Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motor slaat plotseling af na korte rit - 2.5TDI 111kW AHY

vragen over de T4
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 660
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: motor slaat plotseling af na korte rit - 2.5TDI 111kW AHY

Bericht door jos_br »

Multivan Generation schreef: 27 dec 2019, 21:22
Bertel 388 schreef: 27 dec 2019, 17:35
Distributieriem + spanner + waterpomp + trillingsdemper + riem brandstofpomp + spanner etc. etc. compleet vervangen een kleine 40.000 km terug.
Dit verklaard iets, dat de riem nu zijn maximale rek heeft, en dat de fijn afstelling gecontroleerd kan/moet worden.
Dit kan niet met een lite-versie van eerder genoemde software.
(Grijs) relais 109 is van week 14-2000. Die heb ik intussen vervangen maar zonder gewenst resultaat
Nou, daarmee heb je wel resultaat, en dat is dat je een goedkoop onderdeel, wat ruim 19,5 jaar oud is, vervangen hebt, door een betrouwbaar nieuw onderdeel, dus dit kon je hiermee uitsluiten.

De vraag die nog open staat:
heb je dit met al je sleutels?
Zou namelijk ook zo maar kunnen dat er een sleutel niet goed herkend wordt en de wegrijblokkering in werking treedt.
Daarom is uitlezen belangrijk, nu blijft het gokken.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Bertel 388
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2008, 20:08

Re: motor slaat plotseling af na korte rit - 2.5TDI 111kW AHY

Bericht door Bertel 388 »

Vandaag de auto uitgelezen maar geen oude en geen nieuwe storingen bekend.

Starten? Ho maar.

Auto aan de onderzijde geïnspecteerd. Niets bijzonders te zien. Mogelijk dat er een marter huisgehouden had maar ook dat kon uitgesloten worden.

De grote stekker uit de houder gehaald aan de onderzijde, zie rode pijl in onderstaande foto. Deze heb ik losgenomen en weer gesloten. En wat denk je? Starten lopen! Bij de eerste poging, geen enkel probleem. :sjaal
stekker.png
Lampje voorgloeien bleef echter knipperend branden waardoor er nog sprake leek te zijn van een storing.

Met het uitleesapparaat heb ik een wisactie uitgevoerd, ookal werden er geen storingscodes aangegeven. Gevolg bij opnieuw starten: Voorgloeilampje knippert niet meer en het display geeft geen motorstoring meer aan. Ook niet na een korte rit. De auto functioneert weer normaal.

Al met al lijkt het dus in een haperend contact te hebben gezeten binnenin deze stekker. De stekker zelf was keurig schoon van binnen en er waren geen tekenen van corrosie o.i.d. te zien. Contactspray aangebracht, meer kon ik op dit moment niet doen.

Nu nog duimen dat het echt over is maar daar ga ik wel vanuit aangezien de storing niet terug lijkt te komen in het display.

Een ieder hartelijk dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: motor slaat plotseling af na korte rit - 2.5TDI 111kW AHY

Bericht door Multivan Generation »

Dat is de stekker van de brandstofpomp.
Nu nog een keer je brandstofpomp timing in basic settings controleren..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie