2.4D zit erin. Zal het wel merken. Maar de toeren op de snelweg zullen ook minder zijnErdem50 schreef: 24 aug 2018, 14:29 Wat voor motor zit er eigenlijk in? Als de omtrek van het wiel groter wordt zal je dit ook (kunnen) merken met optrekken.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Het grote groene opknap monster
Re: T4 Westfalia gekocht
Re: T4 Westfalia gekocht
Ze zijn van juni 2000. We zijn er inmiddels achter dat ze niet opgeladen worden door de walstroom en denk ook niet door de dynamo. Morgen even bekijken hoe de regelaar erbij ligt. Hopelijk kan ik daarna wat opladen. Is wel hoopgebend dat ze iig nog 10.8v aangeven in een systeem wat waarschijnlijk al een paar jaar niet werktchv schreef: 24 aug 2018, 17:04 Over die huishoudaccu's: het zijn waarschijnlijk nog de originele (en dus een jaar of 20 oud als ik je bus zo zie):
Van 48 uur rechtstreeks op een goede acculader (dus niet via de omvormer in je busje) knappen ze soms nog behoorlijk op.
Misschien heb je geluk.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Re: T4 Westfalia gekocht
Het is natuurlijk mooi maar je zal het moeten ervaren. Een Cali is al niet de lichtste en als je op pad gaat volgepakt dan is hij best zwaarlijvig.
Gewoon kijken hoe hij het doet in de bergen.
Gewoon kijken hoe hij het doet in de bergen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: T4 Westfalia gekocht
Ik zou de accu’s even uit de auto halen en met een gewone acculader opladen. Heb je gelijk een goede indruk van hoe goed ze nog zijn: als het lang duurt voordat ze weer vol zijn betekent dat meestal dat ze nog OK zijn.
Met vrgr,
Charles
Met vrgr,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Re: T4 Westfalia gekocht
Even voor de duidelijkheid;Jarnovw schreef: 24 aug 2018, 09:08 Nee klopt dat is een agm accu. Die werd mij hierboven samen met de gel accu aangeraden als vervanger. Google verteld mij ook dat ze stuk goedkoper zijn. Naar verhouding van prijs, levensduur en funtie lijkt mij dit persoonlijk de beste keuze. Graag hoor ik het als ik het mis heb uiterraard.
Ik heb volgens mij GEL genoemd als vervanging. En AGM kan er ook in. Dat is niet ‘aanraden’.
Als ik wat moet aanraden dan is het om er twee 85Ah GEL accu’s in te plaatsen.

Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 24 aug 2018, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: T4 Westfalia gekocht
Thnx. Ik ben overtuigd dat gel accus beter zijn als huishoud accus. Ik had geen idee dat ze zo ontzettend lang mee konden vergeleken met andere type accus. Ik ga proberen de accus die ik heb te redden. Anders komen er nieuwe in.
Re: T4 Westfalia gekocht
Kijk voor de aardigheid ook ff op ebay.de , zijn daar vaak aantrekkelijk geprijsd!
Ff een voorbeeld: https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 5&_sacat=0
Ff een voorbeeld: https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 5&_sacat=0
Re: T4 Westfalia gekocht
Bedankt. We zijn nogsteeds de batterijen aan het uitsluiten.ktmkrik schreef: 25 aug 2018, 18:48 Kijk voor de aardigheid ook ff op ebay.de , zijn daar vaak aantrekkelijk geprijsd!
Ff een voorbeeld: https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 5&_sacat=0
Gisteren een hoop gedaan. Het complete electrische systeem vsn Westfalia nagelopen. De aardlek is gecorrodeered die ga ik even schoonmaken en de voeding lijkt kapot. Daar komt maar 10.3v uit. Die breng ik morgen even langs bij een electro zaakje. Tenzei iemand een beter idee heeft.
Verders alle vloeistoffen gedaan. Roest valt mee. Alleen staat de bus wel een beetje scheef op zn voorpoten.
