Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 375k: repareren of inruilen?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 375k: repareren of inruilen?

Bericht door Pascal-141 »

Wat betreft het smeren van de schakelbolletjes enz : ga even onder de auto liggen en smeer de hele schakeltoren van onderaf eens goed in , je zal niet weten wat je overkomt als je dan gaat schakelen . Meestal word dit vergeten , en lopen al die bewegende en wrijvende delen gewoon droog waardoor het schakelen heel stroef gaat .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
sergev
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2015, 10:13

Re: T4 375k: repareren of inruilen?

Bericht door sergev »

dank voor de reacties allemaal. Ik begin met smeren van de schakel-links en als dat niet helpt laat ik de koppeling doen.
Mijn heerlijke t4 blijft!
groet Serge
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: T4 375k: repareren of inruilen?

Bericht door Geert G »

:sjaal :happy

Verstandig & wijs besluit.

Als jer niet uitkomt ga je toch lekker naar Ismet in Vijfhuizen. Vanuit Amsterdam ook niet zo ver. :knipoog
Er zijn diverse WjW die er vaste klant zijn met hun T4's
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
lemmy
Berichten: 222
Lid geworden op: 20 aug 2014, 16:13

Re: T4 375k: repareren of inruilen?

Bericht door lemmy »

mijn busje heeft nu ongeveer 345000 km op de teler en ik laat hem binnenkort herspuiten, dus de busjes zijn het waard volgens mij :T44EVER

grtz Lemmy
Ik ben niet oud.....ik ben een KLASSIEKER !!
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: T4 375k: repareren of inruilen?

Bericht door koensch »

wat voor bak zit er onder je bus? bij een km stand van ca 375.000 heeft m'n 5e versnelling het begeven (EWB) omdat bij mijn type bak de 5e eigenlijk teweinig smering krijgt. Ook omdat de versnellingsbak & olie buiten het VW onderhoudsschema lopen.

je maakt 99% van je km met de 5e. als je wilt voorkomen dat je ook aan de beurt bent voor een ruilbak, inspecteer het tandwiel van de 5e en vol de bak af met 3L olie (ipv 2.5L standaard)
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: T4 375k: repareren of inruilen?

Bericht door Geert G »

koensch schreef:wat voor bak zit er onder je bus? bij een km stand van ca 375.000 heeft m'n 5e versnelling het begeven (EWB) omdat bij mijn type bak de 5e eigenlijk teweinig smering krijgt. Ook omdat de versnellingsbak & olie buiten het VW onderhoudsschema lopen.

je maakt 99% van je km met de 5e. als je wilt voorkomen dat je ook aan de beurt bent voor een ruilbak, inspecteer het tandwiel van de 5e en vol de bak af met 3L olie (ipv 2.5L standaard)
Een 102PK ACV, heeft een AFK of DXZ versnellingsbak eronder hangen.
En deze zijn bere sterk, kijk dit filmpje maar van deze Fin, genaamd Shadowmaker:

http://www.youtube.com/watch?v=hkSTslJf7Z4


Zo sterk is de basis van een ACV :lach

Een 88pk EWB versnellingsbak kan dit echt niet aan :groteogen deze staan te boek als zwakke versnellingsbakken.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
sergev
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2015, 10:13

Re: T4 375k: repareren of inruilen?

Bericht door sergev »

koensch schreef:wat voor bak zit er onder je bus? bij een km stand van ca 375.000 heeft m'n 5e versnelling het begeven (EWB) omdat bij mijn type bak de 5e eigenlijk teweinig smering krijgt. Ook omdat de versnellingsbak & olie buiten het VW onderhoudsschema lopen.

je maakt 99% van je km met de 5e. als je wilt voorkomen dat je ook aan de beurt bent voor een ruilbak, inspecteer het tandwiel van de 5e en vol de bak af met 3L olie (ipv 2.5L standaard)
dank, goeie tip!
Plaats reactie