Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ben der eigenlijk wel klaar mee

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door robertTREBOR »

jacobsentertainment476 schreef:O was dat eigenlijk vergeten te vermelde/niet aan gedacht.

Multivan highline, bouwjaar mrt 2004 (althans staat op de motor) is pas in jul 2004 op de weg gezet :nuts
Motor code AXE 128kw 174pk. Totaal km 168000.

Okay fijn om te weten, ik rij b. jr. 8-2008 , dus over max. 3 jr. snel verkopen, wat een ellende allemaal !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Danny »

robertTREBOR schreef:
jacobsentertainment476 schreef:O was dat eigenlijk vergeten te vermelde/niet aan gedacht.

Multivan highline, bouwjaar mrt 2004 (althans staat op de motor) is pas in jul 2004 op de weg gezet :nuts
Motor code AXE 128kw 174pk. Totaal km 168000.

Okay fijn om te weten, ik rij b. jr. 8-2008 , dus over max. 3 jr. snel verkopen, wat een ellende allemaal !

ach forums de Klaagmuur van de automobilist, je hoort hier jammer genoeg enkel brokken, de probleemloze auto komt zichzelf hier niet bewierroken...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Pascal-141 »

robertTREBOR schreef:

Okay fijn om te weten, ik rij b. jr. 8-2008 , dus over max. 3 jr. snel verkopen, wat een ellende allemaal !
Waarom ? Jij hebt een update blok . De nieuwere blokken (vanaf midden 2007) zijn op meerdere vlakken verbeterde versie van de oude blokken . Er zijn minder problemen mee dan met de oude blokken :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Danny schreef:
robertTREBOR schreef:
jacobsentertainment476 schreef:O was dat eigenlijk vergeten te vermelde/niet aan gedacht.

Multivan highline, bouwjaar mrt 2004 (althans staat op de motor) is pas in jul 2004 op de weg gezet :nuts
Motor code AXE 128kw 174pk. Totaal km 168000.

Okay fijn om te weten, ik rij b. jr. 8-2008 , dus over max. 3 jr. snel verkopen, wat een ellende allemaal !

ach forums de Klaagmuur van de automobilist, je hoort hier jammer genoeg enkel brokken, de probleemloze auto komt zichzelf hier niet bewierroken...
Natuurlijk zijn forum's een klaag muur, maar ook een bron van informatie. Daarbij komt dat er veel meer VW T5 problemen rond rijden dan hier op het forum vermeld zijn. Bij vele werknemers gaat de auto bij een storing via werkgever/lease bedrijf gewoon naar de garage, zonder dat men zich druk maakt over wat er aan de hand is en of wat de kosten zijn (die zijn toch voor de zaak) Hier zijn grotendeels privé eigenaars/dan wel zelfstandigen, die toch eerst kijken of ze niet de VW juwelier kunnen ontduiken.
Toch vindt ik dat een auto van een gerenommeerd bedrijf als VW niet zulke defecten mag vertonen, bij 168000km. En als je nagaat dat dit een echte multivan highline is dan weten we ook wel ongeveer wat destijds de nieuw waarde was, des te meer dat ik van mening ben dat er meer kwaliteit verwacht mag worden.
robertTREBOR schreef:
jacobsentertainment476 schreef:O was dat eigenlijk vergeten te vermelde/niet aan gedacht.

Multivan highline, bouwjaar mrt 2004 (althans staat op de motor) is pas in jul 2004 op de weg gezet :nuts
Motor code AXE 128kw 174pk. Totaal km 168000.

Okay fijn om te weten, ik rij b. jr. 8-2008 , dus over max. 3 jr. snel verkopen, wat een ellende allemaal !


Tja Robert, het kan je mee zitten of tegen. Aan de andere kant, heb ik straks (hopelijk) na een fatsoenlijke investering weer een auto waar ik lang in kan rijden. De kosten zou ik dubbel kwijt zijn als ik em in deze staat zou verkopen. Met defecte motor mag je blij zijn als je er 6000 euro voor krijgt. Tja dan is een investering van 2500/3000 nog niet zo heel verkeerd denk ik.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Oviivo »

dus zo klaar ben je er uiteindelijk niet mee (gelukkig)

:jump
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Nee zeker niet Oviivo, Zoals ik in antwoord al aangeef op Robert, kan het wel uit om voor 2500/3000 euro aan de bus te knoeien.
Anders zou ik voor 10000,- in een jaar kunnen weg gooien. bah ben niet helemaal gek haha
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door sep »

Tis natuurlijk wel een boel geld 2500,-... Maar je hebt het geluk dat je dit zelf een beetje kunt uitvoeren en de onderdelen een beetje scherp kunt krijgen .....ik denk dat je bij de dealer al met al wel een 10000,- kwijt was....en daar krijg je wel buikpijn van :nuts
Succes met het sleutelen en hopen dat ie dan weer heel lang kosten arm blijft rijden ....

Mvg Sep
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Danny »

Toch vindt ik dat een auto van een gerenommeerd bedrijf als VW niet zulke defecten mag vertonen, bij 168000km
Let op ik ben 't met je eens hoor maar er rijden er evenveel rond die geen problemen hebben, ik erger me ook blauw zij het tot hier toe aan futuliteiten die ik ook niet vind kunnen...maar 't is ergerlijk en vooral duur :ie
nu staan de instapbakken weer vol water (beter gezegd de bovenkant van de rubber grrr)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Danny schreef:
Toch vindt ik dat een auto van een gerenommeerd bedrijf als VW niet zulke defecten mag vertonen, bij 168000km
Let op ik ben 't met je eens hoor maar er rijden er evenveel rond die geen problemen hebben, ik erger me ook blauw zij het tot hier toe aan futuliteiten die ik ook niet vind kunnen...maar 't is ergerlijk en vooral duur :ie
nu staan de instapbakken weer vol water (beter gezegd de bovenkant van de rubber grrr)
Zeker dat er ook bussen van VW rond rijden die wel goed blijven. Maar dit zijn niet voor niets de bekende/beruchte kwaaltjes van de 2,5TDI T5

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat een nieuw type auto kinderziektes heeft/kan hebben. (Mijn T5 is onderhand 9 jaar oud, dus die garantie is weg) Maar als de klant als test persoon wordt gebruikt om de auto te verbeteren, kom dan met verbeterde producten. En kom de kinderziektes/zwakke punten tegemoet. In het geval van het uitlaatspruitstuk, kom met een verbeterde versie. De dealer zegt dat er maar één model is 070 253 017 A. De "A" zegt mij dat dit de eerste model is, en nog niet een geüpgraded versie. Tja dan breekt mij de klomp, en die mag ik dan bestellen/kopen voor 430,- ex btw, en het risico nemen dat deze het vol gaat houden.

Bij een kia van 18000 euro neem je dit soort dingen voor lief. Maar niet bij een VW of een Mercedes.

Back on topic:

Morgen krijg ik even hulp, T5 staat even noodgedwongen buiten :ie Ik moest de zitmaaier uit de garage hebben :muur . En morgen gaat het front in de service stand, en kan ik verder werken aan inlaat spruitstuk, PDE injectors, gloeispriralen, en alle andere aanbouw delen. Ik zal toch even moeten sparen voor ik 2500/3000 euro bij elkaar heb, dus neem even lekker de tijd om alles goed te controleren en schoon te maken etc.

Iemand een idee hoe ik zonder de specifieke tools de motor op cilinder 1 zet ??
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Zo vandaag even weer verder geprutst.