Re: T4 Westfalia gekocht
De omvormer zou ik naar HenkK (forum lid) brengen (ff de zoekfunctie gebruiken) die weet alles van de elektronica van je bussie.
Met vrgr,
Charles
Met vrgr,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 Westfalia gekocht
En neem dan ook meteen je koelkast aansturing en je centrale bediendisplay in de hemel ook mee. HenkK op het forum..chv schreef: 26 aug 2018, 08:51 De omvormer zou ik naar HenkK (forum lid) brengen (ff de zoekfunctie gebruiken) die weet alles van de elektronica van je bussie.
Met vrgr,
Charles
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 Westfalia gekocht
Bedienings paneel lijkt wel te werken tot zo ver, de koelkast weten we nog niet want de accus en de adaptor zijn allebij gaar/leeg.
Heeft iemand ervaring met deze unit? https://www.omvormer.nu/content/acculad ... amping-bus
Heeft iemand ervaring met deze unit? https://www.omvormer.nu/content/acculad ... amping-bus
Re: T4 Westfalia gekocht
Revisie van je originele is waarschijnlijk stukken goedkoper en daarvan weet je zeker dat ie 100% compatibel is.
Mvgr,
Charles
Mvgr,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SCA hefdak
Re: T4 Westfalia gekocht
Die van de link heb ik er reeds 3 jaar inzetten en werkt goed. Net zoals origineel dus met het stekkersymbool in je display.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- HenkK
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
- Locatie: Amsterdam- 06.26888522
- Contacteer:
Re: T4 Westfalia gekocht
Je koelkastje zou normaal moeten functioneren tijdens het rijden. Dus dit kun je eenvoudig testen. Hier is de HH-accu niet voor nodig.
Als je de lader die je toont in de link toepast, houd er dan rekening mee dat ook de bekabeling naar de accu aangepast moet worden.
Als je aangesloten bent op 230VAC geeft de Westfalia lader dit aan met een stekker symbooltje. Bij een klemspanning van 10.3VDC op de HH-accu gaat de lader niet aan de gang.
Als je de lader die je toont in de link toepast, houd er dan rekening mee dat ook de bekabeling naar de accu aangepast moet worden.
Als je aangesloten bent op 230VAC geeft de Westfalia lader dit aan met een stekker symbooltje. Bij een klemspanning van 10.3VDC op de HH-accu gaat de lader niet aan de gang.
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
www.hrwerkplaats.nl
Re: T4 Westfalia gekocht
Die voeding die ik gelinked gaat hem niet worden. Deze is idd niet echt plug en play. Niet dat dat uitmaakt maar deze is dat wel:
https://www.buscamperparts.nl/a-4877794 ... arco-polo/
Verder is de aardlek vervangen, vloer gesopt en gestoomreinigd. Wat verroeste interieur delen gefixed. Gaat de goeie kant op :).
De koelkast heb ik 1x heel even aangehad op de dynamo. van de week gaat doe voeding erin en dan ga ik de rest testen. Ik veracht dat de regel unit van de koelast en de water pomp ook kapot is. Maar gelukkig ben ik nog geen dingen tegengekomen die niet onoverkomelijk zijn.
Van de week moet ik ook nog de ophanging voor l/r balanceren. De bus staat een beetje scheef. Zijn daar nog tips voor? Volgens mij is het niet echt heel lastig als de druk maar van de wielen is.
https://www.buscamperparts.nl/a-4877794 ... arco-polo/
Verder is de aardlek vervangen, vloer gesopt en gestoomreinigd. Wat verroeste interieur delen gefixed. Gaat de goeie kant op :).
De koelkast heb ik 1x heel even aangehad op de dynamo. van de week gaat doe voeding erin en dan ga ik de rest testen. Ik veracht dat de regel unit van de koelast en de water pomp ook kapot is. Maar gelukkig ben ik nog geen dingen tegengekomen die niet onoverkomelijk zijn.
Van de week moet ik ook nog de ophanging voor l/r balanceren. De bus staat een beetje scheef. Zijn daar nog tips voor? Volgens mij is het niet echt heel lastig als de druk maar van de wielen is.