Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motor weer eens uit de bus

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door Roger B. (11)61 »

kappen zijn genummerd en terug gemonteerd in de stand waarin ik ze ook los gedraaid heb bij de eerste demontage. vele varianten van volgorde van vastdraaien geprobeerd met drie verschillende sets lagerschalen en twee verschillende krukassen, maar alleen de krukas die in het ruilblok hoorde in dat blok blijft draaibaar, alle andere combinaties van krukas en motorblok resulteerd in een krukas die met geen mogelijkheid (1/2 meter buis ook niet) verdraaid kan worden.... geloof me, de lagerschalen van de hoofdlagers liggen niet meer in een lijn
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door odorf »

Balen zeg! Ik hoop dat je eruit komt want bus weg om zo'n reden is NIET leuk! :groteogen

Sterkte!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door Roger B. (11)61 »

tja, enerzijds wilde ik er gewoon nog eentijd mee rijden en gaande weg interieur en exterieur nog onderhanden nemen, maar toen ik van de week per toeval een advertentie van een Serie 2 discovery voor 3800 euro zag begon Landrover toch wel weer aardig aan me te trekken (1996-2000 ook een discovery gereden)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door odorf »

Ja ja ... Discovery hmmmm ik zie het alweer ... :bifun
620490-fa7bd4e94dbfdf87e16de5e27c92d756.jpg
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door Roger B. (11)61 »

:bifun :bifun maar goed dat die wulpse dame ernaast getekend is, anders viel het gelijk op dat het achterwiel scheef staat :bifun :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door bartt4 »

is persoonlijk maar voor mij geen discovery. ik denk nog vaak terug aan de tijd met me patrol's 3.3 td ok roesten wouden ze wel maar voor de rest bere sterk. me zus en zwager een dicovery maar wou nie ruilen.
Zoek eens een schade bus of dergelijke pak daar blok uit en gaan met die zwarte banaan. Welke :wjw er denkt er nu over na een engels ding op wielen te ruilen voor 1 der meest mooi en prettigste vervoermiddel wat er is geweest( :T44EVER :driveT4 ) kom op roger hup blokkie zoeken en bouwen. wat je overhoud aan onderdelen van zo een schade bus verkoop je, en daar van koop je een engelsgedrog voor die ene avond in de week dat je er in rijd. want die andere dagen mis je gelijk weer de t4 :bifun :toppie
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door sgsdebruijn »

las ergens Mutlivan, er is dus nog hoop hoor Bart
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door Roger B. (11)61 »

een Disco serie 2 (met luchtvering en aktieve stabi rijdt echt fantastisch, en ik ben van oudsher Landrover fanaat....

maar idd wellicht dat er binnenkort toch een jongere T4 komt...

motor kopen en dan weer de kans dat je een blok met problemen vindt of snel erna krijgt..... andere motor kost ook weer minimaal een 1000 euro.......en dan weet je ook niet wat je krijgt.....en dan? alle roest wegwerken, totaal overspuiten, interieur aanpakken.... ben je zo ook weer 3 a 4 duizend verder...... het is 96 er met 4 ton op de klok
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door bartt4 »

half jaar terug had je denk ik die beslissing moeten nemen. een jongere bus kopen weet je ook iet wat je koopt. ik zocht fris blokkie op. en de boel opknappe. maar das me persoonlijke keuse
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door Roger B. (11)61 »

en dan? een rotte carrosserie om een nieuw blok?


Gisteren het blok opgehoond terug gekregen, niet 100% perfect, maar heeeel erg veel beter dan wat het was...
vandaag krukas gemonteerd.....dat draait lekker soepel...

zuigerveren uit de zuiger halen (er zaten er ook nog een paar vast, naast de drie gebroken veren (gek dat ie olie verbruikt he..), toen de nieuwe veren erbij....he K@T gdvd...... de zuigers uit mijn originele blok zijn anders dan die uit het ruilblok....de zuigerveren passen wel in de zuigers van het originele blok, maar niet in de zuigers die ik wil gebruiken.... heb er ECHT geen zin meer in inmiddels..... moet nu dus weer op zoek naar passende zuigerveren (god weet wat me dat weer gaat kosten....

Verschil... de bovenste groef in de zuigers van mijn originele motor is gewoon recht. Die in de andere zuigers is recht met een hoekje eruit, daarom kan een rechte veer er niet helemaal in....

geen idee hoe ik dus de juiste veren moet krijgen, aangezien de leverancier van de zuigerveren die ik heb heeft niet aangegeven dat er voor de ACV verschillende veren zijn.....

kun je zuigerveren alleen per 3 kopen, of zijn ze ook per stuk te koop (alleen de bovenste passen niet)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door Egbert&Manon »

Kun je met een Dremel dat hoekje er uitslijpen?

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door HenkK »

Met mijn beperkte kennis koop je ze altijd als set van 3.

Ik kan nergens vinden dat het 2,5 ACV TDI blok verschillende veren zou hebben, ook niet in de boeken die ik heb.

http://www.revisieparts.nl/zuigerveren- ... 564c02cbf8" onclick="window.open(this.href);return false;

wellicht dat zuigerveren dier per stuk te krijgen zijn http://www.thn.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

of http://www.lgmotorenrevisie.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

gr Henk :werkaanT4
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door bartt4 »

na mijn idee ook alleen in set van 3 te verkrijgen. mischien eerder andere zuigers er in gekregen?
Maar zou je nog wel door zette? Heb destijds me oude bus in onderdelen verkocht en nog leuke stuiver er van over gehouden. Mischien een bus op scharrelen et wat voor schade en daar jou oonderdelen voor gebruiken?
Ok je heb wat werk van het slopen, maar paarweek marktplaatsen en ebay, kan heel leuk zijn.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door Multivan Generation »

@ Bart,
misschien heeft hij de bus ook wel nodig voor zijn werkzaamheden? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: motor weer eens uit de bus

Bericht door bartt4 »

ja ok maar zo kun je m ook nie gebruiken en als je m toch weg wil doen? bijde opties kosten tijd. scharrel je ff een oud brikkie op voor tijdelijk vervoer. en dan heb je alle tijd om wat goeds te vinden. der nu geld in pompen en toch wegdoen lijkt mij onnodig kosten uitgeven. en als de bus toch verder in matige staat is zal die bij verkoop ook niet de jackpot opleveren.
me oude bus was in waarde ook rond de 1500 euro maar in lose onderdelen bijna 3 dubbele.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie