Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoe snel is een snelle VW T5

vragen over de T5
Bruno
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:13
Locatie: Hoogland

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door Bruno »

Hallo allen,

ik heb zelf een multivan 174pk met een chip, geeft nu 205pk, is echt heel snel en als ik ff zin heb zijn er toch weinig die het bij houden hoor met een sprint.

Dus ik kan me wel voorstellen dat iemand met een andere auto denk zoooo!!

Het is natuurlijk wel zo dat het niet verwacht word en ik dan al eerder bij de verkeerslichten weg ben en de ander dan wel moeite heeft om erbij te komen.

groet Bruno
Groeten Bruno
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door J. Jolliffe »

Wat is heel snel ? 0-100 10,5 seconden ? Een Polo 1.2 TSI doet 9,8 naar 100.

Ik denk dat het grootste deel van de beleving in de afgifte van het koppel zit want als je naar de kille cijfers zou kijken valt het behoorlijk tegen. Logisch ook, 200 pk op 2000 kilo is nog steeds niks bijzonders.
Bruno
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:13
Locatie: Hoogland

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door Bruno »

ja dat klopt, maar als je een halve seconde eerder weg bent is dat voor je gevoel al heel wat, en voor de ander ook, dan zeggen die gegevens niet zoveel.


groet Bruno
Groeten Bruno
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door Multivan Generation »

Bruno schreef:ja dat klopt, maar als je een halve seconde eerder weg bent is dat voor je gevoel al heel wat, en voor de ander ook, dan zeggen die gegevens niet zoveel.


groet Bruno
En dat is nu ook een van de reden dat met je bus op de rollenbank bij een chiptuner niets zegt :zwaai :knipoog
Op de ene rollenbank heb je bijvoorbeeld 160 pk en bij de andere 175 pk.
Rollenbank uitdraaien hebben voor mij dan ook niet of generlei waarde.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Marc R
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2011, 20:31

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door Marc R »

Daarbij kan een tuner een rollenbank jou laten zien "wat je wil" zien.(als je niet oplet)

Een rollenbank uitdraai kijkt iemand vaak naar zonder de compensatiewaardes te bekijken.

BV compensatie voor aandrijfverliezen...kan je instellen bij elke rollenbank maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand "er naar vroeg" bij een tuner.

Als je dit hoger of lager insteld komen de waardes ook relatief hoger of lager uit.

Zo zijn er nog meer dingen.

Rollenbankuitdraai is mijnsinziens erg leuk en vermakelijk maar bij mij telt alleen op de weg.

Daar gaat het uiteindelijk om...


Daarbij wil ik nog even kwijt dat een T5(al dan niet met 200pk) absoluut niet snel is,maar daar issi ook niet voor gemaakt.

Hou dat wel in perspectief,hoe graag een enkeling het ook wil een T5 zal een beeeetje personenwagen niet bijhouden.

Moet je ook niet willen,want een bus is daar niet geschikt voor.
Doe wat ik zeg,maar niet wat ik doe...
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door emil »

een transporter is inderdaad niet gemaakt om snel te zijn
maar ik denk dat de meesten er veel plezier in hebben dat als het na een stoplicht van 2 naar 1 baan gaat
we het gas even iets dieper intrappen en dat de personen auto's achter je aan moeten sluiten
heb het laatst zelf gehad met een caravan er achter van 1200 kg, stoplicht , 2 baans, na +\- 300 meter
1 baans ,ik rechts met caravan en 130 pk t5 en vooraan, de auto's die na mij kwamen gingen allemaal links
staan... de eerste lette even niet op bij het groen worden en natuurlijk moest ik er een paar voor laten gaan
maar de meesten moesten achter mij invoegen :yes :klappen
het is heeeeeeellllll erg kinderachtig maar wel verdomde leuk om een beetje de peronen auto's er uit te trekken
Marc R
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2011, 20:31

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door Marc R »

Tjah..net waar je je fun uithaalt natuurlijk...ik zou liever met een caravan achter mijn personenwagen naast een T5 staan terwijl hij denkt sneller te zijn...en dan niet. :zwaai
Doe wat ik zeg,maar niet wat ik doe...
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door theo »

ik weet niet wat voor t5 jij heb maar menig auto verliets het toch echt van de 174 en 180 pk bus.
Marc R schreef:Tjah..net waar je je fun uithaalt natuurlijk...ik zou liever met een caravan achter mijn personenwagen naast een T5 staan terwijl hij denkt sneller te zijn...en dan niet. :zwaai
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door offline »

Ik dacht altijd dat mijn t5 redelijk rap was en voor een bussie is ie zekers niet langzaam maar een racer is het niet en zal het ook nooit worden.
Nu mijn hobby/winterobjekt klaar is kan ik zelfs melden dat het vwb acceleratie wegligging etc. zwaar behelpen is met een bus (zoals ik altijd beweert heb).
Ik denk dat de topicstarter gewoon heeft zitten suffen.

Offline
Gebruikersavatar
fokkert
Berichten: 168
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:20
Locatie: In't Noorden

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door fokkert »

Hoi iedereen,

een T5 is niet snel en zal ook nooit snel worden. Als ik na een week T5 rijden terug in men gechipte A3 8P met 155pk kruip, besef ik het weer.
Wat heb ik 200 tamme paarden in met busje zitten. Komt natuurlijk gewoon omdat je de minstens 2 ton moet meesleuren. MAAR, de T5 blijft een super vlotte bus! :T54LIFE
Transporter T5 GP R20 "Highline"
200KW
CFGB-engine
Big-injectors
Costum made Garret Turbo
Wagner Intercooler
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door emil »

@fokkert
andersom is het leuker ik rij af en toe een week met een 313 sprinter redelijk
beladen en als ik dan weer in m'n t5 kom is ie lekker rap
Marc R
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2011, 20:31

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door Marc R »

theo schreef:ik weet niet wat voor t5 jij heb maar menig auto verliets het toch echt van de 174 en 180 pk bus.
Marc R schreef:Tjah..net waar je je fun uithaalt natuurlijk...ik zou liever met een caravan achter mijn personenwagen naast een T5 staan terwijl hij denkt sneller te zijn...en dan niet. :zwaai

Laten we het erop houden dat ik 98% van het nederlandse wagenpark kan hebben met mijn prive wagen,alleen die heeft geen trekhaak :knipoog

verders wil ik niet te hoog van de toren blazen....nergens voor nodig IMHO.
Doe wat ik zeg,maar niet wat ik doe...
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door J. Jolliffe »

Tssk die Audi-rijders altijd ... :zwaai

Ik dacht al dat moet Mark van DF wel zijn.
Marc R
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2011, 20:31

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door Marc R »

Idd maar ik loop er niet mee te koop hierzo....niets van dat...

Ik vind gewoon dat die wagen niet thuis hoort op dit forum...lijkt me normaal...toch?.

PS ik had jou al in de smiezen hoor Joy...niemand met zo'n nickname hahah
Doe wat ik zeg,maar niet wat ik doe...
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: hoe snel is een snelle VW T5

Bericht door J. Jolliffe »

Nee dat is geen moeilijke om te raden :knipoog

Bevalt de bus een beetje ? Laat je deze motorisch met rust of zit er nog een bezoek aan JD aan te komen ?
Plaats reactie