Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motor start niet meer, met geen mogelijkheid.....
- matramurena
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 12 dec 2014, 20:33
- Locatie: Brekkestø, NO
Re: Motor start niet meer, met geen mogelijkheid.....
Uiteindelijk heb ik de motor weer aan gekregen, maar het stationair toerental schommeld heel erg en is te laag. Gasklephuis is helemaal schoon, wat anders zou dit nog kunnen zijn?
Ondertussen ben ik toch ook stilletjes op zoek gegaan naar een nette diesel T4 maar nog niets kunnen vinden.
Martijn
Ondertussen ben ik toch ook stilletjes op zoek gegaan naar een nette diesel T4 maar nog niets kunnen vinden.
Martijn
- matramurena
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 12 dec 2014, 20:33
- Locatie: Brekkestø, NO
Re: Motor start niet meer, met geen mogelijkheid.....
Succes! Oorzaak van het slechte starten en stationair gevonden! Een terugslagklep in het vacuumsysteem net onder de luchtaanzuigbuis was half doorgescheurd... Met wat tape dicht geplakt en alles gaat weer prima. Nu op zoek naar een (tweedehands) klep, maar hoe heet zo'n ding nu eigenlijk precies?
Martijn
Martijn
Re: Motor start niet meer, met geen mogelijkheid.....
Staat er een onderdeelnummer op?matramurena schreef:Succes! Oorzaak van het slechte starten en stationair gevonden! Een terugslagklep in het vacuumsysteem net onder de luchtaanzuigbuis was half doorgescheurd... Met wat tape dicht geplakt en alles gaat weer prima. Nu op zoek naar een (tweedehands) klep, maar hoe heet zo'n ding nu eigenlijk precies?
Martijn
Maak anders effe een foto
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- matramurena
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 12 dec 2014, 20:33
- Locatie: Brekkestø, NO
Re: Motor start niet meer, met geen mogelijkheid.....
De boosdoener:
Er taat een nummer op maar ik vind er niets mee in Google:
39 111 71 903
Martijn
Er taat een nummer op maar ik vind er niets mee in Google:
39 111 71 903
Martijn
- matramurena
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 12 dec 2014, 20:33
- Locatie: Brekkestø, NO
Re: Motor start niet meer, met geen mogelijkheid.....
Met wat speurwerk zou het de "Positive Crankcase Ventilation Valve"moeten zijn.... Nu op zoek naar het partnummer. ;)
Martijn
Martijn
Re: Motor start niet meer, met geen mogelijkheid.....
matramurena schreef:Met wat speurwerk zou het de "Positive Crankcase Ventilation Valve"moeten zijn.... Nu op zoek naar het partnummer. ;)
Martijn
7M0 128 101 Tussen de 30 en 40 euro
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- matramurena
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 12 dec 2014, 20:33
- Locatie: Brekkestø, NO
Re: Motor start niet meer, met geen mogelijkheid.....
Thanx!
Martijn
Martijn
- matramurena
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 12 dec 2014, 20:33
- Locatie: Brekkestø, NO
Re: Motor start niet meer, met geen mogelijkheid.....
Nou, nog steeds problemen met deze motor.... Hij start nou wel gewoon weer en meestal zonder haperingen in het toerental sationair. SOms als het wat koud is wil hij in het begin nog wel wat haperen...
Rijden gaat weer goed, motor heeft alle trekkracht terug. Maar n een minuut of 20 slaat de motor af. Dit doet hij enkel bij stationair draaien. (als ik net geparkeerd sta of tijdens "uitrollen" als ik de koppeling ingetrapt heb) Hierna is er niet meer te starten... Maar na een 10-15 minuten als de motor weer afgekoeld is kan er weer gewoon gestart worden.
Ik heb de MAF sensor al schoongemaakt, de lekkage van de PCV is verholpen en de meeste vaccumslangen zijn vervangen.. Iemand nog ideen?
Martijn
Rijden gaat weer goed, motor heeft alle trekkracht terug. Maar n een minuut of 20 slaat de motor af. Dit doet hij enkel bij stationair draaien. (als ik net geparkeerd sta of tijdens "uitrollen" als ik de koppeling ingetrapt heb) Hierna is er niet meer te starten... Maar na een 10-15 minuten als de motor weer afgekoeld is kan er weer gewoon gestart worden.
Ik heb de MAF sensor al schoongemaakt, de lekkage van de PCV is verholpen en de meeste vaccumslangen zijn vervangen.. Iemand nog ideen?
Martijn
Re: Motor start niet meer, met geen mogelijkheid.....
Aangezien jij in de middel of no-ware woont, is het wijs & verstandig dat je een officiële versie van VCDS VagCom aanschaft.
Geen Gekraakte, Chinese of Shareware versie, maar de Oficiele Ross-Tech kabel (of één van zijn impoteurs) met ingebouwde dongel. De software is gratis te downloaden, maar de licentie/dongel zit in de ODB-kabel. Dan heb je ook acces tot alle systemen, incl. CAN-bus
Je hebt tevens recht op officiele ondersteuning op monteurs niveau.
Iedere keer naar de dealer rennen in Kristiansand, wordt je ook niet vrolijk van.
En dit pakket kan nét zoveel, als de VAS Testkast van de dealer.
Uitgebreide ondersteuning + protocollen vind je via http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Jou probleem kun je niet oplossen, zonder de VAS kast van de dealer of VCDS-VagCom.
Je moet de juiste foutcodes hebben van het gasklephuis + VCDS om dit stukje hardware opnieuw in te leren + callibreren.
Gasklephuis inleren: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_procedures.html
Gr, Geert.
Geen Gekraakte, Chinese of Shareware versie, maar de Oficiele Ross-Tech kabel (of één van zijn impoteurs) met ingebouwde dongel. De software is gratis te downloaden, maar de licentie/dongel zit in de ODB-kabel. Dan heb je ook acces tot alle systemen, incl. CAN-bus
Je hebt tevens recht op officiele ondersteuning op monteurs niveau.
Iedere keer naar de dealer rennen in Kristiansand, wordt je ook niet vrolijk van.
En dit pakket kan nét zoveel, als de VAS Testkast van de dealer.
Uitgebreide ondersteuning + protocollen vind je via http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Jou probleem kun je niet oplossen, zonder de VAS kast van de dealer of VCDS-VagCom.
Je moet de juiste foutcodes hebben van het gasklephuis + VCDS om dit stukje hardware opnieuw in te leren + callibreren.
Gasklephuis inleren: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_procedures.html
Gr, Geert.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat