Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diesel in de watertank

vragen over de T5
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 882
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Diesel in de watertank

Bericht door SyncRoon »

propje schreef: 28 jul 2023, 18:49
SyncRoon schreef: 28 jul 2023, 18:07 Maakt wel uit van wat voor plastic de container is gemaakt. Iets voor chemicaliën zal andere samenstelling en weekmakers hebben dan voor levensmiddelen.
Dat zijn dan aannames ik heb goede resultaten met muffe luchtjes halen uit plastic flesssen nu is diesel natuurlijk wel extreem hardnekkig.
Maar ik schrijf ook nergens dat je het er puur in moet knikkeren.
Maarre doe je de tank weg neem ik hem graag van je over wil het wel eens proberen heb toch tank nodig voor m,n te bouwen camper.
Je moet er niet omheen lullen als je zelf zegt dat chloor in plastic flessen wordt verkocht alsof dat dan de norm is wat plastic betreft. Mijn aanname is dan dat je appels en peren vergelijkt. En nu op je propje komen dat je het niet puur moet gebruiken :dans
Groet, Ronald
propje
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Re: Diesel in de watertank

Bericht door propje »

Weer een aanname waar haal ik de gore lef vandaan dat het een norm is??
Wel even tussen de regels doorlezen als het puur in een fles zit kan je het toch prima verdund in een watertank gebruiken?
Maar boeie neem lekker een slok bleek Trump doet het ook.
Enne ik wil nog steeds graag die tank met dieselstank ik wil het wel proberen.
Past straks mooi in m,n campert.
Prettig weekend
aju propje
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 882
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Diesel in de watertank

Bericht door SyncRoon »

propje schreef: 28 jul 2023, 19:41 Weer een aanname waar haal ik de gore lef vandaan dat het een norm is??
Wel even tussen de regels doorlezen als het puur in een fles zit kan je het toch prima verdund in een watertank gebruiken?
Maar boeie neem lekker een slok bleek Trump doet het ook.
Enne ik wil nog steeds graag die tank met dieselstank ik wil het wel proberen.
Past straks mooi in m,n campert.
Prettig weekend
aju propje
Het feit dat je het niet specificeert dat je chloor beter verdund als 'reinigingsmiddel' gebruikt. Bepaalde personen nemen alles voor waar aan en gooien het dan puur in de tank. En nee 'prima verdund' is geen juist advies als je niet weet waar de tank van gemaakt is en het materiaal wel of niet bestand is tegen invloeden van sterke chemicalien. Je mag voor jezelf bepalen of het werkt, ik heb op langere termijn al watertanks gezien die aangetast waren door reinigingsacties van smet vrezende individuen. Kunststof verouderd sneller en wordt bros. Dat je wellicht met een korte klap een luchtje weg krijgt is dan een prettige bijwerking van een op termijn aangetaste watertank. Chemische bestendigheid van kunststoffen is simpel terug te vinden.
Groet, Ronald
propje
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Re: Diesel in de watertank

Bericht door propje »

Waar is de watertank van gemaakt PP?
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 882
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Diesel in de watertank

Bericht door SyncRoon »

Dat zou je moeten opzoeken. Universele zijn vaak van polyethyleen. Dan heb je nog onderscheid in hoge dichtheid, midden en lage dichtheid. Meeste tanks zijn denk ik wel van MDPE, heel specifieke misschien van HPDE.

Hier staat trouwens bij de tanks het materiaal en bijlagen met resistentietabellen vermeld. https://rotterdamplastics.nl/nl/watertanks
Wilde eerst zo'n wielkast of reservewiel watertank maar deze nemen mij toch te veel ruimte in.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1492
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Diesel in de watertank

Bericht door bvddobb »

propje schreef: 28 jul 2023, 18:00
bvddobb schreef: 27 jul 2023, 15:08 Chloor tast het plastic van de tank aan, zou ik niet doen.
waar haal je die info vandaan??
Eigen slechte ervaring. Alhoewel het bij ons eerder ging om een coating die weggevreten werd, eerder dan de kunststof zelf, werd het kunststof oppervlak wel dof en ruw. Zoiets als in dit draadje. Dat wil je ook niet in een watertank, want dan hechten alg en bacteriën makkelijker aan het oppervlak.
En dan zitten er vaak nog aluminium of messing randen en ringen of sluitingen aan tanks. Die worden vaak ook niet blij van chloor of loog.

Iedereen moet het zelf weten, natuurlijk, maar ik zou voorzichtig zijn met al te sterk bijtende stoffen en kunststof.
propje
Berichten: 295
Lid geworden op: 17 feb 2007, 19:25

Re: Diesel in de watertank

Bericht door propje »

Tuurlijk moet je voorzichtig zijn maar het kwaad is al geschied.
En Diesel is ik denk wel een van de ergste soorten qua reuk maar ik denk ook wel smaak.
Nog nooit geproefd eigenlijks.
Benzine wel. :adhd
Met dit soort sterke stinkende produkten helpt een aai over de bol ook niet meer
En beetje groene zeep waarschijnlijk ook niet :toppie
peetjeadhdtje
Berichten: 1014
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Diesel in de watertank

Bericht door peetjeadhdtje »

Plaats reactie