Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Inbouw Carplay systeem

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: Inbouw Carplay systeem

Bericht door Dropmans »

JosieDee schreef: 15 okt 2023, 17:47 Helemaal vergeten even wat te plaatsen hier. Het werkt prima! navigeren gaat super, zit een dashcam ingebouwd en alleen de achteruitrijcamera moet ik nog even plaatsen. Maar al met al erg tevreden. In de herfstvakantie gaan we onze eerste grote rit maken hiermee.

carplay.jpg

carplay2.jpg
Ik zie een Spotify icoon op het scherm, zit deze dan ook gekoppeld aan de radio?
Dat je via de boxen muziek af kan spelen?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
JosieDee
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2023, 22:33

Re: Inbouw Carplay systeem

Bericht door JosieDee »

Dropmans schreef: 16 okt 2023, 07:43
JosieDee schreef: 15 okt 2023, 17:47 Helemaal vergeten even wat te plaatsen hier. Het werkt prima! navigeren gaat super, zit een dashcam ingebouwd en alleen de achteruitrijcamera moet ik nog even plaatsen. Maar al met al erg tevreden. In de herfstvakantie gaan we onze eerste grote rit maken hiermee.

carplay.jpg

carplay2.jpg
Ik zie een Spotify icoon op het scherm, zit deze dan ook gekoppeld aan de radio?
Dat je via de boxen muziek af kan spelen?
Ja dat klopt! Je kunt via FM of via een AUX kabel verbinding maken met je eigen radio. Mijn radio heeft geen AUX aansluiting dus word ik beperkt tot de FM maar deze werkt prima! Ben er zeker tevreden over. Het internet van je telefoon wordt gewoon gebruikt voor je verbinding. Flitsmeister, Spotify, Tune in, werkt allemaal prima! De verbinding van je IPhone tot de unit is met 3 seconden gemaakt als je hem aanzet.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3695
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Inbouw Carplay systeem

Bericht door krekwakwol »

En geen storing op de radio bij gebruik van de dashcam?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: Inbouw Carplay systeem

Bericht door Dropmans »

JosieDee schreef: 16 okt 2023, 22:03
Dropmans schreef: 16 okt 2023, 07:43
JosieDee schreef: 15 okt 2023, 17:47 Helemaal vergeten even wat te plaatsen hier. Het werkt prima! navigeren gaat super, zit een dashcam ingebouwd en alleen de achteruitrijcamera moet ik nog even plaatsen. Maar al met al erg tevreden. In de herfstvakantie gaan we onze eerste grote rit maken hiermee.

carplay.jpg

carplay2.jpg
Ik zie een Spotify icoon op het scherm, zit deze dan ook gekoppeld aan de radio?
Dat je via de boxen muziek af kan spelen?
Ja dat klopt! Je kunt via FM of via een AUX kabel verbinding maken met je eigen radio. Mijn radio heeft geen AUX aansluiting dus word ik beperkt tot de FM maar deze werkt prima! Ben er zeker tevreden over. Het internet van je telefoon wordt gewoon gebruikt voor je verbinding. Flitsmeister, Spotify, Tune in, werkt allemaal prima! De verbinding van je IPhone tot de unit is met 3 seconden gemaakt als je hem aanzet.
Via "FM"...?
Via de antenne-aansluiting is dat?


En heb je een gat geboord in je dashboard ofzo,voor de bekabeling?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
JosieDee
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2023, 22:33

Re: Inbouw Carplay systeem

Bericht door JosieDee »

Dashcam staat altijd aan en nee geen storing van ondervonden tot nu toe.

De 12v voeding van deze unit is gelijk ook een FM transmitter inderdaad, die maakt dus connectie met je gewone radio waardoor je het geluid van de unit over je reguliere speakers hebt. Dit houdt dus in dat je op de unit een willekeurig FM signaal instelt zeg bijvoorbeeld 89,5fm, deze frequentie zoek je dan ook op op je gewone radio en zo wordt het geluid dus overgebracht.

Ik heb hier in het begin een beetje storing op gehad. Dit was tijdens het installeren en stond ik dus stil op het pad voor.
Toen ik ging rijden en muziek en navigatie aan deed werd het geluid beter. Heel af en toe een kraakje maar goed daar kan ik mee leven.

Ik heb de voeding tot nu toe gewoon los hangen. Moet ik nog even over nadenken. Dus geen gat geboord ofzo..
Gebruikersavatar
Dropmans
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:59
Locatie: Zeeland (Noord)

Re: Inbouw Carplay systeem

Bericht door Dropmans »

KLinkt ook goed, ik wist niet dat dat kon via FM.

Alleen dan nog even een mooie en slimme routing bedenken voor de kabel camera (en evt 12V)
Misschien via de aansluitnaad bovenste dashboarddeel op deel tegen binnenzijde ruit? (ik weet niet of je daar makkelijk bij kan komen?)


Het (grote) scherm belemmert niet je beeld naar voren?
Volkswagen T4 California, 1997, 2.5 tdi 102 pk.
JosieDee
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2023, 22:33

Re: Inbouw Carplay systeem

Bericht door JosieDee »

Dropmans schreef: 18 okt 2023, 07:52 KLinkt ook goed, ik wist niet dat dat kon via FM.

Alleen dan nog even een mooie en slimme routing bedenken voor de kabel camera (en evt 12V)
Misschien via de aansluitnaad bovenste dashboarddeel op deel tegen binnenzijde ruit? (ik weet niet of je daar makkelijk bij kan komen?)


Het (grote) scherm belemmert niet je beeld naar voren?
Ja vooral die routing van de achteruitrijcamera vind ik een uitdaging. Ook maar eens op dit forum zoeken. Zal vast iemand over nagedacht hebben :P

Scherm belemmert totaal niet.
Plaats reactie