Even zelf een paar service bouten gemaakt, had geen geduld om ze te bestellen.
Afbeelding
Afbeelding
En dat creëert lekker ruimte
Afbeelding
Inlaatspruitstuk verwijderd en de kap op de cilinderkop verwijderd, tuimelaars er uit en verstuivers er uit gehaald. Wist niet dat ze nog zo vast konden zitten.
Afbeelding
Afbeelding
Je kunt duidelijk de slijtage aan de verstuiver zien, net als de O ring die ingevreten is. En zo zijn ze dus alle 5, en ook de cilinderkop kun je dus duidelijk een rand voelen in alle 5 verstuiver gaten. Tot nu toe kan ik nog geen oorzaak vinden voor de olie in de tweede cilinder, eerst maar even de speciale tools bestellen, en dan kan ik ook de cilinderkop er af halen, hopelijk kan ik dan ontdekken waar de olie vandaan komt, hoop echter niet dat de zuiger naar de klote is.

Ook nog maar even de aandrijfas er onderuit gehaald, en mijn vermoeden klopt. Ook aan vervanging toe :nuts :muur :ie
Afbeelding
Afbeelding

Dat maakt weer een lekker lijstje zo, ik ben bang dat dit jaar een budget vakantie gaat worden :muur :ie :bonk :werkaanT4
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Multivan Generation »

Gelukkig is een multivan een multifunctionele auto en kun je achterin kamperen.
En met jouw oppervlakte van de tuin, kun je iedere dag verplaatsen :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jacobsentertainment476 »

Multivan Generation schreef:Gelukkig is een multivan een multifunctionele auto en kun je achterin kamperen.
En met jouw oppervlakte van de tuin, kun je iedere dag verplaatsen :toppie
Maar dan moet ik wel de multivan zelf door de tuin duwen :ie

Vandaag met daglicht even verder gekeken, en het valt mij op dat de slijtage dus bij alle 5 verstuivers (pde) gelijk is, en ook opmerkelijk allemaal aan de zelfde kant :groteogen Ik ga toch maar eens even een balletje bij de dealer opgooien. Want dit ruikt heel erg naar een gebrek waar zij zeker van op de hoogte zijn. En als er coulance is wil ik die hebben ook. Puur om VW mee te laten bloeden grrrrrr

Tot hoeveel km gaat garantie eigenlijk. Ze zullen het wel hebben genoemd onder aantal jaren in dit geval haha. Maar dan nog is 168000km niet veel voor een VW diesel.
Volgende week een cilinderkop en 5 pde's bestellen. en de nodige tools om het blok te zekeren/stellen. :bonk :nuts :ie :muur

Ondertussen ook al een pagina aan het maken over dit verhaal, dus straks staat alles lekker online.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4457
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Henk-1 »

:jumpklap mooi dat je je project online zet :toppie
Ben benieuwd
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door Pim 328 »

Garantie gaat tot 2 jaar. onbeperkt km

Dan heb je nog coulance.
Coulance kan gegeven worden, maar dit hoeft niet.
Bij coulance wordt gekeken of de auto netjes door de dealer is onderhouden en of er geen beurt overschrijdingen zijn geweest.
Maar bij coulance is het normaal gesproken ook max. 5 jaar (officieel zelfs 3) en max. 150.000 km


Bij montage van de verstuivers let op de juiste montage hoek. zet je ze fout erin dan staat de boel onder spanning en kan het zijn dat er een verstuiver door de klepdeksel naar buiten komt.
Boutjes allemaal vervangen en met moment vast zetten. Zijn namelijk rek bouten.
Bij vervangen van de cil. kop, moet je de aandrijftandwielen ook opnieuw afstellen ook hier goed opletten dat dit allemaal goed gebeurd, dit ivm extra slijtage aan de tandwielen bij een foute afstelling.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 660
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Ben der eigenlijk wel klaar mee

Bericht door jos_br »

Pim 328 schreef:

Bij montage van de verstuivers let op de juiste montage hoek. zet je ze fout erin dan staat de boel onder spanning en kan het zijn dat er een verstuiver door de klepdeksel naar buiten komt.
.
Dit is flauwekul, de verstuivers komen niet naar buiten door een verkeerde montagehoek. De gaatjes in de nozzle moeten onder een bepaalde hoek inspuiten en daarom is een juiste plaatsing belangrijk.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Plaats reactie