Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

steeds accu leeg

vragen over de T5
Koffieman
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:00
Locatie: Het Westland

Re: steeds accu leeg

Bericht door Koffieman »

Je bent toch wel zo bijdehand geweest de oude accu mee te nemen en deze bij de importeur van deze accu aan te bieden voor een garantieclaim oid, mijn accu ging ruim 10 jaar mee, bij de dealer hadden ze met 7 jaar al advies bij de APK gegeven deze te vervangen wegens ouderdom, lekker laten zitten, de huidige accu is hetzelfde merk, capaciteit en type kosste bij de dealer 150 maar kreeg 10% korting, dus 135 betaald zelf gemonteerd, dat scheelde een uur "service"tarief, nu nog geen drie jaar later al verscheidene malen leeg gestaan, accu elders laten testen en komt niet aan z'n capaciteit, helaas geen garantie wegens zelfmontage, ach dan was de accu per definitie toch een stuk goedkoper, ze hadden anders ook wel een smoes gehad, ik denk dat een grotere capaciteit accu ook wel aan de orde zal komen, dan kan deze (oude) als 2e accu gaan fungeren, gaat daar in elk geval de radio op en een koelkast voor de melkvoorraad, nog even nalezen hoe dat ging en behoorlijke kabels trekken, wil geen onverwachte narigheid door te dunne kabeltjes, zitten er eigenlijk bevestigings punten onder bijrijders stoel? 👀
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: steeds accu leeg

Bericht door Henk250 »

Nee,de oude accu staat in de garage als reserve.
Dit soort dingen gaan wel een rol spelen bij de aankoop van een nieuwe bus,
dat wordt vaak vergeten door die lui.

:bonk :bonk
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Tuurke
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2017, 16:26

Re: steeds accu leeg

Bericht door Tuurke »

Hallo, heb er ook al problemen mee gehad bij mijn T5 Transporter van 2014 (is onze 2de wagen)! Ik heb het nu opgelost met een klein zonnepaneel dat op het dashboard gelegd wordt en de stekker in de 12V bus boven op mijn dashboard gestoken omdat die steeds in verbinding blijft met de batterij. Alzo krijgt ze toch een kleine druppellading. Grtn.
Plaats reactie