Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

vragen over de T4
Erik450
Berichten: 462
Lid geworden op: 24 apr 2017, 22:40
Locatie: Harfsen
Contacteer:

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door Erik450 »

Ik zou eens naar Hans sloot in Lochem gaan, dat ligt in de Achterhoek, en daarna naar JD engineering ook in Lochem, die moeten hem perfect aan het lopen krijgen.
Hans is VW specialist, en heeft zelf jarenlang in een 2,5 T4 gereden. JD is een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het tunen van auto's. Ze hebben mijn T4 ook gechipt met een goed resultaat.

Groeten Erik-Jan
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door VWT4 »

Stangetje of slangetje. :nuts ...niet meer van toepassing, denk ik....

Vanaf dat ik deze bus rijdt heb ik gezegd de vorige trekt beter en rijdt sneller.

Nu na al die jaren blijkt dat de turbo en wastegate slang omgedraaid hebben gezeten.
Volgens de wiki pagina zijn ze nu aangesloten

De topsnelheid moet nog getest worden maar de trekkracht is inmiddels weer zoals je verwachten mag
De turbo en wastegate waren dus omgewisseld :bonk
Laatst gewijzigd door VWT4 op 25 jul 2021, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door VWT4 »

Erik450 schreef: 24 jul 2021, 23:35 Ik zou eens naar Hans sloot in Lochem gaan, dat ligt in de Achterhoek, en daarna naar JD engineering ook in Lochem, die moeten hem perfect aan het lopen krijgen.
Hans is VW specialist, en heeft zelf jarenlang in een 2,5 T4 gereden. JD is een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het tunen van auto's. Ze hebben mijn T4 ook gechipt met een goed resultaat.

Groeten Erik-Jan
Dat is mijn garage! Echt een fijne garage en zeker een specialist Hij heeft het testen ook gedaan maar had ook het omgewisselde slangetje bij het omwisselen van de N75 blijkbaar niet gezien. Hij is trouwens nu met vakantie.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33851
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door Multivan Generation »

De topsnelheid moet nog getest worden maar de trekkracht is inmiddels weer zoals je verwachten mag
De turbo en wastegate waren dus omgewisseld :bonk


Mooi dat je het uiteindelijk gevonden hebt.
Dit is met rijdend loggen overigens wel te zien via percentage wastegate opening.

Geniet er van.
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door VWT4 »

Net terug van de autobaan, ook de topsnelheid is zoals hij hoort te zijn. Ongelooflijk hoe "goed" hij het deed met de onjuiste aansluiting. Zonder de noodloop was er waarschijnlijk nooit verder gekeken.

Bedankt allemaal voor de reacties!
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter [opgelost?] of

Bericht door VWT4 »

1: Kan een N75 ventiel ook van slag raken of minder gaan werken door een omgewisselde slang aansluiting turbo \ wasgate?

Bus heeft op heen en terugweg (1400 km.) prima gedaan op de Duitse autobaan. Topsnelheid c.a. 150-155 km en acceleratie prima ook bij stijging en daling wegdek (rond Basel). Maar bij grote en\of langdurige stijging b.v. meer dan 12 procent (2e en 3e versnelling) heb ik wel weer een 'noodloop' gehad. Zodra ik een mogelijkheid heb laat ik deze snel weer uitlezen.

2: Iemand toevallig een betaalbare scanner tip zodat ik zelf de foutcodes uitlezen kan. huidige draadloze scanner geeft namelijk aan geen fault codes (torque, eobd Facile en car scanner app)

3: Ziet de originele vagcom software ook foutcode in relatie met km stand of een volgorde want de eerste onderdruk melding staat er ook nog in als het goed is
Laatst gewijzigd door VWT4 op 05 aug 2021, 10:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter [opgelost?]

