Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ACV 2.5 TDI naar MTDI

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: ACV 2.5 TDI naar MTDI

Bericht door Henk-1 »

black bulli schreef: 22 mar 2019, 18:26 Heel dit verhaal staat ook in verkeerde topic....dit lijkt me meer in het "projecten T4 topic" thuis te horen. :goodidea
Wellicht kan Henk-1 dit veranderen.
Als het project plaatsvind wil ik het wel verhuizen.
Nu nog even niet.
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33851
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ACV 2.5 TDI naar MTDI

Bericht door Multivan Generation »

Sjeik Ali Ben Zine schreef: 22 mar 2019, 14:15
Als een 10e mm op de spanrol 5-10 punten verschil geeft en het dynamisch verloop is 4 punten dan ben ik er niet zo bang voor dat het niet goed komt. Is een E-pomp nauwkeuriger? vast wel. Is dat in de praktijk significant? voor mijn doeleinde denk ik niet. Ik zou mij er verbazen als 0,1 mm op de spanrol 10 pk verschil geeft. Maar zelfs als dat zo is is dat niet echt een probleem. Ik ga er geen races mee rijden...

Je rekent hier naar jezelf toe en jezelf een beetje rijk.
Want je weet niet of in jouw setup je daadwerkelijk die dynamische verloop pendeling van +/- 4 hebt, want misschien is dat wel meer, en kun je dus zonder computer niet uitlezen. En ook die 5-10 punten (wat een benadering was), van het verschil weet je niet of dat positief of negatief is. Dus je weet niet of je te vroeg of te laat zit..

Deze motor zal gebouwd worden op basis van een 140pk volvo motor, en met een goeie M-pomp, open uitlaat en een sprinter intercooler geeft dat vast voldoende vermogen/koppel. Pompen voor onderdelen liggen er al, en de motor komt dit weekend. Bouwen kom ik voorlopig nog niet aan toe helaas. Er is nog iemand op dit forum die een volvo motor had ingebouwd, met nog meer zaken veranderd. Hij had er een project van beschreven.


Om een niet passende meetklok zal het niet over gaan, daar draai/frees ik desnoods wel wat voor.
Mooi dat je die mogelijkheden hebt.. :toppie

Misschien dat het voor Multivan Generation wat te intimiderend is om zo'n project aan te gaan. :bifun :bifun :bifun :bifun
Ik denk niet dat je mij kent.. (eufemisme)
Ik vind het leuk om te lezen, dat er mensen zijn die out of de box durven te denken.
Maar of het resultaat, een perfect lopende 140 pk Volvo TDI in een T4 daadwerkelijk behaald wordt?
Er zijn al veel garages die een T4 TDI al niet perfect kunnen afstellen,
en jij legt de lat dan nog hoger. Aan jou de taak om er dan overheen te springen :gekte
Als je nu al een goed lopende 102 pk TDI zou hebben, dan zie ik de noodzaak van dit uitdagende ombouwproject niet helemaal..
Gaat het je om meer vermogen, dan zijn er andere wegen die je kunt bewandelen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: ACV 2.5 TDI naar MTDI

Bericht door Snautzer »

Misschien dat het voor Multivan Generation wat te intimiderend is om zo'n project aan te gaan. Maar ik ben er niet zo bang voor.
Denk dat je de kennis en technische vaardigheid van MG schromelijk onderschat :knipoog .Maakt niet uit, ben zeer benieuwd wat jij er van gaat brouwen Zal zeker niet makkelijk zijn en zal je project volgen ! Veel succes.
Plaats reactie