Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Oudste T4

vragen over de T4
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Oudste T4

Bericht door Egbert&Manon »

Meestal wordt in Duitsland een productiejaar gestart na de zomervakantie.
Die vakantie is in de maand augustus.
Wellicht is men gestart met de T4 op maandag 3 september.

Zou mooi zijn als je hier antwoord op kunt krijgen van VW.


MC Hammer was de nummer 1 in de top40....
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: Oudste T4

Bericht door miniman »

Rob, dat is speciaal te noemen, 1 van de eerste (mogelijk de oudste nog rijdende T4 dan) en nog steeds in de handen van de eerste eigenaar :ie :jumpklap
Welk model is het?
Gebruikersavatar
miniman
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 jul 2012, 23:00
Locatie: België- West Vlaanderen

Re: Oudste T4

Bericht door miniman »

Egbert&Manon schreef:

MC Hammer was de nummer 1 in de top40....
:bonk
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: Oudste T4

Bericht door curlyone »

OW wat fijn te lezen dat er zoveel oude T4's nog zijn, dat betekend dat ik waarschijnlijk dan nog heel lang plezier van de mijne ga krijgen. Hij is een van de jongste, ik las ergens dat ze t/m april 2003 zijn gemaakt, de mijne is van 16 april. :lach Dus ik hoop dat ik er nog heel lang in mag :ikrij
groetjes Hannie
RobS
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 mar 2012, 16:10
Locatie: Delft

Re: Oudste T4

Bericht door RobS »

Herstel afgifte datum is 14 september 1990. Is een gesloten bestel op grijs. Wel WV2... De intro-exemplaren waren net als deze allemaal parikarood met zilveren reflectieband. Lak is bijgehouden en origineel. Harde kar. Tot 2004 gereden met 1e 1.9D X1 blok, sindsdien een gereviseerde ABL met turbo. Loopt max ~140kmh op de teller. Afgeleverd met de optionele stuurbekrachtiging en toerenteller. Interieur is bijgehouden en puntgaaf. In de loop van de jaren wat onbenulligheden vervangen: bijrijderstoel, raamzwengels, zonnekleppen, portierbakken etc, maar voornamelijk nog origineel. 1e voorruit. Deukjes, maar nimmer echte schade gereden.

Wordt voornamelijk gebruikt als onopvallende reiswagen met kastjes en matras. Incidentele inzet als delivery van. Been everywhere, seen everything. Groet Rob

Foto: Albanie 2013.
P5292055.small.jpg
Laatst gewijzigd door RobS op 06 feb 2014, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Oudste T4

Bericht door Egbert&Manon »

6 januari 1990 is men gestart volgens deze link:
http://www.vw-bulli.de/de/geschichte/ch ... w-bus.html" onclick="window.open(this.href);return false;


of augustus 1990:
http://www.justkampers.com.au/vehicles/index/info/id/5/" onclick="window.open(this.href);return false;
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Vossius
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:53

Re: Oudste T4

Bericht door Vossius »

curlyone schreef:OW wat fijn te lezen dat er zoveel oude T4's nog zijn, dat betekend dat ik waarschijnlijk dan nog heel lang plezier van de mijne ga krijgen. Hij is een van de jongste, ik las ergens dat ze t/m april 2003 zijn gemaakt, de mijne is van 16 april. :lach Dus ik hoop dat ik er nog heel lang in mag :ikrij
groetjes Hannie
Dat is leuk, de mijne is van 29-08-2003, dus ook nog hopelijk vele jaren te gaan :driveT4
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Oudste T4

Bericht door whizzi »

Het feit dat T4's nog steeds door onze eigen Nederlandse wegenwacht worden gebruikt, zegt natuurlijk ook heel veel over deze geweldige bussen. En dat zijn echt nog geen wijsneuzen T4, maar gewoon lekker met de korte neus (ik heb er vandaag weer een paar gezien).

In Duitsland worden T4's nog steeds gebruikt door de polizei, tenminste, daar heb ik er ook een aantal zien rijden. Hier in NL heeft de Poooooolitie toch wel de meeste al vervangen (of allemaal) door T5's en Sprinters.

Het zijn ook gewoon echt rete goeie bussen. Alle haren op mijn hoofd hebben er spijt van dat ik ooit gekozen heb om een Slopel Vivaro te kopen ipv toen al een T4 (ik wilde wel, maar mijn toentertijds vrouwtje wilde geen VW). Die Slopel heeft mij bakken met geld gekost (in aanschaf en daarna in reparaties). Nu ben ik extra blij met mijn T4 die zelfs na een paar dagen stilstaan beter start dan mijn uit 2013 (of 2012) komende VW Polo Bluemotion TDI (echt waar, die Polo met z'n fancy pancy motor vindt het koude weer maar niks en duurt soms enkele seconden voordat deze aanslaat en klinkt als een slecht afgestelde tractor)

:T44EVER .. zo simpel als dat.. Ik denk zelfs dat over 20 jaar nog steeds T4's rondrijden en dan de status hebben zoals nu een T1 of T2 hebben. De T5 zie ik dat vreemd genoeg niet doen..
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
JanpeterJ
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Re: Oudste T4

Bericht door JanpeterJ »

Hier in NL heeft de Poooooolitie toch wel de meeste al vervangen
Geld teveel, maar ik blij, want rij alweer ruim 4 jaar rond in een 2001 ex-recherche bus en vandaag weer zonder problemen door de APK. :yes
(alleen een lampje voor de kentekenplaatverlichting achter, maar die mag ik zelf vervangen)
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Oudste T4

Bericht door Egbert&Manon »

De blauwe lampen moest je even afplakken zeker?
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
JanpeterJ
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Re: Oudste T4

Bericht door JanpeterJ »

Deze recherche bus deed zijn werk in stilte.
Dus niet zo :T4politie maar zo :werkaanT4 (ook de kleur klopt en geen gaten in het dak, wel een paar in het dashboard)
Scoop
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2010, 15:08

Re: Oudste T4

Bericht door Scoop »

Hier de trotse eigenaar van een originele Westfalia (AAB) ingeschreven 12/02/1991, nummertje 265 (dus 1 van de eerste).
Nog steeds in goede staat en gebruikt als daily, nu zelfs maandelijks 2 a 3000 km, van het belgenland naar het nederland.
Binnen 2 weken wordt hij voor zijn 23ste verjaardag in de bloemetjes gezet, en dan op naar nog eens 23 jaar en 250.000km.

Zal eens een foto plaatsen als hij wat properder staat, verdomde regen.
driezer
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:20

Re: Oudste T4

Bericht door driezer »

Hier nog eentje van 1990 , 1900D , minibus 8+1 , zonder enige opties !
Ik zal morgen eens kijken wat er op m'n papieren staat !

Groetjes , Dries
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Oudste T4

Bericht door whizzi »

schopje omhoog, ik ben nog steeds benieuwd naar de oudste nog rijdende T4 hier op het forum.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Vossius
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:53

Re: Oudste T4

Bericht door Vossius »

De mijne dan, ik mag hem al vanaf 29-08-2003 :driveT4 en me vanaf 20-11-2008 eigenaar noemen. Heb ik dan de jongste? :gekte
Plaats reactie