Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Scheuren in lak glaspaneel

vragen over de T5
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door ktmkrik »

Rick schreef:Het klopt inderdaad dat ze zwart gespoten zijn van binnen. Ik denk dat ik eerdaags eens bij Carglass of andere ruitenboer langs rij en vraag of zij de ruit voor me willen verwijderen en herplaatsen. Dan kan ik mogelijk thuis de handel opnieuw spuiten en/of met folie laten doen. Dit wordt echter wel weer een prijzig geintje.

Ik vraag me tevens af of de ruiten-kit wel houdt op folie. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ruiten kit absoluut niet op de folie doen, valt de ruit er bij warm weer zo weer vanaf.
Heel belangrijk punt om in acht te nemen is dat er een paar ventilatieopeningen onder in de ruit open blijven om de hoge druk bij warm weer af te kunnen voeren.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door Rick »

Ik heb even contact gezocht met de plaatselijke ruitenhandel. Zij willen voor een schappelijke prijs de ruit verwijderen en herplaatsen.

Nu rest mij dus de vraag hoe, en waarmee ik hem opnieuw ga spuiten? Welke lak en wat voor primer? Is primer echt noodzakelijk? Hoeveel lagen?

Heeft iemand dit al eens geflikt?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door Multivan Generation »

Niet spuiten maar foliën?
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door ktmkrik »

Rick schreef:Ik heb even contact gezocht met de plaatselijke ruitenhandel. Zij willen voor een schappelijke prijs de ruit verwijderen en herplaatsen.

Nu rest mij dus de vraag hoe, en waarmee ik hem opnieuw ga spuiten? Welke lak en wat voor primer? Is primer echt noodzakelijk? Hoeveel lagen?

Heeft iemand dit al eens geflikt?
Er zijn wel bedrijven die ruiten coaten door te spuiten maar denk dat het vele malen goedkoper is om folie te plakken met nagenoeg hetzelfde resultaat.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door Rick »

Hoe zou folie'en er dan uit gaan zien? Moet ik dan de randen vrij houden voor de kit?

Folie aanbrengen kan ik helaas niet zelf. Spuiten wel, dus daar gaat stiekem mijn voorkeur naar uit. Maar wat is beter?
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Scheuren in lak glaspaneel

Bericht door ktmkrik »

Rick schreef:Hoe zou folie'en er dan uit gaan zien? Moet ik dan de randen vrij houden voor de kit?

Folie aanbrengen kan ik helaas niet zelf. Spuiten wel, dus daar gaat stiekem mijn voorkeur naar uit. Maar wat is beter?
Als je wil kun je dat ook zelf wel stelt niet veel voor, ruit goed vetvrij maken beetje zeepsop en een op maat gemaakte folie en plakken maar meer is het niet. randen idd vrij houden voor de kit anders ligt de ruit er zo weer af.
Persoonlijk denk ik dat folie langer goed blijft als je een goede kwaliteit folie hebt.
Plaats reactie