Yep en lekker ff auwehoeren.Harry 341 schreef:Klopt helemaal Peter...
grt.Harry
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Hoi Bas.BasT4 schreef:Hoi Henk,henkru schreef:
Hoi Bas.
Ik heb deze een maand geleden ook besteld en zit erin niets op aan te merken.
Bij de dealer ruim 200 euro.
Lemforder is geen slecht merk.
Bestelling geplaatst!
Is de inbouw net zo makkelijk als ik denk?
Hoe staat het ervoor met de reparatie.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Nog even niet aan begonnen, ribben gekneusd....
Denk dat ik hem morgen monteer.
Denk dat ik hem morgen monteer.
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Je heb hem wel al binnen begrijp ik.BasT4 schreef:Nog even niet aan begonnen, ribben gekneusd....
Denk dat ik hem morgen monteer.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Gisteren de stoute schoentjes aangetrokken en de steun geprobeerd te monteren.
Alles los (pendelsteun, bouten onder, moeren boven, steun? links achter, kabelklemmetje) maar toen ging ik twijfelen...
Ding is zo ENORM groot dat ik niet kon voorstellen hoe ik het ding eruit moest krijgen laat staan er weerin.
Daarnaast vond ik het blok laten zakken m.b.v. bakkrik ook "eng". (wist/weet niet hoever je het blok kan laten zakken zonder schade aan uitlaat, aandrijfassen, enz.)
Dus alles maar weer vastgedraaid. Volgende poging doe ik samen met bevriende VAG monteur.
Alles los (pendelsteun, bouten onder, moeren boven, steun? links achter, kabelklemmetje) maar toen ging ik twijfelen...
Ding is zo ENORM groot dat ik niet kon voorstellen hoe ik het ding eruit moest krijgen laat staan er weerin.
Daarnaast vond ik het blok laten zakken m.b.v. bakkrik ook "eng". (wist/weet niet hoever je het blok kan laten zakken zonder schade aan uitlaat, aandrijfassen, enz.)
Dus alles maar weer vastgedraaid. Volgende poging doe ik samen met bevriende VAG monteur.
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
- Multivan Generation
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Cm of 10 zou zo kunnen
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Hij zit erin! De steun naar de bak los maken en weghalen en je lepelt dat kreng via de bovenkant er uit.
Vergeten de pendelsteun los te maken dus die is denkelijk weer naar de kloten.
Of was al weer naar de kloten dankzij kapotte motersteun.
Hakt nog steeds als ze koud is.(wel een stuk minder)
Ga nu deze http://www.clausvonessen.de/pi66/pi51/pd2075.html
eronder zetten.
Vergeten de pendelsteun los te maken dus die is denkelijk weer naar de kloten.
Of was al weer naar de kloten dankzij kapotte motersteun.
Hakt nog steeds als ze koud is.(wel een stuk minder)
Ga nu deze http://www.clausvonessen.de/pi66/pi51/pd2075.html
eronder zetten.
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Vandaag (je moet toch wat op 1e kerstdag ) de T4 Einsatz Polyurethan Getriebelager Stütze erin gezet.
Met als resultaat:
https://youtu.be/ICtbPnGki6Q
Iemand enig idee waarom ze nu als een gek loopt te trillen onder de 1600 rpm?
Ik denk zelluf 2 mv stuk, wel gek dat er dan geen geluiden komen vanuit het bakhuis ivm los in het bakhuis liggende onderdelen van de 2 mv. (of kan een 2 mv ook anders stuk?)
BTW mijn vermoedens waren juist de pendelsteun is wederom naar de klote.
Met als resultaat:
https://youtu.be/ICtbPnGki6Q
Iemand enig idee waarom ze nu als een gek loopt te trillen onder de 1600 rpm?
Ik denk zelluf 2 mv stuk, wel gek dat er dan geen geluiden komen vanuit het bakhuis ivm los in het bakhuis liggende onderdelen van de 2 mv. (of kan een 2 mv ook anders stuk?)
BTW mijn vermoedens waren juist de pendelsteun is wederom naar de klote.
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Waarom koop in hemelsnaam een harde polyurethaan bus , ipv een soepele rubber pendelsteun voor gebruik in een T4 ?
Polyurethaanbussen zijn goed voor vb Rally of racewagens ,maar niet voor een gewone auto in dagelijks gebruik , want alle demping is weg , je hebt nu geen trillingsdempende rubber meer , maar een "vaste" verbinding , wat natuurlijk een gedreun kan veroorzaken.
Ik heb zelf ook jaren met nylonbussen (vergelijkbaar met polyurethaanbussen)gereden in mijn vorig leven (racewagens) , en mijn ervaring is dat je , bij extreem gebruik, met die harde bussen , zelfs zo maar een stuk uit de alu versnellingsbak kan breken . Dit zal wel niet gebeuren bij een T4 , maar ik wil maar meegeven dat die originele rubbers niet voor niks zo soepel zijn.
Polyurethaanbussen zijn goed voor vb Rally of racewagens ,maar niet voor een gewone auto in dagelijks gebruik , want alle demping is weg , je hebt nu geen trillingsdempende rubber meer , maar een "vaste" verbinding , wat natuurlijk een gedreun kan veroorzaken.
