Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Biodiesel

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Als Harry met zijn Euro 4 auto nu even wil opgassen met zijn diesel auto,
dan kunnen we verder met de nuttige discussie die eraan zit te komen :bifun

Sorry Harry, moest effe :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Sorry, :bifun :bifun :bifun

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

Vraagje voor Fred-15!
Heb jij aanpassingen gedaan zo ja wat en hoelang stook jij deze lidl diesel al?
En heb je problemen ervaren?
Boudewijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:40
Locatie: Lelystad

Biodiesel

Bericht door Boudewijn »

Mijn overwegingen is om er op te rijden. Zijn in Duitslands en Tsjechië. Zijn dat mijn auto uit ervaring veel zuiniger op rijd dus dat zal hier ook en veel minder roet.
En hij word er schoon er van motorisch gezien. :lach
Ed V.

Bericht door Ed V. »

Fred-15 schreef:Hallo.

Mijn 1.9 TD doet het prima op de zonnebloem olie
van de Lidl 69 cent de liter. :gekte

Oja er staat niets in mijn tankklepje.

Maar ga is Googlen en lees hier vast een linkje http://www.ppo.nu/



Bij mijn 1.9 td uit 99 staat er wel diesel/biodiesel in het klepje. Nooit geprobeerd lijkt me nogal een gehannes met die flessen.
Fred-15
Berichten: 1183
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:25
Locatie: Almere 0612039470

Bericht door Fred-15 »

Hoi.
Ik heb geen aanpassingen giet gewoon de flessen van 1 liter met een trechter mijn tank in en karre maar.

Ik rij zo nu en dan is op lidl diesel heb ongeveer een jaar gereden op lidl en ben er toen even mee gestopt na alle reklame van een meneer uit Bussum die het nodig vond om veel reklame op de tv en in de kranten te maken met gevolg dat de douane strenger ging kontroleren op gebruik van PPO.

Maar nu komt het ,ik heb op div. site's gelezen dat er mensen zijn die gepakt zijn en een fixe boeten hebben gekregen deze hebben ze op de plank gelegt en er nooit meer iets van gehoord kennelijk weet de douane niet wat ze er mee aan moeten belasting technisch, de PPO valt n.l nergens onder ? ja levensmiddelen dus je zou al strafbaar kunnen zijn als je net boodschappen hebt gedaan bij de lidl of aldi.

Maar goed mijn dieseltje gromt er lekker op en ik merk geen verschil, ja het enige verschil is dat het lekker ruikt .... net of je oliebollen hebt gebakken.

Volgens mij heeft Peter 111 nog div. linken en verhalen op zijn site staan omtrend het PPO gebeuren als ik het goed heb.

Ik ben samen met Peter toen heel fanatiek bezig geweest met deze materi en Peter kan je een heleboel vertellen om dat hij het ook zeer interessant vond en nog steeds denk ik.

Hier wat foto's van het tanken.

http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=SCIKWVZK

Gr. Fred-15
Laatst gewijzigd door Fred-15 op 24 jul 2007, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Fred-15 schreef:Hoi.
Ik heb geen aanpassingen giet gewoon de flessen van 1 liter met een trechter mijn tank in en karre maar.

Ik rij zo nu en dan is op lidl diesel heb ongeveer een jaar gereden op lidl en ben er toen even mee gestopt na alle reklame van een meneer uit Bussum die het nodig vond om veel reklame op de tv en in de kranten te maken met gevolg dat de douane strenger ging kontroleren op gebruik van PPO.

Maar nu komt het ,ik heb op div. site's gelezen dat er mensen zijn die gepakt zijn en een fixe boeten hebben gekregen deze hebben ze op de plank gelegt en er nooit meer iets van gehoord kennelijk weet de douane niet wat ze er mee aan moeten belasting technisch, de PPO valt n.l nergens onder ? ja levensmiddelen dus je zou al strafbaar kunnen zijn als je net boodschappen hebt gedaan bij de lidl of aldi.

Maar goed mijn dieseltje gromt er lekker op en ik merk geen verschil, ja het enige verschil is dat het lekker ruikt .... net of je oliebollen hebt gebakken.

Volgens mij heeft Peter 111 nog div. linken en verhalen op zijn site staan omtrend het PPO gebeuren als ik het goed heb.

Ik ben samen met Peter toen heel fanatiek bezig geweest met deze materi en Peter kan je een heleboel vertellen om dat hij het ook zeer interessant vond en nog steeds denk ik.

Gr. Fred-15


Als je de olie in de winkel koopt is er btw over geheven....wat je er dan mee doet moet je toch zelf weten? :groteogen trouwens als je water in je tank gooit en je wordt gepakt een boete? :bonk :bonk
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Bericht door bartt4 »

met me golf al meer dan 40000 km op zonnebloem gereden mix zomer 70% winter 45 % ongeveer draaid nog steeds als een zonnetje me bus gaat er ook weer op rijden is de zelfde moter ook een turboloze 1.9. :klappen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Franck846 schreef: Als je de olie in de winkel koopt is er btw over geheven....wat je er dan mee doet moet je toch zelf weten? :groteogen trouwens als je water in je tank gooit en je wordt gepakt een boete? :bonk :bonk
BTW heb je dan wel betaald maar de accijns erover niet. Verder ben je dan bezig met het vervaardigen van een brandstof dan wel brandstofmengsel, en dat mag je alleen op een accijnsgoederenplaats, die heb je niet en dus strafbaar.

Ik heb toen netjes accijns afgedragen a 37 eurocent per liter en reed toen accijnstechnisch legaal rond. Aangifte had ik netjes in de auto liggen.

Als je een oudere diesel hebt, dan kun je prima op een hoge mix rijden, bij TDI's zou ik persoonlijk niet verder gaan als 30% zonnebloemolie.

Even wat uitleg over verschillende benamingen:

Biodiesel: uit plantaardige materialen vervaardigde olie die milieuonvriendelijk behandeld is met oa logen om de viscositeit omlaag te krijgen, zodat het viscositeitstechnisch in de buurt van diesel zit.

Plantaardige olie: vaak koudgeperste olie met een hogere viscositeit als diesel. Dus stroperiger. Bij een temperatuur vanaf 68 graden Celsius is de viscositeit vergelijkbaar met die van diesel.

Aanpassingen: vervroegen van de brandstofpomp, hogere openingsdruk van de verstuivers, extra brandstoffilter, en eventueel voorverwarming is aan te bevelen.

Nadeel: bij TDI's zonder ombouw, is de brandstofpomp erg gevoelig en gaat dat kapot dan is het :groteogen :ie , zuigerveren kunnen vast gaan zitten met motorische schade tot gevolg, mogelijk verhoogd olieverbruik.

Voordeel: veel beter voor het milieu qua roetuitstoot, motor draait iets rustiger.


Tegenwoordig kun je bij sommige pompen kiezen voor biodiesel, dat wordt onder andere geleverd door Argos. Dit is dan een mix van gewone diesel en 5% plantaardige olie/5% biodiesel.
Schiet niet op dus..

Wil je meer weten, stuur me dan even een mailtje :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie