Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Licht in de camper - een zoektocht

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 668
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Licht in de camper - een zoektocht

Bericht door Jan anno NU »

@Muug

Als je je originele armaturen wil houden kan je ook eens experimenteren met een kleurenfilter , gewoon aan de binnenzijde voor het glas.
Even op maat knippen.
Ik zou jou een " frost " adviseren , dat haalt de scherpte er af en geeft een mooi egaal lichtbeeld.
https://www.rolight.nl/verbruik-tools/v ... -fivele220

Heb je connecties in het plaatselijke theater ? , kan je eens om wat restjes kleurenfilter vragen om te testen , zij kopen dat normaal op de rol en wordt dan verknipt.
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 535
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Licht in de camper - een zoektocht

Bericht door Muug »

Jan anno NU schreef: 21 feb 2023, 09:11 @Muug

Als je je originele armaturen wil houden kan je ook eens experimenteren met een kleurenfilter , gewoon aan de binnenzijde voor het glas.
Even op maat knippen.
Ik zou jou een " frost " adviseren , dat haalt de scherpte er af en geeft een mooi egaal lichtbeeld.
https://www.rolight.nl/verbruik-tools/v ... -fivele220

Heb je connecties in het plaatselijke theater ? , kan je eens om wat restjes kleurenfilter vragen om te testen , zij kopen dat normaal op de rol en wordt dan verknipt.
Leuke tip! :sjaal :toppie
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 535
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Licht in de camper - een zoektocht

Bericht door Muug »

Lambiek schreef: 20 feb 2023, 23:34losse led lampjes ook.
Kun je meteen op parkeerplaats monteren, testen enz
Daar zeg je zoiets.... in Oost-Vlaanderen zijn we op vele vlakken een rimboe (dank je politiekers!) maar we hebben gelukkig wel de nodige DHZ-zaken. Maar met dat men tegenwoordig de kleinste prutsen verpakt in onmogelijk te openen plastieken verpakkingen maakt het "uitproberen" heel erg moeilijk.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 535
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Licht in de camper - een zoektocht

Bericht door Muug »

krekwakwol schreef: 14 jan 2023, 22:45 Hallo Paul. Wij hebben voor 's nachts een oplaadbaar ledlampje met sensor voor tegen het bed aan. Dus zodra iemand voor een sanitair uitstapje van bed gaat, gaat het lampje aan zonder dat de hele bus in licht gehuld is.IMG_20230114_224252.jpg
Heb ik dus enkele maanden geleden gekocht.
In gebruik zeer aangenaam.
Je hangt het ergens uit het zicht en het springt 's nachts aan zonder dat je er iets voor moet doen en als het op een goede plaats hangt dan stoort het ook helemaal niet.
Maar de klevertjes waarmee de magneetjes aan het lampje worden gekleefd zijn geen hol waard. Na een week lag het lampje op de grond en hingen de magneetjes nog steeds op hun plaats. :nuts
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Plaats reactie