Bericht door VWT4 »

In Nederland is het niet mogelijk om deze noodloop te activeren, te weinig hellingen hier. Gisteren nog even pittig de autoweg en snelweg gehad maar geen noodloop
Laatst gewijzigd door VWT4 op 05 aug 2021, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door VWT4 »

OBD2 II EOBD Car MS309 Diagnostic Code Reader is dat misschien een optie?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33851
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter [opgelost?] of

Bericht door Multivan Generation »

VWT4 schreef: 04 aug 2021, 15:50
2: Iemand toevallig een betaalbare scanner tip zodat ik zelf de foutcodes uitlezen kan. huidige draadloze scanner geeft namelijk aan geen fault codes (torque, eobd Facile en car scanner app)

3: Ziet de originele vagcom software ook foutcode in relatie met km stand of een volgorde want de eerste onderdruk melding staat er ook nog in als het goed is
3 ja
2 koop een vagcom 4.09 kabel, kost geen drol, ik heb nog originele vagcom 3.11 software met de code en dan heb je een volledig werkend iets.

Voorwaarde een laptopje met win 32 bits.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33851
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter [opgelost?] of

Bericht door Multivan Generation »

VWT4 schreef: 04 aug 2021, 15:50
2: Iemand toevallig een betaalbare scanner tip zodat ik zelf de foutcodes uitlezen kan. huidige draadloze scanner geeft namelijk aan geen fault codes (torque, eobd Facile en car scanner app)

3: Ziet de originele vagcom software ook foutcode in relatie met km stand of een volgorde want de eerste onderdruk melding staat er ook nog in als het goed is
3 ja
2 koop een vagcom 4.09 kabel, kost geen drol, ik heb nog originele vagcom 3.11 software met de code en dan heb je een volledig werkend iets.

Voorwaarde een laptopje met win 32 bits.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33851
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter [opgelost?] of

Bericht door Multivan Generation »

VWT4 schreef: 04 aug 2021, 15:50 2: Iemand toevallig een betaalbare scanner tip zodat ik zelf de foutcodes uitlezen kan. huidige draadloze scanner geeft namelijk aan geen fault codes (torque, eobd Facile en car scanner app)

3: Ziet de originele vagcom software ook foutcode in relatie met km stand of een volgorde want de eerste onderdruk melding staat er ook nog in als het goed is
3 ja
2 koop een vagcom 4.09 kabel, kost geen drol, ik heb nog originele vagcom 3.11 software met de code en dan heb je een volledig werkend iets.

Voorwaarde een laptopje met win 32 bits.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33851
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door Multivan Generation »

3 ja
2 koop een vagcom 4.09 kabel, kost geen drol, ik heb nog originele vagcom 3.11 software met de code en dan heb je een volledig werkend iets.

Voorwaarde een laptopje met win 32 bits.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door VWT4 »

Er gaat iets niet helemaal goed op het forum. Mijn berichten kwamen er ook zonder foutmelding ook niet op en uiteindelijk dus wel... dus meervoudig

Ik ga direct even kijken naar zon kabel. Oude laptop zal ook wel ergens te fixen zijn.
Als je mij de software kunt regelen dan graag


Kan het trouwens zo zijn dat het N75 ventiel last ondervind van een omgekeerde wastgate turbo aansluiting
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door VWT4 »

Met hulp van Peter (multivan generation) zelf nu de foutcodes uit kunnen lezen.

Helaas kan ik ze nog niet in relatie zetten met de kilometerstand.
Is dit wel mogelijk?

Ik kom in ieder geval op het volgende foutmeldingen

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 074 906 018 C
Component: 2,5l R5 EDC G000SG 2520
Coding: 00002
Shop #: WSC 02743
3 Faults Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-00 - -
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

En daarbij

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 7D0 920 841 A
Component: T4-KOMBIINSTR. VDO V22
Coding: 17152
Shop #: WSC 49376
1 Fault Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Dit laatste kan eventueel kloppen en ontstond na de vakantie (op dashboard olsensor werkstatt) nadat ik het carter net daarvoor schoon had gemaakt en waarschijnlijk heb de kabel van de sensor heb verstoord. De melding kwam bij het op contact zetten en ging ook daarna weer weg.

