Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ongrijpbare kwaal t4 ajt

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ongrijpbare kwaal t4 ajt

Bericht door Multivan Generation »

koensch schreef: 09 aug 2020, 22:58 ik hen lopen googelen, maar geen antwoord gevonden: wat is de functie van de naaldhoogte sensor?
Extra controlefunctie voor de motorcomputer, naast de krukas sensor om de inspuiting te regelen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Californiaatje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:09

Re: Ongrijpbare kwaal t4 ajt

Bericht door Californiaatje »

Hierbij een update, gisteren weer thuis gekomen en 1000km afgelegd. Eerst een tijd zonder CC gereden. Ik heb eenmaal geconstateerd dat de snelheidsmeter een beetje pendelt. Ik reed rond de 130 en de snelheidsmeter schommelde heel kort, 2 a 3 seconden tussen de 120 en 140. De motor hield echter niet in, ook geen vermogenverlies oid. De vorige keer toen hetzelfde gebeurde en de CC aanstond schoot het uit de CC. Waarschijnlijk heb ik dat ervaren als bonken omdat onverwacht het gas eraf ging en en je daar een beetje van schrikt. De laatste 500 km CC weer gebruikt en geen storing meer gehad. Waar zou het pendelen van de snelheidsmeter aan kunnen liggen?
1991 california coach paprika rood omgebouwd van aab naar acv incl. airco en stabilisator achter.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ongrijpbare kwaal t4 ajt

Bericht door Multivan Generation »

Californiaatje schreef: 11 aug 2020, 09:24 Waar zou het pendelen van de snelheidsmeter aan kunnen liggen?
Dat zou een een versnellingsbak sensor kunnen liggen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ongrijpbare kwaal t4 ajt

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef: 11 aug 2020, 09:37
Californiaatje schreef: 11 aug 2020, 09:24 Waar zou het pendelen van de snelheidsmeter aan kunnen liggen?
Dat zou een een versnellingsbak sensor kunnen liggen
dat denk ik ook
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Ongrijpbare kwaal t4 ajt

Bericht door sgsdebruijn »

Verder geen problemen met meters, anders zou het ook de spanningswisselaar in de tellerbak kunnen zijn. Die spanningswisselaar kan dus ook kapot bij de bakken met blauwe verlichting. Indien geen problemen zou ik ook denken aan de sensor op de bak, kost een paar tientjes en wat werk.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Californiaatje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:09

Re: Ongrijpbare kwaal t4 ajt

Bericht door Californiaatje »

Dank jullie wel mannen voor de reactie(s). Verder geen storingen in de tellerbak, ik heb er een groene inzitten. Ik ga ermee aan de slag.
1991 california coach paprika rood omgebouwd van aab naar acv incl. airco en stabilisator achter.
Plaats reactie