Ik heb zelf ook jaren met nylonbussen (vergelijkbaar met polyurethaanbussen)gereden in mijn vorig leven (racewagens) , en mijn ervaring is dat je , bij extreem gebruik, met die harde bussen , zelfs zo maar een stuk uit de alu versnellingsbak kan breken . Dit zal wel niet gebeuren bij een T4 , maar ik wil maar meegeven dat die originele rubbers niet voor niks zo soepel zijn.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
In mijn hedendaagse leven heb ik ook een race wagentje. (Peugeot 205)Pascal-141 schreef:Waarom koop in hemelsnaam een harde polyurethaan bus , ipv een soepele rubber pendelsteun voor gebruik in een T4 ?
Polyurethaanbussen zijn goed voor vb Rally of racewagens ,maar niet voor een gewone auto in dagelijks gebruik , want alle demping is weg , je hebt nu geen trillingsdempende rubber meer , maar een "vaste" verbinding , wat natuurlijk een gedreun kan veroorzaken.
Ik heb zelf ook jaren met nylonbussen (vergelijkbaar met polyurethaanbussen)gereden in mijn vorig leven (racewagens) , en mijn ervaring is dat je , bij extreem gebruik, met die harde bussen , zelfs zo maar een stuk uit de alu versnellingsbak kan breken . Dit zal wel niet gebeuren bij een T4 , maar ik wil maar meegeven dat die originele rubbers niet voor niks zo soepel zijn.
Gezien de grote motor zit hier een vol rubber (nylon of vol alu is echt niet te doen) pendelsteun in.
En inderdaad meer trillingen maar dan wel constant en niet alleen stationair.
De reden is dat ik nu de 3e pendelsteun ga monteren, die van Claus leek me veel sterker.
Dat de motor nu "opeens" stationair staat te trillen is natuurlijk niet waar, het is nu alleen maar voelbaar.
(kan me ook niet voorstellen dat "een Duitser" genoegen neemt met een dergelijk trilling bij stationair)
In tips en truuks is dit te vinden:
Het recept
Wat moet je doen:
• Je laat de warme motor stationair draaien met uitgeschakelde airco,
achterruitverwarming of andere motorbelastingen.
• Sluit de VAG tester aan.
• Selecteer de motorsturing (01).
• Selecteer inloggen (11).
• Voer login code in (12233).
• Kies kanaal 1 (brandstoftoevoer stationair).
• Je ziet nu o.a. twee waarden, nl. het getal 32768 en de gemeten brandstoftoevoer in
milligram per slag. Die laatste waarde verandert continu en je zult zien dat die waarde
regelmatig erg laag wordt (onder de 2 mg/slag). Dat zijn de momenten dat de motor een
slag overslaat. Het normale gebied waartussen de meetwaarde mag variëren is 2,2
mg/slag tot 9 mg/slag.
• Wat je nu moet doen is de waarde 32768 met zo'n 50 tot 100 verlagen tot bv. 32700.
Selecteer aanpassen (10) en voer die nieuwe waarde in.
• Beoordeel het resultaat. Zodra de waarde voldoende aangepast is zal het schokken
ophouden. Is het nog niet voldoende, verlaag de waarde dan met kleine stapjes verder
naar beneden.
• Als je tevreden bent over het resultaat, dan 'save' je de nieuwe waarde in het geheugen.
http://community.dieselschrauber.de/vie ... hp?t=25514
Laatst gewijzigd door BasT4 op 31 dec 2015, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Vandaag nieuwe ORIGINELE pendelsteun terug geplaats, ze loopt weer als een zonnetje.
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
- Multivan Generation
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Mooi dat het opgelost is , de harde bussen in de pendelsteun waren dus toch de oorzaak .BasT4 schreef:Vandaag nieuwe ORIGINELE pendelsteun terug geplaats, ze loopt weer als een zonnetje.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
En de laatste:
Oeps: links zie je 7d0199132 C nummer voor ACV (lemforder 17680 02)
rechts zie je 7d0199132 D nummer voor AJT (lemforder 25369 01)
Dus in mijn ACV zit nu een AJT motorsteun.
Oeps: links zie je 7d0199132 C nummer voor ACV (lemforder 17680 02)
rechts zie je 7d0199132 D nummer voor AJT (lemforder 25369 01)
Dus in mijn ACV zit nu een AJT motorsteun.
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
- Rauwesnuit
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
- Locatie: Regio Kortrijk
Re: Hakkerig optrekken vanuit stilstand
Hoi ,
Dat is is toch de steun die aan de kant van het luchtfilter zit hé? Heb je die zelf vervangen? Zoja, hoe doe je dat? Wil het werk ook evt. zelf doen maar zoek nog wat tips hiervoor.
Groeten
Dat is is toch de steun die aan de kant van het luchtfilter zit hé? Heb je die zelf vervangen? Zoja, hoe doe je dat? Wil het werk ook evt. zelf doen maar zoek nog wat tips hiervoor.
Groeten
fotogalerij NR 330