel, heb toen een nieuwe heupgordel gekocht met de bedoeling dat als ze er moeilijk over zouden doen er ik deze ter plekke even ingezet had, werd wel wat problematisch gedaan maar uiteindelijk moest ik deze heupgordel thuis er maar inzetten, is dus niet gebeurd.....,APK wordt er niet meer naar gekeken
Plaats reactie