Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ADAC mening T5 V2

vragen over de T5
michel
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 feb 2007, 17:14

Re: ADAC mening T5 V2

Bericht door michel »

k denk eerder dat de tdi straks 220pk heeft want in de nieuwe passat ligt een 220pk motor en de 180pk is een terug getunde 220pk uit de passat .
Jeroen & Jan K
Berichten: 100
Lid geworden op: 23 aug 2010, 15:16
Locatie: Dalen

Re: ADAC mening T5 V2

Bericht door Jeroen & Jan K »

michel schreef:k denk eerder dat de tdi straks 220pk heeft want in de nieuwe passat ligt een 220pk motor en de 180pk is een terug getunde 220pk uit de passat .

Nou dat wordt dan nog wat. 220 pk uit een 2.0 l blok !? Dat is vragen om problemen. Sorry hoor maar als die bussen dan 200.000 km halen, ben ik blij voor hun. Als je kijkt naar hoe sommigen ermee omgaan, ik was laast op vakantie in tjechië, zag ik in duitsland een nieuwe t5 gp met aanhanger met een minigraver van 2,5 ton erop. 1x moeten ze dat maar kunnen hebben want dat hebben wij ook 1x gedaan met onze 130 pk t4 ( is toch vergelijkbaar met de 2.0 180 pk t5 gp?). Ik ben geen MB fan maar als ik het geld ervoor had, was ik zeker gaan kijken hoe een nieuwe MB het doet met meekomen in het verkeer en zwaar trekken. Sommigen zeggen "liever een ster in de voorruit, dan een ster op de gril" ( ik ben er een van...)
maar zo is hoe ik erover denk ! en waarom geen 6 cil?? in sommige t4s zitten toch ook 6 cil??.....
VW t4 2.5 tdi 130pk, spicegreen.
Land rover Range rover classic 3.9 184 pk--> nwe motor 4.2 220 pk
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: ADAC mening T5 V2

Bericht door emil »

helemaal met jan en jeroen (bovenstaand ) eens
als ik er zelf een zou kopen kocht ik de 140 pk , bij mij hoeft ie niet te werken, af en toe een caravan maar
meestal rij ik leeg (is een rolstoelbus) dan blijft die 2 liter wel heel ..daar heb ik wel vertrouwen in
maar als je rond de 200 pk wilt en je gebruikt het ook door vaak zware aanhangers te trekken
dan kan ik me voor stellen dat de v6 van de benz in theorie een betrouwbaardere krachtbron zou zijn
dan een opgedraaide 2 liter
maar in mijn geval : liever een ster in de ruit.......
:driveT5 :T54LIFE
Plaats reactie