Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

vragen over de T5
mickel4motion
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 16:43

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door mickel4motion »

@ ray nou had m op gebruikte VW bedrijfswagens gevonden in Groningen ... Gebeld of alles klopte en dat deed het daar na toe gereden service boekjes na gekeken alles dealer onderhouden heb nog mijn maatje bij pon personen auto's gebeld.. hij nakijken in de computer en alles klopte kilometers e d en onderhoud beurten klopte...bleek volgens de boekjes dat het om een service wagen voor een personen auto voor skoda.. maar goed ding in de zomer aangeschaft dus kachel stond niet voluit aan en niet op het voorraam gericht( en nu met de herfst was het goed te horen als je m wat harder zetten ) de cabine kraakte iets maar dat zouden ze oplossen licht wist ik ook niet want zag het pas toen ik voor het eerst m ging schoonmaken cabine gekraak was eerst weg nu met koud net wat je zegt minder maar als het warm is dan zit ik tegen het kook punt aan wat betreft irritatie :censor :censor :censor......de banden valt over te twisten heb nu hankooks eronder zitten en vind dat een heerlijke band en slijten haast niet nu 10000 eronder zitten wat daarvoor zat weet ik niet maar het voorprofiel was 2,1 vooordat ze bij de dealer eraf gingen achter 2,3 of zoiets.. ging mij om het punt had 4 nieuwe afgesproken en geen 2 dat was part of the deal
heb ook bij de schade afdelen van pon gevraagd of ie in elkaar had gezeten maar dat was niet het geval dus denk al met al dat dat goed zit en heb ook met mooi weer goed gekeken of ie overgespoten was maar dat is niet te zien(dacht misschien metallic lak de andere kant opgespoten dus andere lichtinval)maar nee ....de lak is gespoten over de originele bumper en denk dat ze m niet goed hebben voorbehandeld maar bedoel ik heb 500 pegels meer betaalt voor voorkeur selectie en wil dat het ook gemaakt word het meeste is weg rest nog de krakende dc ...lak voorbumper en dat zuipen .. wil net als jou naar JD gaan en m even laten masseren maar ja hoe zit dat met de garantie want ik denk dat het dan voor de dealer een mooie excuus is om mij van de V selectie lijst af te flikkeren en dan zit ik met een dik betaalde bus zonder garantie en eventuele schade

gr mike
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

ten eerste snap ik niet waarom jij over beurten praat...... want een 174 pk bij 33.500 heeft pas 1 beurt nodig gehad.. en geen beurten....

en banden slijtage bij een service auto ??? dan rijden ze niet echt voorzichtig??.. en dan waarom zou een skoda dealer een 174 pk nodig hebben als service auto terwijl ze maar zo weinig rijden?? en de meeste service bussen gaan volgens mij geen 5 jaar mee..

VW audi hebben 24 uurs mobilteit garantie.. en over het algemeen rijd zon bus echt wel 30000 per jaar.. en niet 6000.....

Skoda en Vw dealers zijn meestel close verbonden.. waarom zetten ze er een verkeerde achterlamp in??

en een service met dubbel cabine??? zie er de logica niet van in..dan is er maar weinig plek over voor gereedschappen en zo.


Wat voor kleur is de auto.... Vw en skoda. hebben meestal zilver...

en garantie??? met een V selectie heb je denk ik ook maar 6 maanden garantie.. vooral als de bus al dik 5 jaar oud is...

mobilteit garantie en Pon garantie heb je niet... dus alleen van de verkopende dealer... en ligt er dan maar aan wat hij onder garantie verstaat..

Hij monteerde hankook banden en origineel rijd de t5 op continentals.... Zit wel een paar euro prijs verschil in.. Hankook is standaard op een Hyundai 200 volgens mij.. niet op een t5...

