Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Michelin's winterbanden uitverkocht

vragen over de T4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door bartt4 »

monter iedere dag nog 10 tot 15 setjes. Bepaalde maten zijn echt schaars geworden. maar vredestein werkt over en er komen wel weer wat maten op de markt. zo aan het eind van december.
Michelin is echt helemaal op. ook de vooraad in duitsland is bijna helemaal leeg.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door matje86 »

hoezo op?
http://link.marktplaats.nl/404396834" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door koos 890 »

matje86 schreef:hoezo op?
http://link.marktplaats.nl/404396834" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zijn NIET de goede banden Matje . Met deze banden krijg je evengoed een bekeuring in duitsland .
Dit zijn modder & sneeuw banden maar ik heb nergens dat driehoekje met drie sneeuwvlokken gezien ????
Dat zijn de echte.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Freekw
Berichten: 401
Lid geworden op: 01 feb 2010, 23:13

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door Freekw »

Ik pas me rijstijl gewoon aan ipv winterbanden monteren is een echte hype aan het worden die winterbanden.
Veel denken:ik heb toch winterbanden dus gas er op.
In Nederland heb je maar zelden echt winterbanden nodig.
De bandenhandel lacht zich kapot :ikrij

Nou schiet me maar af :yes
Afbeelding
Mobilvetta miller camper Fiat 2.8 JTD
Volvo V70
Fiat 500
Moto Guzzi V7 special
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door koos 890 »

Freekw schreef:Ik pas me rijstijl gewoon aan ipv winterbanden monteren is een echte hype aan het worden die winterbanden.
Veel denken:ik heb toch winterbanden dus gas er op.
In Nederland heb je maar zelden echt winterbanden nodig.
De bandenhandel lacht zich kapot :ikrij

Nou schiet me maar af :yes
Freek je heb helemaal gelijk .
Ik rij al 34 jaar zonder winter banden en dat bevalt mij uitstekend .
Gewoon je eigen aanpassen aan het weer .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door sgsdebruijn »

Op ijs/sneeuw/gladde ondergrond bij aangepastte rijstijl heb je wel zeker een voordeel met winterbanden. meer zeg ik niet.

Je hebt inderdaad van die loosers die denken dat ze dan 20km/uur harder door de woonwijk kunnen gassen
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door Harry62 »

Freekw schreef:Ik pas me rijstijl gewoon aan ipv winterbanden monteren is een echte hype aan het worden die winterbanden.
In Nederland heb je maar zelden echt winterbanden nodig.
De bandenhandel lacht zich kapot :ikrij

Nou schiet me maar af :yes
Dit is natuurlijk een bulshit verhaal. Sorry voor mijn uitspraak. Het is niet persoonlijk
Maar deze uitspraak, en meer "onderuitkomverhalen" , hoor ik vaker.
WInterbanden hebben nu éénmaal meer grip bij temperaturen onder de +7 graden,
en dit is meerdere malen bewezen met testen door gerenomeerde instanties.

Als je het er niet voor over hebt om ze aan te schaffen dan moet je niet de feiten verdraaien
maar gewoon zeggen dat je het er geen extra geld aan uit wil geven.

Of je wacht tot je in een situatie komt waar winterbanden je geld hadden kunnen besparen
en je geen of minder schade had gehad. Dan krap je jezelf nog een keer achter de oren.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door koekie520 »

Ik wil nu ook niet meedoen aan een heel welles/nietes discutie maar ik ben ook van mening dat je ze beter kunt hebben. Het kost bijna nix extra, alleen wat moeite en een opslagplaats voor de extra set.
Ik word er gek van dat ik moet boeten omdat de mensen die op zomerwieltjes rijden niet vooruit geraken, of de boel wat blokkeren.
Als het aan mij lag, verplicht voor iedereen. Maar ze kunnen nu al niet voldoen aan de vraag.
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door DNS »

koos 890 schreef:
matje86 schreef:hoezo op?
http://link.marktplaats.nl/404396834" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zijn NIET de goede banden Matje . Met deze banden krijg je evengoed een bekeuring in duitsland .
Dit zijn modder & sneeuw banden maar ik heb nergens dat driehoekje met drie sneeuwvlokken gezien ????
Dat zijn de echte.
Dat zijn misschien niet echte winterbanden, maar de zogeheten "All weather"-banden. Deze zijn te herkennen aan het M&S of M+S sybool.
Deze voldoen echter WEL aan de winterbandenplicht in Duitsland!! :politie zie ook ADAC (of http://www.winterreifenpflicht.de" onclick="window.open(this.href);return false; voor wetgeving in de rest van Europa (wel even je Duits oefenen :knipoog )). Je mag dus geen zomerbanden rijden, maar zowel all-season/all-weather/M+S banden als echte winterbanden(sneeuwvlokje in berg-symbool) voldoen wel aan de eisen. Daar kunnen ze je dus geen boete voor geven.

Natuurlijk zijn echte winterbanden wel aan te raden . Zeker t.o.v. de meeste-Cargo bandjes onder onze :driveT4 en :driveT5 scheelt dat toch echt behoorlijk. Dit niet alleen bij sneeuw, maar zeker ook bij regen. Natuurlijk is het geen wondermiddel, maar het kan wel het verschil maken tussen iemand een whiplash (of erger) bezorgen of geen / alleen een beetje blikschade... Denk daar maar eens over na voordat je weer met een slap "ik heb geen winterbanden nodig"-verhaal aankomt. :bonk

Vroeger hadden we ook geen winterbanden... tja, vroeger hadden we ook geen kreukelzones, airbags en ABS... zeker ook allemaal marketing. :muur

Laat ik het zo stellen: Doe ik bij winterweer een rem-test op m'n winterbanden, zet ik op die afstand een grote zeecontainer neer en dan mag jij op je zomerbandjes diezelfde test herhalen. :toppie

En ook al heb je winterbanden, ook daarop moet je je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden. Op ijs begin je namelijk ook niets met winterbanden.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Portuvier
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:29
Locatie: Nederhorst den Berg

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door Portuvier »

Ik heb ook lang gedacht dat het een marketing verhaal was, maar toen ik het verschil merkte tussen mijn auto en die van mijn vriendin Ik op zomer, zij op winterbanden) was ik snel overtuigd.
Dus onder mijn bus nu ook winterbanden, Tyfoon Winter transporter, en ik kan alleen maar bevestigen dat het verschil niet een beetje, maar een boel is.
Ik rijd dagelijks 92km, begin op een doodlopende weg waar ik zo'n beetje de eerste ben, vervolgens over een lokale weg waar al meer auto'sw de boel hebben aangereden, en daar waar ik nauwelijks op de been kan blijven als ik de hond uitlaat, is met winterbanden nog goed te rijden. (langzaam natuurlijk, maar op zomerbanden kreeg ik de bus amper van zijn plaats, glibberde ik alle kanten op en was remmen al helemaal een drama)

Ik kan aan hen die niet overtuigd zijn alleen maar zeggen: Ervaar het zelf, rijd als het glad is eens met de auto van iemand die wel winterbanden heeft.

Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door HenkK »

Ik heb ze er ook maar weer opgezet. PPfffffffff :werkaanT4
vwt2.jpg
:toppie
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door sgsdebruijn »

zo ik plak eindelijk ook weer aan de weg, de Hankook's zitten eronder ruim 10mm profiel, geen bakken lood met uitbalanceren.
Helaas zijn de Nokian's wel binnen gekomen in 2 etappes alleen hadden de sukkels (in duitsland) zomers gedaan, of misschien wel express (-:

Iedereen zonder winterbanden die achter mij remt graag wel afstand houden :ie een goeie winter allemaal :winter
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
peter 882
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:26
Locatie: Emmen

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door peter 882 »

Mijn banden Vredestein wintrac extreme zijn nog steeds niet binnen,ik heb voor nog 3 mm,
achter 5 mm michelin winterbanden .En mijn ervaring met winterbanden zijn tot nu zeer goed. :yes
In Duitsland met hellingen waar anderen blijven slippen, rij ik er om heen en kom op plaats van de bestemming .(wintersportvakantie; Oberhambach en Winterberg) :ikrij
En dat is mijn ervaring :wjw

Gr Peter 882 :T44EVER
P.Donker Metselwerken voor al uw Metsel en voegwerken
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 feb 2010, 09:17

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door cobes »

Ik heb ook de modder en sneeuw er weer onderliggen ik vind persoonlijk dat deze banden alleen maar helpen in de sneeuw heel wat meer grip op ijs helpen winterbanden ook geen moer glijd net zo makkelijk.
mijn probleem is alleen dat ik niet echt de goede wielbouten erin heb en de goede kunnen pas weer in Februari geleverd worden.
eigenlijk te gek voor woorden tekort aan banden,velgen en wielbouten. ze zullen allemaal wel goede zaken gedaan hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Michelin's winterbanden uitverkocht

Bericht door bartt4 »

cobes schreef:Ik heb ook de modder en sneeuw er weer onderliggen ik vind persoonlijk dat deze banden alleen maar helpen in de sneeuw heel wat meer grip op ijs helpen winterbanden ook geen moer glijd net zo makkelijk.
mijn probleem is alleen dat ik niet echt de goede wielbouten erin heb en de goede kunnen pas weer in Februari geleverd worden.
eigenlijk te gek voor woorden tekort aan banden,velgen en wielbouten. ze zullen allemaal wel goede zaken gedaan hebben.
Doe nog iedere dag goede zaken hahah maar inderdaad bepaalde maten is het echt schaars zowel velgen banden bouten. maar word nog vollop geproduceerd dus komen wel weer.
Voor bouten probeer eens een sloperij of zo.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie