Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Offroad met T4?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 256
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Offroad met T4?

Bericht door autocaravana »

Sinds 2001 rijd ik met een T4 Westfalia 2,5 TDI Syncro. Het is op asfalt een comfortabele reisauto en op onverharde wegen laat hij mij nooit in de steek. De mijne is zo standaard als maar mogelijk is, dus geen sper, geen terreinbanden.
Vanwege de beperkte bodemvrijheid kun je geen extreme tracks nemen. Op steile onverharde wegen en in zand bewijst de syncro echter wel zijn waarde. De eerste versnelling is extra kort bij de Syncro.
Op erg hobbelig wasbord of keienwegen e.d. zoals in Marokko, rij ik gewoon rustig en laat ik mij voorbij rijden door echte terreinwagens. Als je daar niet tegen kunt moet je wat anders nemen.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Offroad met T4?

Bericht door rick_k »

Tjah, ik rij met een standaard 2 WD ook gewoon door het land. Gaat soms ook weleens fout, maar goed, het zij zo.

Het is ook een kwestie van het land lezen en als het droog is kan het heel lang aan. Als het nat is, dan sta je zo stil. Een T4 zakt zo op zijn assen en dan is het klaar.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Offroad met T4?

Bericht door Multivan Generation »

rick_k schreef:Tjah, ik rij met een standaard 2 WD ook gewoon door het land. Gaat soms ook weleens fout, maar goed, het zij zo.

Het is ook een kwestie van het land lezen en als het droog is kan het heel lang aan. Als het nat is, dan sta je zo stil. Een T4 zakt zo op zijn assen en dan is het klaar.

mvg Rick

Kun je daar, als je dat nog eens hebt, een foto van maken?
Dat zou dan een "geruststelling" voor andere weetjewellers zijn :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie