Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Climatronic storing + lamme knop

vragen over de T4
Gebruikersavatar
fvb
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jul 2017, 22:15

Re: Climatronic storing + lamme knop

Bericht door fvb »

Hallo allemaal,

ff een korte update over het oplappen van het climatronic paneel:

de tip om het binnenwerk van een Golf 3-climatronic paneel te gebruiken werkt helaas niet. Op eBay.de zo'n paneel gekocht, maar helaas bleken de nokjes die ik nodig heb, aan de binnenkant van het Golf 3 paneel toch echt anders en niet te gebruiken in mijn climatronic paneel. Het was het proberen waard.

Ik heb de unit nu weer teruggeplaatst, zodat ik in ieder geval de voorruit kan ontwazemen indien nodig. De zoektocht naar een kapot climatronic paneel uit de periode '96-'98 duurt dus nog voort. Heeft iemand tips, dan hou ik me aanbevolen.

Gr,
Frank
T4 Multivan '97
Gebruikersavatar
fvb
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jul 2017, 22:15

Re: Climatronic storing + lamme knop

Bericht door fvb »

Beste Weetjewellers,

excuus, ik was er even tussen uit. MAAR: de climatronic doet het!! :jumpklap En ik wilde jullie de oplossing(en) niet onthouden dus, wat is er de afgelopen maanden gebeurd:

- via de marktplaats hier op weetjewel toch een werkend climatronic paneel gevonden, zonder gammele knopjes. Dat is verder een kwestie van de panelen omwisselen en klaar.

Vervolgens deed de climatronic / blower toch moeilijk: het wilde maar niet niet warm worden in de bus (vooral bij de voeten), voorruit ontwazemen ging ook moeizaam, en de blower blies maar mondjesmaat. Gelukkig kocht ik bij het andere paneel ook een kachelhuis, wat goed van pas leek te komen:

- de stelmotortjes van de klep naar de voetenruimte en de klep naar het midden van het dashboard bleken kaduuk, dus die zijn vervangen;
- de aanjager in het kachelhuis, die zorgt voor de aanzuiging van lucht, was defect. Ook die zat nog werkend op het andere kachelhuis, dus ook die is vervangen.

Deze jongen zit weer lekker met wapperende haren in de auto! :gekte

Iedereen bedankt voor de hulp en wijsheid!

Gr,
Frank.
T4 Multivan '97
Gebruikersavatar
t4freak
Berichten: 587
Lid geworden op: 20 aug 2007, 19:04
Locatie: veenoord Drenthe

Re: Climatronic storing + lamme knop

Bericht door t4freak »

Heb eventueel het paneel wel liggen mocht je intresse hebben hoor ik het wel
matig uw kinderen denk om mijn snelheid
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: Climatronic storing + lamme knop

Bericht door bart seinwezen »

Hoi,

Ik zoek nog een plastic blokje dat achter de fan-knopjes zit (zelfde euvel, lamme knop: knopje eruit gewipt en daarachter bleek een gebroken plastic blokje te zitten)...
heb jij het kapotte paneel nu over?

Groet! Bart
Gebruikersavatar
fvb
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jul 2017, 22:15

Re: Climatronic storing + lamme knop

Bericht door fvb »

Hoi Bart,

Heb je een foto van het kapotte onderdeel? Als het in mijn paneel zit, kan ik het je met de post toesturen :toppie

Laat maar weten, gr,
Frank
T4 Multivan '97
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: Climatronic storing + lamme knop

Bericht door bart seinwezen »

Hoi Frank, bij deze!

Knopje met, knopje zonder. Het knopje kan je met een mesje voorzichtig uit het paneel wippen.

Afbeelding

Groet! Bart
Gebruikersavatar
fvb
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 jul 2017, 22:15

Re: Climatronic storing + lamme knop

Bericht door fvb »

Hoi Bart,

Je hebt PB :toppie

Gr,
Frank
T4 Multivan '97
Plaats reactie