Is dan nu de nieuwe N75 defect geraakt door de omgewisselde vacuümslang turbo /wastegate. De P1556 kan namelijk ook nog een foutregistratie zijn van voor het de correctie van de slangen


Hierbij een log in de 3e versnelling
,Group A:,'011,,,,Group B:,'003,,,,Group C:, Not Running
,,RPM,Absolute Pres.,Absolute Pres.,Duty Cycle,,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,
,0.82,1958,1805.4,1183.2,12.8,0.48,1918,585.0,525.0,94.4,,,,,
,1.47,2040,1836.0,1295.4,12.8,1.15,1979,835.0,590.0,4.8,,,,,
,2.16,2142,1836.0,1397.4,12.8,1.81,2081,850.0,635.0,4.8,,,,,
,2.88,2264,1836.0,1499.4,12.8,2.51,2203,850.0,670.0,4.8,,,,,
,3.60,2407,1836.0,1611.6,12.8,3.24,2326,850.0,725.0,4.8,,,,,
,4.32,2550,1836.0,1672.8,12.8,3.96,2468,850.0,765.0,4.8,,,,,
,5.03,2693,1836.0,1693.2,12.8,4.68,2611,850.0,770.0,4.8,,,,,
,5.73,2815,1836.0,1713.6,12.8,5.39,2754,850.0,780.0,4.8,,,,,
,6.41,2938,1836.0,1734.0,12.8,6.07,2876,850.0,785.0,4.8,,,,,
,7.11,3060,1836.0,1744.2,12.8,6.76,2999,850.0,790.0,4.8,,,,,
,7.84,3162,1836.0,1754.4,12.8,7.48,3101,850.0,795.0,4.8,,,,,
,8.56,3284,1836.0,1764.6,12.8,8.20,3223,850.0,795.0,4.8,,,,,
,9.28,3386,1836.0,1774.8,12.8,8.92,3346,850.0,795.0,4.8,,,,,
,9.98,3488,1836.0,1785.0,12.8,9.64,3427,850.0,795.0,4.8,,,,,
,10.65,3570,1836.0,1785.0,12.8,10.31,3529,850.0,790.0,4.8,,,,,
,11.31,3284,1397.4,1693.2,31.5,10.97,3611,850.0,780.0,4.8,,,,,
,12.03,1775,1234.2,1315.8,33.9,11.67,2468,385.0,620.0,28.3,,,,,
,12.76,2509,1387.2,1183.2,17.9,12.40,2244,270.0,495.0,94.4,,,,,
,13.48,2570,1836.0,1356.6,12.8,13.12,2570,640.0,575.0,82.5,,,,,


En een acceleratie van 1 naar 4
t4.jpeg
Kan je de kilometerstand bij de foutcode krijgen?
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Aansluiting, stekker luchmassameter niet betrouwbaar? Update turbo druk blijft achter

Bericht door VWT4 »

Inmiddels ook maar even een pomptiming met de vagcom proberen te bekijken maar ik krijg de melding

timing to advanced to be plotted!

De timing log maar bewaard, geen idee of daar wat uit te halen valt
Thursday,12,August,2021,18:24:47
074 906 018 C ,, 2.5l R5 EDC G000SG 2520,

,Group A:,'000,,,,,,,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,,,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,,,,,,,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.43,038,000,000,023,100,204,064,117,175,133,,,,,,,,,,
,0.74,038,000,000,023,100,204,064,117,175,134,,,,,,,,,,
,1.06,038,000,000,023,100,204,064,117,175,133,,,,,,,,,,
,1.37,038,000,000,023,101,204,064,117,175,133,,,,,,,,,,
,1.68,038,000,000,022,101,204,064,117,176,132,,,,,,,,,,
,1.99,038,000,000,023,100,204,064,117,175,134,,,,,,,,,,
,2.30,038,000,000,022,101,204,064,117,176,133,,,,,,,,,,
,2.62,038,000,000,022,100,204,064,117,175,134,,,,,,,,,,
,2.93,038,000,000,023,100,204,064,117,175,133,,,,,,,,,,
1,3.24,038,000,000,023,100,204,064,117,175,134,,,,,,,,,,
,3.55,038,000,000,023,100,204,064,117,175,134,,,,,,,,,,
,3.86,038,000,000,022,100,204,064,117,175,136,,,,,,,,,,
,4.14,038,000,000,023,100,204,064,117,175,132,,,,,,,,,,
,4.44,038,000,000,023,100,204,064,117,175,134,,,,,,,,,,
,4.72,038,000,000,023,100,204,064,117,175,134,,,,,,,,,,
,5.00,038,000,000,023,100,204,064,117,175,133,,,,,,,,,,
,5.28,038,000,000,023,100,204,064,117,176,133,,,,,,,,,,
,5.57,038,000,000,023,101,204,064,117,175,133,,,,,,,,,,

Distributie is 6500 km geleden vervangen en is volgens de garage met het uitklokken goed gezet.

Zie bijgaand de rijdende logs bij 3e versnelling van 40 km tot 90 km met LMM en Turbodruk. Misschien kan iemand deze ontrafelen of hier zaken in afwijkend zijn

Thursday,12,August,2021,17:41:51
074 906 018 C ,, 2.5l R5 EDC G000SG 2520,

,Group A:,'003,,,,Group B:,'011,,,,Group C:, Not Running
,,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,RPM,Absolute Pres.,Absolute Pres.,Duty Cycle,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,
,0.81,1591,850.0,540.0,4.8,0.47,1530,1621.8,1142.4,12.8,,,,,
,1.49,1693,850.0,560.0,4.8,1.16,1632,1734.0,1203.6,12.8,,,,,
,2.14,1795,850.0,585.0,4.8,1.82,1734,1825.8,1254.6,12.8,,,,,
,2.85,1877,850.0,605.0,4.8,2.49,1836,1836.0,1295.4,12.8,,,,,
,3.57,1999,850.0,620.0,4.8,3.21,1938,1836.0,1336.2,12.8,,,,,
,4.29,2122,850.0,655.0,4.8,3.93,2060,1836.0,1377.0,12.8,,,,,
,5.02,2244,850.0,685.0,4.8,4.65,2183,1836.0,1448.4,12.8,,,,,
,5.72,2407,850.0,725.0,4.8,5.38,2326,1836.0,1530.0,12.8,,,,,
,6.38,2530,850.0,765.0,4.8,6.05,2468,1836.0,1632.0,12.8,,,,,
,7.07,2672,850.0,770.0,4.8,6.73,2591,1836.0,1683.0,12.8,,,,,
,7.79,2795,850.0,770.0,4.8,7.43,2734,1836.0,1703.4,12.8,,,,,
,8.52,2917,850.0,780.0,4.8,8.15,2856,1836.0,1723.8,12.8,,,,,
,9.23,3060,850.0,780.0,4.8,8.87,2999,1836.0,1734.0,12.8,,,,,
,9.95,3182,850.0,790.0,4.8,9.60,3101,1836.0,1744.2,12.8,,,,,
,10.65,3284,850.0,795.0,4.8,10.30,3223,1836.0,1764.6,12.8,,,,,
,11.32,3386,850.0,795.0,4.8,10.98,3346,1836.0,1764.6,12.8,,,,,
,12.00,3488,850.0,790.0,4.8,11.64,3448,1836.0,1785.0,12.8,,,,,
,12.73,3590,850.0,780.0,4.8,12.37,3550,1836.0,1795.2,12.8,,,,,
,13.45,3672,850.0,765.0,4.8,13.09,3631,1836.0,1785.0,12.8,,,,,
,14.17,3652,850.0,650.0,4.8,13.81,3672,1744.2,1683.0,12.8,,,,,
,14.88,3570,830.0,555.0,4.8,14.53,3611,1397.4,1387.2,17.5,,,,,
,15.58,3448,830.0,540.0,4.8,15.24,3529,1397.4,1244.4,12.8,,,,,
,16.26,3366,830.0,535.0,4.8,15.92,3427,1407.6,1213.8,12.8,,,,,
,16.97,3284,830.0,535.0,4.8,16.60,3346,1407.6,1203.6,12.8,,,,,
,17.69,3142,740.0,535.0,4.8,17.33,3223,1407.6,1193.4,12.8,,,,,
,18.41,2978,495.0,535.0,7.2,18.05,3060,1407.6,1193.4,12.8,,,,,
,19.13,2815,455.0,530.0,25.1,18.77,2897,1397.4,1183.2,12.8,,,,,
,19.84,2672,420.0,525.0,52.6,19.49,2734,1377.0,1162.8,12.8,,,,,
,20.50,2509,390.0,525.0,86.9,20.17,2591,1356.6,1162.8,12.8,,,,,
,21.17,2407,370.0,520.0,94.4,20.84,2448,1336.2,1152.6,12.8,,,,,
,21.89,2244,340.0,515.0,94.4,21.53,2326,1326.0,1142.4,12.8,,,,,
,22.61,1469,255.0,525.0,94.4,22.25,2060,1285.2,1132.2,12.8,,,,,
,23.33,796,270.0,470.0,94.4,22.97,979,1081.2,1122.0,15.1,,,,,
,24.05,775,270.0,460.0,94.4,23.69,755,1091.4,1071.0,15.1,,,,,
,24.72,775,270.0,460.0,94.4,24.40,775,1081.2,1050.6,12.8,,,,,
,25.38,775,270.0,455.0,94.4,25.06,775,1081.2,1040.4,12.8,,,,,
,26.08,775,270.0,455.0,94.4,25.72,775,1081.2,1030.2,12.8,,,,,
,26.81,775,270.0,450.0,94.4,26.45,775,1081.2,1030.2,12.8,,,,,
Thursday,12,August,2021,17:52:11
074 906 018 C ,, 2.5l R5 EDC G000SG 2520,

