Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 in 2015

vragen over de T5
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: T6 in 2015

Bericht door ronald tdi »

Als de 2 ltr een probleem is, kan men toch kiezen voor de VR6... :toppie
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T6 in 2015

Bericht door Pascal-141 »

ronald tdi schreef:Als de 2 ltr een probleem is, kan men toch kiezen voor de VR6... :toppie
Een VR6 draait niet lekker als je er diesel ingooit ... :muur
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T6 in 2015

Bericht door Pascal-141 »

frank884 schreef:
Pascal-141 schreef:
Donald4Motion schreef:.

Weet je nog dat vroeger in de F1 1200 pk uit een 1500cc blok geperst werdt.
Ja , en die gingen 1 race mee , en dan ging het blok helemaal open ...
dat zie je ook bij trekkertrek
dat veel vermogen uit kleine motoren, (downsizing) kan bij personenwagens
die spreken dat volle vermogen heel even aan bij inhalen en daarna draaien ze weer op 30% van het maximum
want een passat/golf weegt 1400 - 1500 kilo en er hangt zelden een flinke kar aan.

Een T5 weeg 1800 - 2000 kilo + 1000 kilo laadvermogen + mag een aanhanger van 2200 kilo trekken, totaal 5 ton
+ veel meer luchtweerstand en dan draait zo'n motor vaak uren op vol vermogen
en als je uit een ABL motor (1.9 liter) 68 pk kunt halen ofwel maar 140 nm dan draait die niet kapot
wel als je uit zo'n klein blok heel veel vermogen kunt halen en je gaat dat uren aan een stuk gebruiken.
ze maken bij VW een bedrijfswagen met een personenauto visie :gif ----fout----
en maken wel audi personenwagen met een 3 liter erin die dat helemaal NIET nodig heeft.
doe er dan een 2.2 liter in als bij Mercedes (optie zelfs 3 liter 6 cyl) en de nieuwe Ford bus dat is al wat meer als 2 liter
Inderdaad ! Voor het betere trek-en sleurwerk kun je beter een 'dikke' motor hebben , ipv zo'n klein motortje die veel PK's uitbraakt .
Zowat alle merken van bestelwagens hebben wel een dikke motor in hun gamma ...alleen VW weer niet natuurlijk ... (Mercedes heeft de 3.0 V6 ,Ford heeft de 3.2 met 200PK ,Fiat/Citroen heeft de 3.0 ... )
Ik vind het spijtig dat VW weigert om een dikke motor te installeren . Ik doe wel verder met mijn "oude" 2.5 :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
ron philippo
Berichten: 138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:27
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: T6 in 2015

Bericht door ron philippo »

Hendrikus geeft zelf het antwoord al.
Vw zou wel gek zijn om auto,s te gaan produceren met motoren die ,,eeuwig ,, mee gaan.
Dhr Delorean heeft dat ook eens gedaan.
En we weten hoe het met hem is afgelopen.

Gr.Ron
Jeroen & Jan K
Berichten: 100
Lid geworden op: 23 aug 2010, 15:16
Locatie: Dalen

Re: T6 in 2015

Bericht door Jeroen & Jan K »

volkswagen moet wel spullen maken die kapot kunnen gaan anders hebben de monteurs niks meer te doen :muur
maar als dit DE transporter van 2015 wordt... blijf ik nog mooi een poos in m'n t4 :ikrij en als het op vermogen/trekgewicht/torsie aankomt, pak ik de range rover wel...
VW t4 2.5 tdi 130pk, spicegreen.
Land rover Range rover classic 3.9 184 pk--> nwe motor 4.2 220 pk
Plaats reactie