Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vreemd geluid bij 180km p/u

vragen over de T5
klungel
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:50
Locatie: roden
Contacteer:

Re: vreemd geluid bij 180km p/u

Bericht door klungel »

[quote="T5harm"]Ik weet dat het in nederland niet mag , maar elke keer als ik de 175 km passeer op de teller begint (volgens mij ) het dak van mij T5
te klapperen. En niet zachtjes.

Als ik dan flink op de rem duw dan gaat het geluid langzaam weg.
Heb de auto al op de brug gehad , dacht dat het de bodemplaat was. Maar die zit goed vast.
Ook de 2 spoilers achterop zitten hardstikke vast.

Heeft iemand anders hier ook last van???
Hoor het graag.

In het verleden een keer met een T4 gehad en toen zat er iets los tussen de gril en de motorkap, dat resoneerde door de hele auto heen en je zou toen zweren dat het vanaf het dak kwam.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: vreemd geluid bij 180km p/u

Bericht door raymondo »

doortrekken naar de 195 .. danhoud het wel op...... ;-)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: vreemd geluid bij 180km p/u

Bericht door robertTREBOR »

Ik weet dat het in nederland niet mag , maar elke keer als ik de 175 km passeer op de teller begint (volgens mij ) het dak van mij T5
te klapperen. En niet zachtjes.

Als ik dan flink op de rem duw dan gaat het geluid langzaam weg.
Heb de auto al op de brug gehad , dacht dat het de bodemplaat was. Maar die zit goed vast.
Ook de 2 spoilers achterop zitten hardstikke vast.

HOE KAN EEN DAK NU KLAPPEREN ALS JE BODEMPLAAT LOS ZOU ZITTEN ??

ik zou de hemelbekleding eens demonteren en zonder hemelbekleding kijken wat er allemaal gebeurd daar.
misschien zijn de verlijmde verbindingen van de dakspanten met je dakplaat wel los.

succes
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: vreemd geluid bij 180km p/u

Bericht door René »

Wat Robert zegt klopt.


Heb ik ook gehad, als je boven de 270 komt trekt de zuigende rijwind zo hard aan je dakplaat dat je kitnaden lossen.
Zelfde effect als de cabriodaken die bol gaan staan.

Vervolgens gaat je dakplaat vanaf 180 staan klapperen op je dakspanten.



Berrie



PS, voel eens met je handen over je achterbanden zijn die niet gecupt?
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: vreemd geluid bij 180km p/u

Bericht door Henk250 »

Wat Berrie zegt klopt.
Het is namelijk zo,dat VW door de bezuinigingen,de laterale echo-baffels tussen de spanten weg heeft
gelaten,waardoor de galm-diffusers niet meer werken na een bepaalde hoeveelheid trillingen.Dit zijn
eigenlijk resonantie dempers,die van huis uit eigenlijk met kevlar door een door gestikt zouden moeten zijn.
Echter ook hier is weer wat weggelaten,en wel het materiaal dat gestikt zou moeten zijn,waardoor (je voelt hem al),de
kevlar draad tegen het dakspant slaat,en dat het geluid geeft alsof het dak los ligt.
Welnu,in ons echo lab,hebben we een wind tunnel op schaal gebouwd (1:500) en veel stringente tests gedaan om
te kijken of we tot een plausibele,voor iedereen betaalbare en acceptabele oplossing konden komen.
En YES.
:yes :yes
Dames en heren,we hebben een oplossing!
Heel simpel eigenlijk.
Hou je aan de regels ,rij niet te hard!!
Goedkoper kunnen we het niet maken,wel duurder.

Voor de freaks onder jullie,is er nog een oplossing.
:yes :yes
Voor 14" wielen,en achter 24" wielen.
Dit geeft een effect aan het dak,als een spoiler zeg maar,zodat het metaal door de luchtdruk op het
chassis wordt gedrukt,en het rammelen tegenhoudt.
:toppie :toppie
Uiteraard kun je ook een sportwagen kopen,en de T5 gewoon als bedrijfswagen gebruiken,waar hij eigenlijk
voor bestemd is.

:nuts :nuts







































:zwaai :zwaai
:bifun :bifun :bifun :bifun
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: vreemd geluid bij 180km p/u

Bericht door pieters »

Hallo Wjwellers,

De meeste spoilers in de aftermarket geven geen enkele verbetering buiten dat het misschien optisch iets mooier staat.
Het zou me echt niet verbazen dat je spoilers de oorzaak zijn van het geluid op je dak.
Zo heb ik eens in een creatieve bui een paar sidebars gemaakt van rvs met een open binnen kant een soort U zeg maar.
Dit had een zodanig negatieve uitwerking op de zijwind gevoeligheid dat ik ze van narigheid maar weer eronderuit gehaald heb.

Als dit zo zou zijn kun je met kit dat wat kunnen verbeteren maar het is maar wat je wil.

Succes allemaal
Plaats reactie