Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gevolgen bij monteren van verkeerde vacuumpomp

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2713
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Gevolgen bij monteren van verkeerde vacuumpomp

Bericht door Erdem50 »

Ik probeer het nog een keer:

Je wilt een Pierburg pomp aanschaffen. Op internet is deze het goedkoopste, ook goedkoper dan bij de automaterialen zaak waar er PERSONEEL zit welke jou zonodig voorziet van de juiste info. Hij/zij kan net even wat verder filteren dan een online systeem. Als degene twijfelt zal hij je inderdaad 2 mogelijke pompen meegeven. En ja deze man of vrouw wil ook zijn hypotheek betalen dus krijgt loon, gevolg is dat de pomp dus duurder is dan online.

Jij kiest ervoor het online te kopen en helaas wordt de verkeerde pomp online uitgefilterd en zit je met een verkeerde pomp. Dan had je beter je huiswerk moeten doen en het originele nummer moeten achterhalen welke op jou auto zit. Dit kun je tegenwoordig online vinden via oempc of andere sites waar een soort ETKA opstaat. Dan vergelijk je dit met wat Autodoc heeft uitgefilterd en weet je het zeker.


Het tweede wat je benoemd vind ik persoonlijk wel een hele makkelijke opmerking om te maken. Je vind het spijtig dat er op het forum niet meer benadrukt wordt over wat precies? Dat jezelf de juiste spullen moet uitzoeken om te monteren?

Ik werk al jaren bij de VW dealer en ondertussen een hele hoop geleerd. Op een gegeven moment kwamen er dagelijks mensen binnen waarvoor we onderdelen moesten uitzoeken, je kan het zo gek niet bedenken en dan vragen om de onderdelenbon incl de originele nummers. Naar huis gaan en je spullen online bestellen. Dus onze kennis gebruiken voor 0,-. Daar zijn we dus mee gestopt.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
JeremyP
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jul 2019, 18:02
Locatie: Baasrode O-Vl

Re: Gevolgen bij monteren van verkeerde vacuumpomp

Bericht door JeremyP »

ja ik weet het dat ik beter had moeten kijken... Maar is er dan een goed alternatief voor de pierburg pomp? van febi bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gevolgen bij monteren van verkeerde vacuumpomp

Bericht door Multivan Generation »

JeremyP schreef: 27 aug 2019, 19:26 ..Maar is er dan een goed alternatief van febi bijvoorbeeld?
De Frank is nog steeds niet gevallen, begrijp ik?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
JeremyP
Berichten: 217
Lid geworden op: 21 jul 2019, 18:02
Locatie: Baasrode O-Vl

Re: Gevolgen bij monteren van verkeerde vacuumpomp

Bericht door JeremyP »

Ga meestal wel voor origineel of parallel, nu is 300 toch veel als je weet dat de andere variant van hetzelfde merk de helft goedkoper is.
Dan vraag ik mij af wat ze duurder maakt...

Ik weet bij Mercedes dat onderdelen duurder worden naargelang de stock... waarschijnlijk zijn de 7.22300.62.0 pompen schaars aan het worden. :groteogen

Best niet te lang wachten om te bestellen als je een t4 van voor 94 hebt waarvan je de pomp wil vervangen.

Mvg Jeremy
Plaats reactie