,Group A:,'003,,,,Group B:,'011,,,,Group C:, Not Running
,,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,RPM,Absolute Pres.,Absolute Pres.,Duty Cycle,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,
,0.00,1775,285.0,505.0,94.4,0.34,1775,1275.0,1132.2,12.8,,,,,
,0.68,1775,310.0,505.0,94.4,1.02,1816,1387.2,1142.4,12.8,,,,,
,1.36,1836,650.0,535.0,69.3,1.71,1877,1744.2,1224.0,12.8,,,,,
,2.07,1918,790.0,570.0,4.8,2.43,1958,1805.4,1295.4,12.8,,,,,
,2.79,1999,765.0,595.0,4.8,3.15,2060,1795.2,1346.4,12.8,,,,,
,3.51,2101,755.0,620.0,4.8,3.87,2162,1795.2,1397.4,12.8,,,,,
,4.23,2203,790.0,640.0,4.8,4.58,2264,1836.0,1448.4,12.8,,,,,
,4.92,2326,845.0,675.0,4.8,5.26,2387,1836.0,1519.8,12.8,,,,,
,5.59,2428,835.0,685.0,4.8,5.93,2489,1836.0,1550.4,12.8,,,,,
,6.26,2530,825.0,690.0,4.8,6.61,2591,1836.0,1560.6,12.8,,,,,
,6.99,2652,820.0,700.0,4.8,7.34,2693,1836.0,1570.8,12.8,,,,,
,7.70,2734,815.0,705.0,4.8,8.07,2795,1836.0,1581.0,12.8,,,,,
,8.42,2836,800.0,705.0,4.8,8.78,2876,1825.8,1591.2,12.8,,,,,
,9.14,2917,795.0,700.0,4.8,9.49,2958,1825.8,1591.2,12.8,,,,,
,9.82,2999,795.0,695.0,4.8,10.16,3040,1825.8,1581.0,12.8,,,,,
,10.49,3080,835.0,705.0,4.8,10.84,3121,1825.8,1591.2,12.8,,,,,
,11.17,3162,850.0,705.0,4.8,11.52,3182,1836.0,1601.4,12.8,,,,,
,11.89,3244,850.0,730.0,4.8,12.24,3284,1836.0,1693.2,12.8,,,,,
,12.60,3346,850.0,765.0,4.8,12.97,3386,1836.0,1754.4,12.8,,,,,
,13.32,3448,850.0,770.0,4.8,13.68,3488,1836.0,1774.8,12.8,,,,,
,14.04,3550,850.0,765.0,4.8,14.39,3590,1836.0,1764.6,12.8,,,,,
,14.71,3631,850.0,760.0,4.8,15.03,3672,1836.0,1764.6,12.8,,,,,
,15.37,3692,850.0,750.0,4.8,15.72,3733,1836.0,1764.6,12.8,,,,,
,16.05,3774,850.0,740.0,4.8,16.42,3815,1836.0,1754.4,12.8,,,,,
,16.78,3835,850.0,735.0,4.8,17.14,3876,1836.0,1754.4,12.8,,,,,
,17.50,3917,850.0,730.0,4.8,17.86,3937,1836.0,1754.4,12.8,,,,,
,18.22,3958,850.0,720.0,4.8,18.58,3998,1836.0,1744.2,12.8,,,,,
,18.94,3998,850.0,695.0,4.8,19.28,3978,1540.2,1570.8,13.5,,,,,
,19.62,3958,830.0,595.0,4.8,19.96,3917,1397.4,1356.6,14.3,,,,,
,20.29,3856,830.0,545.0,4.8,20.64,3815,1397.4,1275.0,12.8,,,,,
,21.00,3754,830.0,525.0,4.8,21.36,3713,1397.4,1244.4,12.8,,,,,
,21.72,3652,830.0,530.0,4.8,22.08,3611,1397.4,1234.2,12.8,,,,,
,22.44,3550,830.0,530.0,4.8,22.80,3488,1397.4,1224.0,12.8,,,,,
,23.16,3427,830.0,530.0,4.8,23.52,3366,1407.6,1224.0,12.8,,,,,
,23.87,3284,830.0,535.0,4.8,24.19,3223,1407.6,1213.8,12.8,,,,,
,24.53,3162,795.0,530.0,4.8,24.87,3101,1407.6,1203.6,12.8,,,,,
,27.34,2693,425.0,525.0,55.4,27.70,2652,1366.8,1173.0,12.8,,,,,
,28.06,2591,405.0,520.0,84.9,28.42,2550,1356.6,1173.0,12.8,,,,,
,94.89,1714,265.0,505.0,94.4,95.25,1714,1254.6,1111.8,12.8,,,,,
,95.60,1754,850.0,530.0,4.8,95.94,1775,1836.0,1193.4,12.8,,,,,
,96.28,1836,850.0,560.0,4.8,96.60,1877,1836.0,1254.6,12.8,,,,,
,96.94,1918,850.0,585.0,4.8,97.29,1979,1836.0,1315.8,12.8,,,,,
,97.64,2020,850.0,605.0,4.8,98.01,2081,1836.0,1356.6,12.8,,,,,
,98.37,2142,850.0,630.0,4.8,98.73,2183,1836.0,1417.8,12.8,,,,,
,99.09,2244,850.0,655.0,4.8,99.45,2305,1836.0,1489.2,12.8,,,,,
,99.81,2387,850.0,700.0,4.8,100.16,2448,1836.0,1570.8,12.8,,,,,
,100.51,2509,850.0,725.0,4.8,100.84,2570,1836.0,1642.2,12.8,,,,,
,101.17,2652,850.0,750.0,4.8,101.51,2713,1836.0,1683.0,12.8,,,,,
,101.86,2754,850.0,750.0,4.8,102.19,2836,1836.0,1693.2,12.8,,,,,
,102.57,2897,850.0,760.0,4.8,102.92,2958,1836.0,1713.6,12.8,,,,,
,103.28,3019,850.0,770.0,4.8,103.64,3080,1836.0,1734.0,12.8,,,,,
,104.01,3142,850.0,765.0,4.8,104.36,3182,1836.0,1744.2,12.8,,,,,
,104.73,3244,850.0,765.0,4.8,105.08,3305,1836.0,1754.4,12.8,,,,,
,105.43,3366,850.0,775.0,4.8,105.76,3407,1836.0,1764.6,12.8,,,,,
,106.09,3448,850.0,775.0,4.8,106.44,3509,1836.0,1774.8,12.8,,,,,
,106.76,3550,850.0,765.0,4.8,107.12,3590,1836.0,1764.6,12.8,,,,,
,107.49,3631,850.0,765.0,4.8,107.85,3692,1836.0,1764.6,12.8,,,,,
,108.21,3692,850.0,730.0,4.8,108.57,3713,1713.6,1611.6,12.8,,,,,


En vandaag ook weer (fr sporadische) olsensor werkstatt gekregen, De kabel maar eens controleren anders bij nieuwe beurt deze vervangen
De melding is er alleen bij warme motor, bij alleen 1e keer op contact daarna weg
Bijlagen
lmm 3e.jpg
lmm 3e 11 3 b.jpg
Plaats reactie