Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

puur geluk of gewoon pech

vragen over de T5
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door gertned »

oke je hebt me overtuigd ik dacht echt dat dit de 2e type dsg was in de t5 :ikrij
Afbeelding
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door J. Jolliffe »

Vandaag iemand gesproken met een 3 maanden oude Vito 109cdi. Aan de lopende band problemen. Lekkages, elektrische storingen terwijl zijn 8 jaar oude Boxer nooit wat had. Rij je eindelijk in een 'echt' merk heb je dat weer. Wat dat betreft is het overal wel wat.
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door gertned »

bij een vito moet je dus wel geluk hebben :klappen
Afbeelding
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door J. Jolliffe »

Vandaag even met een Volkswagen verkoper gesproken. Er komt een facelift aan van de huidige Crafter. Ook hier gaan de 5-cilinders plaats maken voor de 4-cilinder motoren uit de Transporter. Ze zijn blij dat er wat nieuws komt want ze zijn het onderhand behoorlijk beu dat potentiële klanten op voorhand al beginnen over de beruchte problemen met turbo's en dergelijke. Laat staan wat er dagelijks de werkplaats binnen komt.
Dus dan lijkt het me sterk dat de Mercedes Sprinter automaat naar de Crafter toe gaat (zoals elders op dit forum een keer genoemd). Dat zal ook DSG-techniek worden.
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door RickyT5 »

De automaatbak van de nieuwe Sprinter is wel degelijk.
Rick
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door Pascal-141 »

J. Jolliffe schreef:Dus dan lijkt het me sterk dat de Mercedes Sprinter automaat naar de Crafter toe gaat (zoals elders op dit forum een keer genoemd). Dat zal ook DSG-techniek worden.
... En waarom zou er in de Sprinter dan ook een DSG bak gezet worden?? Omdat VW Dat heeft ? Vergeet het maar , Mercedes heeft zijn eigen versnellingsbakken , die trouwens goed zijn .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door Pascal-141 »

J. Jolliffe schreef:Vandaag even met een Volkswagen verkoper gesproken. Er komt een facelift aan van de huidige Crafter. Ook hier gaan de 5-cilinders plaats maken voor de 4-cilinder motoren uit de Transporter. Ze zijn blij dat er wat nieuws komt want ze zijn het onderhand behoorlijk beu dat potentiële klanten op voorhand al beginnen over de beruchte problemen met turbo's en dergelijke. Laat staan wat er dagelijks de werkplaats binnen komt.
.
Dat arme pietlullige 2,0 blokje is een mastodont zoals een Crafter ? Willen ze bij VW dan écht hun laatste potentiele klanten ook nog kwijt ?
Hopelijk leggen ze bij VW een extra motoren-productielijn aan dan , wanneer ze dat 2,0 blokje in de Crafter gaan gooien , want een 2,0 blok dat bvb 7 a 8 TON moet verder slepen gaat het niet lang volhouden ...

MB heeft een mooi 3,0 V6 blok in zijn Sprinter beschikbaar voor het zware werk .
Zelf bij Ford hebben ze een 3,2 5 cylinder met 200PK voor het zware werk .
Iveco heeft ook een 3,0 voor het zwaardere werk .
Fiat (en zijn broertjes) hebben ook een 3,0 beschikbaar .
... en VW ? Tja een ... 2,0 dan maar ? Alweer een stap achteruit voor VW pffffffffffffffffffff
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door J. Jolliffe »

De automaatbak uit de huidige Sprinter zou naar de Crafter gaan. Dat is dus niet zo want de Crafter krijgt naar alle waarschijnlijkheid de techniek uit de Transporter, waaronder de DSG-bak. Kwa motoren vraag ik me af of ze er alleen met de 2.0 versies vanaf komen of dat er nog een nieuwe generatie motoren bij komt.
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door Harry4motion »

De sprinter is toch een benz en de crafter een VW?
Of ben ik nou even in de war :nuts
Als dit zo is en ze zijn toch lekker bezig met onderdelen wisselen leg dan meteen die V6 van die benz ook maar in de transporter :winter
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door Klusman »

Pascal-141 schreef:
J. Jolliffe schreef:Vandaag even met een Volkswagen verkoper gesproken. Er komt een facelift aan van de huidige Crafter. Ook hier gaan de 5-cilinders plaats maken voor de 4-cilinder motoren uit de Transporter. Ze zijn blij dat er wat nieuws komt want ze zijn het onderhand behoorlijk beu dat potentiële klanten op voorhand al beginnen over de beruchte problemen met turbo's en dergelijke. Laat staan wat er dagelijks de werkplaats binnen komt.
.
Dat arme pietlullige 2,0 blokje is een mastodont zoals een Crafter ? Willen ze bij VW dan écht hun laatste potentiele klanten ook nog kwijt ?
Hopelijk leggen ze bij VW een extra motoren-productielijn aan dan , wanneer ze dat 2,0 blokje in de Crafter gaan gooien , want een 2,0 blok dat bvb 7 a 8 TON moet verder slepen gaat het niet lang volhouden ...

MB heeft een mooi 3,0 V6 blok in zijn Sprinter beschikbaar voor het zware werk .
Zelf bij Ford hebben ze een 3,2 5 cylinder met 200PK voor het zware werk .
Iveco heeft ook een 3,0 voor het zwaardere werk .
Fiat (en zijn broertjes) hebben ook een 3,0 beschikbaar .
... en VW ? Tja een ... 2,0 dan maar ? Alweer een stap achteruit voor VW pffffffffffffffffffff

Koop dan een amerikaan dan heb je alles.
Veel PK automaat navi noem maar op, en niet duur.

Vw verkoopt zijn auto s ook de t5 wereldwijd ook in amerika, en die weten volgens veel mensen niet wat ze doen.
Misschien hebben ze strraks rode tdi v6 3 liter, dan is het weer niet genoeg, en zo zal het altijd wel blijven.
Er zijn nog geen gevallen gemeld van motoren(2.0 TDI) die het niet aan konden.
Dus als je uit ervaring spreekt kan ik het me voorstellen dat het allemaal niets is zo n klein motortje, vroeger was het 1.6 en toen was ook iedereen tevreden(weetjewel was toen trouwens nog niet in de lucht volgens mij).
Ik heb na het lezen op de vele T5 sites het volste vertrouwen in deze nieuwe technologie.
Vw weet echt wel wat ze deon, en mischien is wel 99 % van de t5 rijders helemaal niet geintereesseerd in nog meer pk,nm 6 cil 4motion.
Andere automobiel fabrikanten zullen nog wel gaan volgen, met downsizen.
En om even op het topic terug te komen, ik denk ook wel dat een beetkje geluk wel meespeelt, er worden elke keer duizende onderdelen samen gevoegd om een motor/auto te vormen en daar kan altijd wel iets verkeerd gaan en dan heb je pech, en hopelijk heb je dan een goede dealer die het probleem vindt en oplost.
Dat wilde ik even kwijt,
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door alfagek »

Zal er wel mee temaken hebben dat VW niet mee kan doen met de gevraagde mileu eisen,
vandaar de lichte motoren wellicht !!!

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door emil »

een soortgelijke discussie als deze hebben we hier al wel vaker gehad
-blijft een klein blok met veel pk's heel-
nou in mijn optiek kan een groot blok met minder pk's meer misbruik aan
en blijft dan heel
wat betreft een 2 liter blok in een crafter , dat zal goed gaan bij diegene die er rustig mee
rijden maar de koerier die altijd plankgas rijd en volle belading , dan zal hij het niet lang
volhouden ben ik bang
voor mij zelf: ik zou met volle vertrouwen een 2 liter 140 pk kopen rij altijd leeg en rustig
die paar keer per jaar dat bij mij de volledige pk's gebruikt worden zal dat geen probleem zijn
Laatst gewijzigd door emil op 16 feb 2011, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door Henk250 »

Voor mijn gevoel is een doel bereikt bij VW,en dat is downsizen.
Echter,zoals altijd,wordt er altijd iemand de dupe,en let maar op,over 2 a 3 jaar
zal dat eco-spul wel kapot gaan,waarbij VW de bekende garantie geeft.
Niet dus,en daarom de eigenaar laat dokken voor dure reparaties.
:muur
Mij zie je het niet kopen,zolang er geen lange gebruiksperiode,cq garantie wordt gegeven.

Een buurman heeft een Kia (smaak is persoonlijk),en krijgt 7 jaar volledige garantie.
Laat ze bij VW daar maar eens naar kijken.

:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: puur geluk of gewoon pech

Bericht door Pascal-141 »

Klusman schreef:Koop dan een amerikaan dan heb je alles.
Veel PK automaat navi noem maar op, en niet duur.

Vw verkoopt zijn auto s ook de t5 wereldwijd ook in amerika, en die weten volgens veel mensen niet wat ze doen.
Misschien hebben ze strraks rode tdi v6 3 liter, dan is het weer niet genoeg, en zo zal het altijd wel blijven.
Er zijn nog geen gevallen gemeld van motoren(2.0 TDI) die het niet aan konden.
Dus als je uit ervaring spreekt kan ik het me voorstellen dat het allemaal niets is zo n klein motortje, vroeger was het 1.6 en toen was ook iedereen tevreden(weetjewel was toen trouwens nog niet in de lucht volgens mij).
Ik heb na het lezen op de vele T5 sites het volste vertrouwen in deze nieuwe technologie.
Vw weet echt wel wat ze deon, en mischien is wel 99 % van de t5 rijders helemaal niet geintereesseerd in nog meer pk,nm 6 cil 4motion.
Andere automobiel fabrikanten zullen nog wel gaan volgen, met downsizen.
En om even op het topic terug te komen, ik denk ook wel dat een beetkje geluk wel meespeelt, er worden elke keer duizende onderdelen samen gevoegd om een motor/auto te vormen en daar kan altijd wel iets verkeerd gaan en dan heb je pech, en hopelijk heb je dan een goede dealer die het probleem vindt en oplost.
Dat wilde ik even kwijt,
Een Amerikaan kopen ? Nee dank je , ik heb gepassioneerd VW liefhebber , heb er dan ook zelf steeds wel een stuk 6 .
Wat betref de keuze tussen een dikke motor of een een kleine motor : ik heb afgelopen zomer beslist om een T5 bij te kopen omdat die meer mogen trekken (aanhangers) dan een T4 , anders had ik zeker en vast bij T4 gebleven . Ik dacht eerst om me een nieuwe T5 te kopen , maar heb uiteindelijk beslist om een jonge tweedehands te kopen , speciaal om nog die 2,5 5 cylinder motor te kunnen hebben , ipv het 2 liter blok .
Ik gebruik mijn T5 vooral veel als aanhangwagen trekker , er hangt vaak + 2,5Ton achter , en ik heb ook nog eens een zware voet . Met die combinatie gaat de 2,0 het wel lastiger hebben dan de 2,5 (en dan bedoel ik niet qua aantal PK's ) Hoe je het ook draait of keert , het komt heel vaak hierop neer == Longinhoud = levensduur ...
Moest ik bij een nieuwe T5 de keuze hebben tussen bvb een 2,0TDI met 180PK , en een 2,7(of 3,0 V6 )TDI met slechts 160PK , dan ga ik met 200% zekerheid voor de 2,7 of 3,0
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie