Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens

vragen over de T4
kimisinnl
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 dec 2012, 11:47
Locatie: Zeeland (provincie)

Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens

Bericht door kimisinnl »

9 toch? 1x zakelijk, 8x prive, nog vrij veel voor busje met 165d op de klok :groteogen .

Verkoper vertelde mij dus dat hij heeft omgebouwd naar 151PK en ook het volledige interieur uit een bus van 2001 heeft gehaald. Kan dus zijn dat originele chassis veel meer heeft gelopen (vandaar het aantal eigenaren), of dat het een 'nieuwer' chassis is van een 2001, maar vanaf een 292 / 102PK ofzo.

Zowel intern en extern ziet het er netjes uit en zou ik geen probleem vinden (je weet immers toch al nooit wat er uitgespookt is met een bus van 15 jaar oud), als het op papier ook maar strookt.

We horen het graag wat Peter er van maakt denk ik.
VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
peervw
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 sep 2014, 11:39

Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens

Bericht door peervw »

Afspraak om te gaan kijken is verplaatst naar volgende week ergens overdag omdat die man dan in mijn buurt is. Vond dit heel aardig van die man daar het mij 150 km rijden scheelt. En aangezien we beiden geen haast met koop/verkoop hebben geen probleem. Man heeft idd in de loop der jaren de bus helemaal omgebouwd op een ouder chassis omdat dit voor hem fiscaal aantrekkelijker was. Het is een liefhebbersauto die hij helemaal naar zijn eigen zin heeft gezet. Het komt mij allemaal iig tot nu toe geloofwaardig over en als straks de papieren kloppen en de bus verder goed rijdt dan heb ik er geen problemen mee. Het is idd zo dat je eigenlijk toch niet vaak weet wat er allemaal met je bus is uitgespookt en je vaak gewoon een goed gevoel bij de bus moet krijgen. Het ziet er iig naar uit dat ik mijn andere verlengde bus die ik eergisteren gekocht heb maar weer te koop zet want vind deze stiekem mooier.... Wordt dus vervolgd.... En vanavond staat er weer een mooie bus voor geïnteresseerden op MP.
kimisinnl
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 dec 2012, 11:47
Locatie: Zeeland (provincie)

Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens

Bericht door kimisinnl »

Volgens mij ga je in ieder geval geen overhaast besluit nemen omdat je er verliefd op bent geworden :toppie .

Als de RDW gegevens direct al 'logisch' waren had ik hem al opgehaald denk ik ;) .

Stuur eens een PBtje met de bus die je weg wilt gaan doen als de blauwe wat wordt als je wilt? Ik zoek een nette lange.
VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
peervw
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 sep 2014, 11:39

Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens

Bericht door peervw »

U heeft mail. Heb toen ik net thuis kwam wat foto's genomen maar was al schemerig. Ga zodra mogelijk overdag foto's maken maar zo is er iig al een eerste indruk.
Gebruikersavatar
mevlut
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:04
Locatie: Velsen

Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens

Bericht door mevlut »

peervw schreef:Afspraak om te gaan kijken is verplaatst naar volgende week ergens overdag omdat die man dan in mijn buurt is. Vond dit heel aardig van die man daar het mij 150 km rijden scheelt. En aangezien we beiden geen haast met koop/verkoop hebben geen probleem. Man heeft idd in de loop der jaren de bus helemaal omgebouwd op een ouder chassis omdat dit voor hem fiscaal aantrekkelijker was. Het is een liefhebbersauto die hij helemaal naar zijn eigen zin heeft gezet. Het komt mij allemaal iig tot nu toe geloofwaardig over en als straks de papieren kloppen en de bus verder goed rijdt dan heb ik er geen problemen mee. Het is idd zo dat je eigenlijk toch niet vaak weet wat er allemaal met je bus is uitgespookt en je vaak gewoon een goed gevoel bij de bus moet krijgen. Het ziet er iig naar uit dat ik mijn andere verlengde bus die ik eergisteren gekocht heb maar weer te koop zet want vind deze stiekem mooier.... Wordt dus vervolgd.... En vanavond staat er weer een mooie bus voor geïnteresseerden op MP.

Heb je inmiddels kunnen kijken, of heb je een andere T4 gekocht.


Groetjes,
Mevlut
peervw
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 sep 2014, 11:39

Re: Motor en wielbasis afwijkend van RDW gegevens

Bericht door peervw »

Hallo allemaal en nog de beste wensen!

Heb afgelopen vrijdag een afspraak gehad met de verkoper en heb met de bus kunnen rijden.
Het was een wat chaotische ontmoeting daar de man net terug was van een wintersportvakantie met de bus en bij thuiskomst bleek dat er een BMW uit zijn zaak ontvreemd was! Daar aangekomen was hij met politie, documenten enz. bezig met betrekking tot die BMW en er zaten ook klanten binnen. Ik was toevallig net met mijn gezin een midweek in Landal Reuver geweest en dat was 1 km van hem vandaan. Normaal woont hij 155 km van ons vandaan en vandaar dat die vrijdag mooi uit kwam om langs te gaan. Nou,ondanks alles heeft die man toch even snel de tijd genomen om met mij een proefrit met de auto te doen en moet zeggen de auto reed perfect. Man heeft de auto zelf al 5 jaar en in de loop der tijd van alles aan gedaan om hem zo te krijgen. Auto heeft zoveel eigenaren omdat hij hem zo vaak geschorst heeft en weer op naam gezet en om belastingtechnische redenen, zegt hij. Ik weet niet hoe dat allemaal precies werkt maar moet zeggen dat de man er niet helemaal bij was met de testrit. Hem gevraagd of dat met een ander blok rijden dan op kenteken geen probleem is en hij zegt dat hij er nog nooit problemen mee heeft gehad met APK enz. maar ja, die autohandelaars heb ik niet hoog staan. Waren wel wat meer dingen die ik tijdens het rijden vroeg waar ik vage antwoorden op kreeg. Zoals dat erin zijn advertentie stond dat er navigatie in de auto zat en toe ik hem vroeg hoe het dubbeldin scherm werkte hij zei dat ie dat niet wist en dat hij altijd een Tom Tom gebruikte maar als het in de advertentie stond het er wel in zou moeten zitten. Hij wist wel te vertellen dat er voor 3000 euro aan geluid in zat. Beetje vaag maar ja. Teruggekomen van de proefrit stonden er weer mensen op hem te wachten en mijn vrouw en kids ook. Hij kon de bus ook pas wegdoen als hij een andere auto die binnen stond ingevoerd had voor zijn vrouw want die reed eigenlijk altijd met de bus. Nou,om een lang verhaal nog langer te maken hebben we afgesproken dat zodra die ene auto ingevoerd is hij mij belt zodat ik nog een keer langs ga om te kijken en om over getallen te gaan praten want daar is ook nog niet over gesproken. Auto behoeft echt nog wel de nodige attentie en ik ga deze auto niet meenemen alvorens daar een goede technische keuring op los te laten. Hoop dat zodra ik weet dat ik er naartoe kan ik ergens bij de VW-dealer of andere keuringsinstantie terecht kan om hem door te lichten. Mocht hij daarna omgekeurd moeten worden om het op kenteken goed te krijgen is dat voor mij geen probleem als het natuurlijk niet de wereld kost. Maar ben sowieso eerst benieuwd wat er naar boven komt bij een technische keuring van het voertuig. En mocht het deze niet worden hou ik me aanbevolen voor andere mooie verlengde T4's dubbele cabine :toppie

Dus: wordt vervolgd!
Plaats reactie