Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanschaf van een T5?

vragen over de T5
HansLaverda
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jun 2013, 14:41

Re: Aanschaf van een T5?

Bericht door HansLaverda »

Met belangstelling gelezen, aangezien na 12 jaar met een T4 2.5 TDI van '96 gereden te hebben, het tijd wordt deze eens te vervangen.
Aangezien er regelmatig een 1700 kg caravan achter moet en er vaak ook een motorfiets mee gaat, leek een 174 pk versie mij wel wat.
De meeste die aangeboden worden zijn automaten, maar dat schijnt weer niet ideaal te zijn met een zware last erachter. De hier genoemde problemen stemmen mij ook niet bepaald vrolijk.
Zijn ze echt zo slecht? Moet ik dan toch overstappen naar de concurrentie?
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: Aanschaf van een T5?

Bericht door Burp »

Je hoort altijd alleen de slechte verhalen. Ik heb met mijn gechipte 174 (nu ruim 200) geen enkele van deze problemen. Ik ben zelf van mening dat veel te maken heeft de gebruikte olie en de verversingstemijn. Ik ververs hem elk jaar met de voorgeschreven LL olie. Afgelopen keer de Castrol Edge Titanium. Meteen de versnellingsbak en diff ook meegenomen. Verder ligt het gaspedaal bij mij niet continu op de bodem maar rijd ik rustig. Met de caravan heb ik geen enkel probleem. Maakt niet teveel lawaai en rijdt super lekker. Ik heb wel de handbak.

Van alle verkochte bussen is de Transporter veruit de meest populaire. Je hoort er dus ook meer rottige verhalen over. Wat niet wegneemt dat de problemen er niet zijn maar eea hangt sterk af van hoe je er mee omgaat.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Aanschaf van een T5?

Bericht door Pascal-141 »

HansLaverda schreef: Zijn ze echt zo slecht? Moet ik dan toch overstappen naar de concurrentie?
Zoals al werd vermeld : op een forum lees je meestal wel alleen de "slechte " ervaringen en problemen .

Maar overstappen naar de concurentie is niet nodig : de T5gp met 2.0 CR TDI is een prima aanrader :lach
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie