Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

automaat

vragen over de T5
2020
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2009, 22:56

Re: automaat

Bericht door 2020 »

Hallo ik heb zelf ook een automaat toen ik hem pas had schakelde hij perfect maar na een tijdje te begon hij te schokken bij het opschakelen en terugschakelen van de 1e,2e,en de 3e versnelling .
Bij de garage zeiden ze dat dit normaal was dit kwam zelfs voor bij nieuwe transporters.
Het wordt nu steeds erger hij gaat soms bij het optrekken vanuit stilstand spontaan stilstaan en vliegt dan vast in zijn 5
Met de computertester wordt de storing eruit gehaald en wordt de bak gereset.
Maar als hij warm wordt begint het wwer van voor af aan.
Misschien komt er een andere bak achter,busje is van 2005 en heeft 70000 km gelopen.
Zijn er meer mensen die daar ervaring mee hebben of ben ik de enige.

Afz.Gerard.
hansenkarinvdberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:46

Re: automaat

Bericht door hansenkarinvdberg »

Ik heb hetzelfde probleem
Uitlaten lezen geen duidelijk antwoord.
VW wil niets.
Waarschijnlijk de bak stuk
2005 T5 automaat 128 KW. 140.000.
Soms toere te veel in 3 en geen snelheid. van 1 naar 5 en nu niet meer te zien welke versnelling.
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: automaat

Bericht door Rico »

Ik ben nog geen automaatrijder, maar hoop dat over een tijdje wel te worden. Als ik dit soort problemen lees dan krijg ik het gevoel dat het softwarematig is. Bestaan er bedrijven die de software in kunnen lezen en evt. fouten eruit kunnen halen? En evt. de software aan kunnen passen? Dus zeg maar wat Jeroen Dik en zo doen voor de motorsoftware, maar dan voor versnellingsbaksoftware.

Trouwnes, ik begreep onlangs van de VW-dealer waar m'n T4 in onderhoud is, dat er in het verleden erg veel software-updates voor de automaat zijn geweest. Vooral voor bouwjaar 2003 t.e.m. 2005. Weten jullie zeker dat jullie de updates hebben? Het schijnt van levensbelang te zijn mbt de goede werking van de automaat en z'n levensduur.

Rico
Plaats reactie