Is wel een originele nederlandse auto??
mickel4motion
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 16:43

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door mickel4motion »

1 ste beurt 24756 remvloestof vervangen interieur filter vervangen en olie bij aanschaf grote beurt gehad teminste volgens boekjes dus beurten
2 dat is wat de verkoper tegen mij had gezegd en ik geloof m op zijn woord wat moet je anders als het ook bij de ontvangst genomen staat geschreven wie m aangeschaft heeft
3 achterlicht al sla je me dood zou niet weten waarvoor en en weet dat het vag groep autos zijn
4 iedereen bezuinigt en als je m afgeleverd wil je weinig kosten hebben dus denk daarom hankook maar ben er tevreden mee maar dat ze m lief hebben behandeld zal ik niet zeggen maar kan ook niet in een glazen bol kijken en links of rechts om hij blijft 2e hands
5 zilver metallic
6 100% nl auto bus is gekocht bij erkende vw dealer dus geen handelaar
7 mobiliteits garantie en 1 jaar off. volledige vw garantie is bijgekocht zit in v selectie en is 12 mnd geldig

dus ja weet het verder ook niet lees wat er in de boekjes staat en als ik lieg , lieg in commisie

gr
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

ik dacht dat mobiliteit garantie alleen verleng kon worden door 1e eigenaar....

en dat maximaal tot een leeftijd van 6 jaar.. dus heb je nog een paar maanden te gaan tot die 6 jaar is...

denk ik....

blijft vreemd verhaal....... in mijn ogen.... als het een vag garage was. waarom niet alles mee gespoten besteld... is meestal voordeliger.. en waarom een174 pk dubbele cabine voor een servie bus.... heeft die ook trek haak neem ik aan??
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door Gerrit354 »

Mobiliteitsgarantie heb je gewoon standaard wanneer je je bus in onderhoud hebt bij de dealer.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

op me vorige bus heb ik geld moet betalen iets van 500 na 2 jaar voor verlengde garantie...

de bus was nieuw van hun.. en na iets meer als 2 jaar en 6000 km voorbij onderhoud ging die kapot.. maar hadnergens recht op.....
mickel4motion
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 16:43

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door mickel4motion »

trekhaak is aanwezig links de aanhangwagen stekker rechts zat een rode maar heb ik laten verwijderen weet niet waarvoor die diende

heb nog gekeken naar de banden en heb op hankook site gelezen...

Rácalmás, Hongarije / Neu-Isenburg, Duitsland, 27 mei 2010 – De nieuwe Europese bandenfabriek van Hankook Tire in Rácalmás heeft de audit door het Volkswagen-concern afgesloten met de hoogst mogelijk score: een ‚A‘. Na de succesvolle certificatie kunnen nu alle door Hankook Tire in de OEM uitgeruste modellen van de Volkswagen-groep per direct ook vanuit Hongarije van Hankook-banden „Made in Europe“ worden voorzien.

Al sinds 2009 rijden de modellen Transporter, Bus en Multivan op banden van Hankook die in Europa zijn geproduceerd naar de Volkswagen-klanten. De grootste Europese autofabrikant rust de vijfde generatie van zijn succesvolle, gebruikswaarde-gerelateerde en bij kenners onder de afkorting ‚T5’ bekende voertuigserie onder andere uit met de nieuwe Hankook Radial RA 28 in de maten 205/65 R 16 C en 215/65 R 16 Cs. Een speciaal op de veelzijdige toepassingen binnen dit voertuigsegment afgestemde, zeer evenwichtige band. De Radial RA 28 wordt exclusief op Volkswagen bedrijfswagens naar Hannover geleverd en was de eerste band die Hankook Tire uit de nieuwe, ultramoderne Hankook-fabriek in Hongarije rechtstreeks aan een Europese autofabrikant leverde.


