Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Uitvallen?!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Uitvallen?!

Bericht door Oskar 725 »

Sinja,
heb jij een achteraf ingebouwde start onderbreker in je bus zitten (met of zonder alarm)??
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Uitvallen?!

Bericht door Roger B. (11)61 »

jan2009 schreef:
matje86 schreef:vaak voorkomende storing bij vw (lupo-bora ) sensor in exspansievat defect, bij onze lupo exspansievat laten vernieuwen toen was het over
Denk dat er bij een 2,4D dan hooguit een rood lampje gaat branden met een koelvloeistof temperatuurteken .
En gewoon doorrijdt.
:bifun dat weet ik wel zeker........ :bifun

Elektrisch in elk geval wel, hoe lang de motor er mechanisch mee doorgaat als er iets mis is met de koeling is een tweede natuurlijk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Uitvallen?!

Bericht door Icebox »

Oskar 725 schreef:Sinja,
heb jij een achteraf ingebouwde start onderbreker in je bus zitten (met of zonder alarm)??
Hi Oskar!

Ja, die heb ik, zonder alarm, met rood knipperlampje.

Groetjes,
Sinja

p.s. ik heb voor vertrek wat olie bijgevuld (op verzoek van de garage) kan dat er eventueel mee te maken hebben?
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Uitvallen?!

Bericht door Oskar 725 »

Hoi Sinja,
olie heeft er niks mee te maken.
Hou er maar rekening mee dat het in je start onderbreker zit, kan ik wel wat mee maar niet over het internet!! :groteogen :knipoog :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Uitvallen?!

Bericht door Icebox »

Ooooooohhh! Could it be that simple!? Wat doet die niet meer goed?

Groetjes,
Sinja
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Uitvallen?!

Bericht door Oskar 725 »

Sinja,
hij geeft de boel waarschijnlijk niet goed vrij, blijft staan op/of gaat ongevraagd naar onderbreken. Is afhankelijk van hoe hij aangesloten is.
Het is moeilijk om zo via een klacht omschrijving exact diagnose te stellen maar afgaande op je verhaal nu even het meest waarschijnlijke. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Uitvallen?!

Bericht door Multivan Generation »

als je het weer hebt,
kun je dan de dop van je tank eens losdraaien en luisteren of je een zuigend geluid hoort?

Oskar zal het wel bij het rechte eind kunnen hebben
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Uitvallen?!

Bericht door Icebox »

Bedoel je dan die van de dieseltank?

@Oskar, toen die stil kwam te staan en niet reageerde was het eerste wat ik dacht; 'dit is net alsof ik vergeten ben de startonderbreker 'aan' te zetten'. Dan reageert die inderdaad ook helemaal nergens op. Maar het lampje van de startonderbreker knipperde wel heel snel; dan kan ik normaal wel starten maar in de afgelopen drie gevallen dus niet. En Oskar, ik geloof dat jij een goede helpdesk-medewerker zou zijn :toppie :jumpklap


Groetjes,
Sinja
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Uitvallen?!

Bericht door Harry 341 »

Sinja,bij mijn rooie 2.4 kreeg ik de startblokkering niet meer uit...was precies zo'n ding als jij hebt...
Bij Autoshop Frami op de rijksstraatweg in Haarlem loopt een electro freak..die heeft toen dat ding bij mij uitgeschakeld....enige probleem is dat je dan een ander soort beveiliging moet bedenken/aanschaffen..
grtz.,Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Uitvallen?!

Bericht door Icebox »

Dank allemaal voor de tips en het meedenken. Ik ga vanmiddag naar Ismet met het lijstje.

Groetjes,
Sinja, kind aan huis bij Ismet. :nuts
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Uitvallen?!

Bericht door Icebox »

En weer terug.

Het contactding (ooooohhh, ik ben de naam weer vergeten!! :bonk ) is vervangen. Nu zou hij het moeten blijven doen. Only way to find out is...

dus, misschien horen jullie nog wat van me hierover. Hopelijk niet.

Groetjes en heel erg bedankt voor het meedenken!

Sinja
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Uitvallen?!

Bericht door Multivan Generation »

dat ding heet het contact blokje :knipoog

Wat ik bedoelde was de dop van de brandstoftank,
dat misschien de tank ontluchting niet goed werkt, waardoor er vacuüm gecreëerd wordt in de tank.

En we lezen het volgende week wel weer :knipoog :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Uitvallen?!

Bericht door Oskar 725 »

Icebox schreef:Bedoel je dan die van de dieseltank?

@Oskar, toen die stil kwam te staan en niet reageerde was het eerste wat ik dacht; 'dit is net alsof ik vergeten ben de startonderbreker 'aan' te zetten'. Dan reageert die inderdaad ook helemaal nergens op. Maar het lampje van de startonderbreker knipperde wel heel snel; dan kan ik normaal wel starten maar in de afgelopen drie gevallen dus niet. En Oskar, ik geloof dat jij een goede helpdesk-medewerker zou zijn :toppie :jumpklap


Groetjes,
Sinja
Sinja,
bedankt voor het compliment! :jump
Ik hoop dat dit het is. Mocht het toch de startonderbreker zijn wil ik je wel helpen om naar een oplossing te zoeken. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Uitvallen?!

Bericht door René »

Sorry, wist niet dat het om een 2.4 ging (want dan had ik niet gemeld relais 109 :bonk )

Nu hopen dat het opgelost is.

grtzzz René
Gebruikersavatar
julien
Berichten: 270
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:58
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Uitvallen?!

Bericht door julien »

Als de startonderbreker erop staat gaat dan alleen contact niet aan of is het zo dat als je sleutel doordraait de startmotor ook niet rondgaat?
In het 2e geval zou ik idd ook aan je startonderbreker denken maar kan in het 1e geval ook de oorzaak zijn.
Zou m er zoiezo uit laten halen is nl toch een beveiliging van niks en meestal ondeugdelijk aangesloten.
Meestal zijn de draden vlak bij contactslot onderbroken en dus binnen 5 min. weer door te verbinden en weg beveiliging.
Verder worden startonderbrekers bijna altijd aangesloten zonder rekening te houden met de stroom die er onderbroken/ doorverbonden wordt, meestal zitten er relaitjes in die maar 20 amp ofzo aankunnnen en op den duur krijg je dan problemen, eigenlijk de problemen die je omschrijft...
Maar kon natuurlijk ook gewoon je contactblokje zijn.
Heb er langs de weg al zoveel uit moeten bouwen meestal in 5 a 10 min weer lopend dus zoals ik al zei beveiliging van niks.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW

:T44EVER
Plaats reactie