Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ook dodehoekspiegel bestelbus

vragen over de T5
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: Ook dodehoekspiegel bestelbus

Bericht door kikker »

Sinds me vader een peugeot 308 rijdt heeft die veel meer bijna ongelukken dan bij de t4.
Veelste Breede a-style waar nog weleens een fietser achter zit
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Ook dodehoekspiegel bestelbus

Bericht door Icebox »

Herkeuring?
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Re: Ook dodehoekspiegel bestelbus

Bericht door Mennohuiser »

Silverline schreef:Op onze T5 MV zit er rechts al zo'n speciale spiegel waarvan de onderste 5 cm bol wegloopt. (gewoon een dodehoekspiegel)

Weet niet of dit standaard is op een MV , maar dan is het ter info dat het glas in iedergeval bestaat en dus ook in een geowne T5 geklikt kan worden.
zal wel standaard zijn.. ik heb dat ook
Bij een MV met DC kan je door alle (rechter) zijruiten kijken.. althans ikke wel
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Ook dodehoekspiegel bestelbus

Bericht door frank884 »

Danny schreef:Vind het al jaren erg zwak van VW dat dit niet standaard op de bus zit net als bij -bv- een Ford transit.
die dingen zijn superhandig, aan beide kanten trouwens. De Crafter heeft ze dan weer wel?? :bonk
Ik zou dat soort spiegels niet willen hebben wat de transit/vivaro enz heeft!
daar is de spiegel te klein voor om er nog een stuk van op te offeren aan een deel mini spiegeltje eronder
waar je toch niks in ziet, je krijgt dan onder iets erbij (wat niks is) en het kost je 1/3 tot 1/4 van de originele spiegel
de crafter is een heel andere veel grotere bus dan een T4-T5 waar ook grotere spiegels aan hangen, en dan kan het wel,
want dan is de bovenste nog steeds van een redelijk formaat.

de vrachtwagen heeft die ook, maar dan wel van een "iets"ander formaat,
en trouwens die linkse is totaal overbodig, dat zie je ook door de raam.
Wel heb ik in de vrachtwagen een spiegel in de kabine op de rechter raamstijl staan, en die is zeer handig
zeker als je schuin op een kruissing komt en je wil zien of er van rechts verkeer komt om over te steken of op te rijden,
en daar wordt die ook niet smerig
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Ook dodehoekspiegel bestelbus

Bericht door Danny »

Bwaah de linker overbodig dat zou ik niet durven stellen, ik heb geen zin steeds heen en weer te schuiven op m'n stoel om net dat hoekje te zien wat ik nu niet zie in me standaard spiegel.
Die dingen op een transit of gelijk welke bus zijn meer dan groot genoeg, een flinke verbuiging standaard aan/op sommige spiegels voldoet toch ook?

Nope maak die spiegels dan maar enkele cm groter met verbuiging of netjes ingewerkte blindehoekspiegel, 't is nu niet dat ik de andere zijn nummerplaat moet kunnen lezen in dat ding, gewoon kunnen zien dat er nog een auto rijd is voldoende :toppie

als een iets grotere spiegel een optie was nam ik 't direct!!
Plaats reactie