dus ook de Hankook zijn een standaard band geworden op een t5
voor de v selectie heb ik ook 500 betaalt en heb bij de overeenkomst ook op papier laten zetten dat ik er nog een jaar aan vast wou plakken
dit was volgens de dealert (want had ook gehoord over die 6 jaar )was geen probleem en is door beide ondertekent


dus rest alleen nog de kraakde dc .....het zuipen .... en het roken dus dacht m bij jd te laten chippen maar garantie moet ik nog gaan uitzoeken of ik dat behoud
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door emil »

hoi
een aantal jaren geleden heb ik al eens gehoord dat voertuigen bij vw niet of niet altijd met conti
van de band af komen ...maar ...... een nederlandse vw wel altijd met conti als 1e montage
afgeleverd word ,en dit omdat pon eigenaar of aandeel houder is van conti nederland
waar en wanneer de conti's worden gemonteerd weet ik niet maar het zou wel verklaren
dat een nieuwe bus ,die uit de grijze import komt ,zoals wat lenferink in almelo doet ,wel nieuw is
maar niet met conti's als 1e montage
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door Multivan Generation »

raymondo schreef:op me vorige bus heb ik geld moet betalen iets van 500 na 2 jaar voor verlengde garantie...

de bus was nieuw van hun.. en na iets meer als 2 jaar en 6000 km voorbij onderhoud ging die kapot.. maar hadnergens recht op.....

Verlengde garantie is ook wat anders als mobiliteits garantie he :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door Danny »

Ken je niet iemand bij VW, als ze effe 't chassisnummer ingeven dan ken je toch zo de geschiedenis van heel zijn VAG onderhoudsparcours...!
Alle vervangingen, garantieclaims, kilometers, dat houd VW netjes voor je bij. :toppie
mickel4motion
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 16:43

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door mickel4motion »

Danny schreef:Ken je niet iemand bij VW, als ze effe 't chassisnummer ingeven dan ken je toch zo de geschiedenis van heel zijn VAG onderhoudsparcours...!
Alle vervangingen, garantieclaims, kilometers, dat houd VW netjes voor je bij. :toppie
Hey danny...

dit is gedaan voor me zie eerder bericht... alles klopt aan de auto ook geen schades gemeld ed de t5 worden standaard geleverd met conti;s daar ik bedongen heb heb ik hankook gekregen

op het chassinr was alleen 2 deurrubbers vervangen omdat deze aan het roesten waren bij de clips ( is een bekend probleem)

maar bedankt voor het meedenken!

gr mike
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

ik zou me echt af vragen waarom een VAG service bus maar 6000 km per jaar rijd.... en toch zo vol van opties........

is je onderhouds boekje ook van 2005??? :nuts
mickel4motion
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 16:43

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door mickel4motion »

Hey ray

boekje is uit 2005 kenteken en chassinr kloppen en de beurten kloppen ook maar met wat bedoel je vol van opties
kist achterin heb ik zelf gebouwd ivm mijn werkzaamheden... voor de rest een redelijke kale bus...


gr mike
TsX
Berichten: 393
Lid geworden op: 10 apr 2010, 21:51
Locatie: Vl.brabant / Limburg. België

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door TsX »

raymondo, is dat probleem met gebonk nu opgelost ?

je zegt namelijk de draagarmrubbers vervangen gehad te hebben...

ik heb namelijk overlaatst mijn draagarmen los gehad.
na deze los gehad te hebben kon ik die niet onmiddelijk vast genoeg trekken op het juiste koppel.
toen had ik ook gebonk bij het optrekken en terug afremmen of soms bij een verkeersdrempel.
na deze veel vaster te trekken was dit weg.
blijkbaar versprong dus de draagarm bij zwaardere beweging.
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: wederom een vraag...sorry als ik lastig word..

Bericht door raymondo »

@ tsx/.. jou omschrijving voldoet de mijne... me bus is orgineel vw verlaagd misschien ik weet of de draagarm los komt metmontage..

volgende week maandag is er een onderhoud gepland.. en ook wat stroingen zoals parkeersensor, ruitenwisser... en ook dat gebonk.. ik laat ze er na kijken... houd je op de hoogt... thx voor de tip...
Plaats reactie