Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door Henk250 »

Ik denk dat ze wel kunnen lezen,maar niemand bij iets illegaals betrokken
wil raken op deze manier.

:T4politie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door mettesboy »

Bij mijn lwb dc (wel belgië)

elk jaar duiken ze met een rolmeter in mijn laadruimte EN ja elk jaar kijken ze mijn wielbasis na met diezelfde meter ( ik moest er maar eens een stuk tussenuitgehaald hebbben :nuts )

Vroeger deed ik regelmatig de plastic onder de stoelen eraf om toch gyproc te kunnen vervoeren in mijn dc.
bij de keuring zette ik die er terug in met enkele schroefjes (tot ik opeens de opmerking kreeg dat de onderkant niet echt goed vast zat. vanaf toen is deze steeds volledig vastgeschroefd als ik naar jaarlijkse keuring rijd)

denk dat je schot misschien wel net op 170cm mag zetten (op 20cm hoogte gemeten).
Maar ja dan past dat toch ook niet mooi meer?
wat ik eigenlijk graag zou zien is een tussenschot dat ipv een ruit boven de zetels, volledig doorzichtig is boven de zettels!. In een caravelle dc zou je dan toch VEEL meer kunnen zien schuin achteruit?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door heemskerk »

Ik heb er laatst een bij een plaatselijke garage -een niet VW-dealer zien staan; korte wielbasis met een dubbele cabine van een lange wielbasis! Echt! de betreffene handelaar haalde z'n schouders op en zei; dan is dat altijd al zo geweest, komt bij een aannemer weg die er dan al die tijd mee gereden heeft! Ik sta zelf ook nog wel eens aan de verleiding bloot wanneer ik jaloers kijk naar de been- en leefruimte van een LWB. Ik ben het met je eens dat een lange uitvoering het niet mooier maakt. De verhoudingen zijn niet meer in balans. Ik ben daar gevoelig voor dus hou het op een KWB :knipoog :knipoog :knipoog
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door vaniac »

Het blijkt dus weer eens dat over smaak toch te twisten valt :nuts :nuts :nuts . Ik heb de laatste 9 jaar alleen maar T4 en T5 met lange wielbasis gereden. Ik ben er zo aan gewend, dat ik de korte wielbasis maar behelpen vind. Afgezien van de extra ruimte, geeft de lange wielbasis ook een iets rustiger rijgedrag :driveT5 :yes
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door heemskerk »

vaniac schreef:Het blijkt dus weer eens dat over smaak toch te twisten valt :nuts :nuts :nuts . Ik heb de laatste 9 jaar alleen maar T4 en T5 met lange wielbasis gereden. Ik ben er zo aan gewend, dat ik de korte wielbasis maar behelpen vind. Afgezien van de extra ruimte, geeft de lange wielbasis ook een iets rustiger rijgedrag :driveT5 :yes
@vaniac, kan me vinden in je argumenten. Maar ik bedoel alleen de cosmetische balans, het oog weetjewel.. :knipoog :knipoog Dat is ook DE reden waarom ik voor Volkswagen val (ohhhh..) Oog voor detail, kwaliteit (meestal haha!) symetrie en het vierkantisme :lach 't Zullen m'n Aspergertrekjes wel zijn....... :jump :jump :jump :jump
Plaats reactie