Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren

vragen over de T5
Leonidas
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2015, 11:38

Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren

Bericht door Leonidas »

Beste mede bus rijders,

Ik heb sinds een aantal jaren een Caravelle DSG 180 LWB eind 2010
Voorheen 3 ton gereden met een t4 2.5TDI ACV, wereld bus! Deze wordt op dit moment weer opgeknapt en weet je waarom?
Ik rijd nog steeds liever in mn t4! Knus, stoffen bekleding en slijtvast interieur. Nu: plastic fantastic.
uitleg:
T5 GP gekocht met 35k op de teller, echt een heel verschil met de t4. Stil, redelijk wat vermogen en DSG wat in de essentie een superbak is.
En in het begin let je nog niet zo op de details, was erg onder de indruk van de auto en alle luxe maar langzamerhand ga je meer op andere dingen letten. Wat me op begon te vallen waren:
- trillingen die door de hele auto te voelen waren, maar niet altijd hetzelfde en bij diverse snelheden
- bij koude start 'nagelen' van de motor, loopt wat rauw. Bij warme motor weg.
- schok in de aandrijflijn als je gas loslaat en dan weer gas erop.
- roest vorming 2014 geconstateerd! onderkant rechter portier ramt op de dorpel, roest pitten op de zijkanten (steenslag volgens dealer, voorkant zit er vol mee en geen roest)
- wat vinden jullie van het benzine klepje? ook al een broek open gereten?

Ondertussen heb ik al heel wat adresjes gehad en hebben we het volgende al gedaan:
-meermalen balanceren, wielen wisselen, ook WB set eronder, nieuwe banden
-beide aandrijfassen vervangen (weinig geholpen)
-draagarmrubbers vervangen (daarna happen van de remmen weg maar schok in aandrijflijn heftiger)
-DSG en motor laten tunen bij DSG dokter. Heeft echt veel uitgemaakt wat betreft schakelmomenten en motorpower! gebrom van ondertoeren is weg, echter de trillingen blijven.
-diverse dealers bezocht, kennis laag. alleen goed in servicebeurtjes maar bij echte vragen geen antwoorden, behalve 'produkteigenschap'!
haha die hebben we al eerder gezien hier op dit forum..
-Carrec Soesterberg laten kijken, misschien verstuivers probleem, misschien vervolg
-dealer heeft in onderling overleg een motorsteun vervangen. maakt niks uit. Heb ze laten zien en voelen wat er gebeurt als je met de hand de motor 'schud' en wat dat voor gevolgen heeft in de auto. Geeft deze trillingen duidelijk door in de hele auto. Mijn mening hangt die motor er veel te slap in. Krijg dit bij mijn t4 niet voor elkaar!
- VW wolfsburg geinformeerd en lijkt wel iets te helpen richting PON, maar Wolfsburg kan ook niet veel doen lijkt het.

Dus je ziet wel, heb al heel wat voor mn neus gehad.
Ben nu bij PON in Leusden binnen gereden voor de roest. Dealer (garantiespecialist) had het over steenslag en toen ik zei dat tussen de dorpel en de deur waarschijnlijk geen steenslag kon voorkomen bleef het stil. Toen maar besloten even naar de klantenservice te rijden. Ik wacht op hun reaktie. Laat nog van me horen!

Maar waar ik eigenlijk naar op zoek ben zijn mede t5GP (DSG) rijders die dezelfde problemen ervaren of al oplossingen hebben gevonden, want het moet toch gaan komen van dit soort initiatieven. VW laat zich niet zo van zn beste kant zien tot nu toe en nu ook nog een schandaaltje met die emmisie..
Laat van je horen! Leon
Leonidas
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2015, 11:38

Re: Ervaringen DSG T5 gp na enkele jaren

Bericht door Leonidas »

supernaturol schreef:Ik heb een een gp, 140pk. 42000km, bj2012. 2 massa vlieg wiel vervangen in sept 2014 onder garantie.
Beste mensen,

Wat is de reden waarom de 2MW's zijn vervangen?
Dure grap zeker?
Groeten Leon
Plaats reactie