Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanschaf T4 Carthargo

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4826
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door Hanz »

Zie foto 22 op Marktplaats. Helaas! Laag geplaatst logo.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Stephan80
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 dec 2019, 17:37

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door Stephan80 »

ik kan toevoegen dat deze ook te koop stond toen ik op zoek was naar een t4 in november 2019. Zelf niet naar wezen kijken vanwege voorkeur voor multivan.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4826
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door Hanz »

De verkoper is sinds 19 juli 2019 de eigenaar. Hij wilde hem dus al na vier maanden verkopen. Wat is er mis met deze camper dat iedereen hem binnen de kortste keren weer kwijt wil?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 438
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door Timy »

Hanz schreef: 05 jun 2020, 08:18 De verkoper is sinds 19 juli 2019 de eigenaar. Hij wilde hem dus al na vier maanden verkopen. Wat is er mis met deze camper dat iedereen hem binnen de kortste keren weer kwijt wil?

Nou inderdaad... Dit stemt mij ook SUPER nieuwsgiering. Hoop dat de topicstarter zeer kritisch gaat kijken en ons meeneemt in de constateringen.
Ik zou hem niet meer aandurven :politie
HJvD
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2020, 20:29
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door HJvD »

Ben zojuist wezen kijken. Jong stel. Hebben de camper gekocht om er mee naar Noorwegen te gaan en hem dan weer te verkopen. Als een soort van voordeliger optie dan er een te huren. Maandag gaat hij voor de apk, dinsdag mag ik een aankoopkeuring bij mijn eigen garage laten doen. Open mensen, had er zelf een goed gevoel bij.

T4 op meerdere plekken wat roest, hier en daar wat klunzig bijgewerkt, maar hoeveelheid roest verbaast me niet bij deze leeftijd. Zit ook een kacheltje in. Interieur ruikt een beetje muffig, maar er is niet in gerookt. Doek van het vouw dak is bij de scharnieren kapot op een paar plekjes.

Weet iemand waar de gebruikshandleiding van de Carthago te vinden is uit die tijd?
VW Transporter T5 - VW Passat - https://klussenpunt.nl
Stephan80
Berichten: 60
Lid geworden op: 01 dec 2019, 17:37

Re: Aanschaf T4 Carthargo

Bericht door Stephan80 »

Nou, dat klinkt alsof het wellicht een mooi projectje. Hopelijk denkt de garage er ook zo over :toppie
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Aanschaf T4 Carthargo

Bericht door koensch »

klinkt goed!
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
l1w
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 sep 2016, 18:43
Locatie: Alblasserwaard

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door l1w »

HJvD schreef: 05 jun 2020, 21:00 Ben zojuist wezen kijken. Jong stel. Hebben de camper gekocht om er mee naar Noorwegen te gaan en hem dan weer te verkopen. Als een soort van voordeliger optie dan er een te huren. Maandag gaat hij voor de apk, dinsdag mag ik een aankoopkeuring bij mijn eigen garage laten doen. Open mensen, had er zelf een goed gevoel bij.

T4 op meerdere plekken wat roest, hier en daar wat klunzig bijgewerkt, maar hoeveelheid roest verbaast me niet bij deze leeftijd. Zit ook een kacheltje in. Interieur ruikt een beetje muffig, maar er is niet in gerookt. Doek van het vouw dak is bij de scharnieren kapot op een paar plekjes.

Weet iemand waar de gebruikshandleiding van de Carthago te vinden is uit die tijd?
Heb een gebruikershandleiding (Duits) voor een Carthago Malibu vanaf bouwjaar 1994. Zou deze eventueel wel kunnen inscannen :nuts
VW T4 Carthago Malibu
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4826
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aanschaf T4 Carthargo

Bericht door Hanz »

So far so good. Nu maar hopen dat je garage ook een beetje positief oordeelt.
Een handleiding zal niet makkelijk te vinden zijn. Er is wel een Duits Carthago forum dacht ik. Misschien daar eens navragen?
In ieder geval ook alles wat je niet begrijpt aan de verkopers vragen, en beter nog, laten demonstreren. Dan weet je ook meteen of het werkt.
Kopen en na de vakantie weer verkopen in plaats van huren is een goede verklaring voor de snelle verkoop. Maar deze camper is al heel wat keren weer snel verkocht, vandaar mijn twijfels.

Edit: ik zie dat een aanbod voor een handleiding mijn bericht gekruist heeft. Dat probleem is wellicht al opgelost.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
HJvD
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2020, 20:29
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Aanschaf T4 Cathargo

Bericht door HJvD »

l1w schreef: 06 jun 2020, 10:52
HJvD schreef: 05 jun 2020, 21:00 Ben zojuist wezen kijken. Jong stel. Hebben de camper gekocht om er mee naar Noorwegen te gaan en hem dan weer te verkopen. Als een soort van voordeliger optie dan er een te huren. Maandag gaat hij voor de apk, dinsdag mag ik een aankoopkeuring bij mijn eigen garage laten doen. Open mensen, had er zelf een goed gevoel bij.

T4 op meerdere plekken wat roest, hier en daar wat klunzig bijgewerkt, maar hoeveelheid roest verbaast me niet bij deze leeftijd. Zit ook een kacheltje in. Interieur ruikt een beetje muffig, maar er is niet in gerookt. Doek van het vouw dak is bij de scharnieren kapot op een paar plekjes.

Weet iemand waar de gebruikshandleiding van de Carthago te vinden is uit die tijd?
Heb een gebruikershandleiding (Duits) voor een Carthago Malibu vanaf bouwjaar 1994. Zou deze eventueel wel kunnen inscannen :nuts
Dat zou fantastisch zijn. Als je hem in dit forum plaatst kunnen anderen er ook iets aan hebben. :proost
VW Transporter T5 - VW Passat - https://klussenpunt.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aanschaf T4 Carthargo

Bericht door Multivan Generation »

Waarom al dit werk al gaan doen, als de topicstarter nog niet eens weet of hij tot aanschaf over gaat?

Misschien even realistisch blijven en roze bril af zetten.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
HJvD
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2020, 20:29
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Aanschaf T4 Carthargo

Bericht door HJvD »

Tja. Alle mooie dingen beginnen bij dromen en fantaseren...

Gisteren heb ik de bus opgehaald voor de aankoopkeuring vandaag. Bij het verlaten van het dorp waar de eigenaar woont, had ik al in de gaten dat het niet ok was om deze camper te kopen. De motor startte goed, maar liet veel (voor mij) rare geluiden horen. Bij lage toeren was er eigenlijk te weinig vermogen en ging het blok stuiteren. De versnellingsbak was ook niet ok, ik moest eigenlijk 'op toeren schakelen' zoals ik dat in het leger op de vrachtwagen had geleerd. Na verder onderzoek kwam ik veel problemen tegen. Elektrische spiegels werken niet, geen van de sloten functioneert normaal, wielkast doorgeroest (gat van 6 cm en dichtgeplakt), overal losse snoertjes in de wagen met een kroonsteentje erop. Om er maar een paar te noemen. Ik heb besloten de aankoopkeuring niet door te laten gaan en heb de bus terug gebracht.

Toch een mooie leerweg en fijn om dit onderzoek te hebben mogen doen. Ik heb het gevoel gekregen dat je toch minimaal 10 tot 15.000 euro zou moeten betalen voor een acceptabel exemplaar. En ik blijf dromen, misschien is het zelfs meer geworden, van een camper om mee op vakantie te gaan in de toekomst. Ik dank jullie allemaal voor jullie ideeën en jullie inzet in deze.
VW Transporter T5 - VW Passat - https://klussenpunt.nl
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1160
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Aanschaf T4 Carthargo

Bericht door brugseb »

Welkom in de echte wereld :jump

Ik denk dat je heel snel veel geleerd hebt over deze busjes. Er volgt ongetwijfeld een exemplaar dat de moeite zal zijn nu je de valkuilen kent.
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4826
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aanschaf T4 Carthargo

Bericht door Hanz »

Les geleerd en gelukkig is het geen al te dure les geworden. Succes met verder zoeken en blijf je vragen en twijfels hier op het forum zetten.

Nog een wonder dat die bus de reis naar Noorwegen en terug heeft volgehouden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Aanschaf T4 Carthargo

Bericht door odorf »

Verstandig besluit.

Ik zit al weer klaar hoor.

Nexxxxxxt :yes
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie