Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
koelvloeistof voorverwarming
Sorry voor het ophalen van het topic...
Maar is het nu echt nodig die verwarming te hebben? Mijn bus draait de hele dag dan kan ik het interieur toch ook in de "winter" wel warm krijgen in een gesloten bestel? Het gaat om een LWB 130pk... welke ik nog moet bestellen. Heb trouwens weinig zin aan die stinklucht...
Maar is het nu echt nodig die verwarming te hebben? Mijn bus draait de hele dag dan kan ik het interieur toch ook in de "winter" wel warm krijgen in een gesloten bestel? Het gaat om een LWB 130pk... welke ik nog moet bestellen. Heb trouwens weinig zin aan die stinklucht...
Re: koelvloeistof voorverwarming
Hoi janJan 259 schreef:Altijd bij bestellen met een nieuwe bus, heel belangrijk maar.: Een nadeel, als het buiten beneden de 7 graden komt dan blijft hij door lopen al rij je ook na Rusland, er had natuurlijk ook een temperatuur sensor ergens bij de motor moeten zitten ( misschien eindelijk nu wel?) en met het bereiken van 90 graden dan afslaan. Je kunt er natuurlijk wel handmatig een aan/ uit schakelaar op zetten maar dat kan niet want hij moet een uitloop (naverbranding) hebben. Daarom loopt hij nog even een poosje door als je de motor afzet.
Dit onderwerp is al vaker hier a.d. order geweest, misschien wil er nog eens iemand uitleg over geven die voor dat probleem i.m. een technische alternatieve oplossing heeft bedacht.
Want de winter zit er weer aan te komen dat hij weer continue gaat branden de hele winter door.
Je snap Pon/ de dealers ook niet, ze kennen dat probleem, maar waar blijft nu de oplossing! of heb ik die gemist.
Heeft Pon geen informatie site, waar je bv. kunt lezen ( betreft de auto waar je in rijd )onderwerpen net als deze, en andere problemen o.a. Glaslook panelen bv. met de mededeling, ja wij kennen u probleem, excuses voor het ongemak, we zijn bezig en hopen u op korte termijn te kunnen enz. enz.
Het is maar goed dat dit forum bestaat, dan blijft je t.m. nog een beetje op de hoogte.
Alvast bedankt, Jan
Wat jij beschrijft , dat de koelwatervoorverwarming continu door blijft lopen al rij je naar rusland is bij mij helemaal niet zo als de motor op temperatuur is slaat hij gewoon af, en als motertemperatuur zakt bijvoorbeeld als ik lamzamer rij of in file sta gaat hij weer bij.
Ik rij iedere winter met caravan door duitsland dikwijls vriest het dan maar omdat de moter dan zwaarder belast wordt slaat de verwarmer bijna nooit bij.
Mijn T5 is van september 2003 , en de verwarmer werkt als de temperatuur onder de tien graden komt dus geen zeven!
Misschien er er bij jou iets mis met temp sensor?
Afgelopen weekend weigerde bij mijn T5 de extra koelwaterverwarming. Het duurde bijna 25 km voordat de motor op 90 graden was!!!! Ook het interieur werd maar langzaam warm. Vandaag naar de dealer geweest. De diagnosecomputer gaf aan dat door een storing in de buitentemperatuursensor de verwarming veiligheidshalve vergrendeld was en daardoor niet meer kon opstarten. Ze hebben het storingsgeheugen gereset en de verwarming weer vrijgeschakeld. Morgenvroeg weet ik of alles weer functioneert
ik heb dit niet op me t5 zitten maar binnen 3 kilometer is bij mij alles warmvaniac schreef:Afgelopen weekend weigerde bij mijn T5 de extra koelwaterverwarming. Het duurde bijna 25 km voordat de motor op 90 graden was!!!! Ook het interieur werd maar langzaam warm. Vandaag naar de dealer geweest. De diagnosecomputer gaf aan dat door een storing in de buitentemperatuursensor de verwarming veiligheidshalve vergrendeld was en daardoor niet meer kon opstarten. Ze hebben het storingsgeheugen gereset en de verwarming weer vrijgeschakeld. Morgenvroeg weet ik of alles weer functioneert
en de motor op 90 graden
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
ik heb dit niet op me t5 zitten maar binnen 3 kilometer is bij mij alles warm
en de motor op 90 graden[/quote]
3 kilometer???? Als het buiten goed koud is (zoals vanochtend rond de 2 graden) duurt het MINSTENS 10 tot 15 km voor de motor goed op temperatuur is. Maar dan rij ik natuurlijk de boel wel rustig warm. Gelukkig is door de standkachel (zonder vloeistofverwarming) de cabine 's ochtend al lekker warm!
en de motor op 90 graden[/quote]
3 kilometer???? Als het buiten goed koud is (zoals vanochtend rond de 2 graden) duurt het MINSTENS 10 tot 15 km voor de motor goed op temperatuur is. Maar dan rij ik natuurlijk de boel wel rustig warm. Gelukkig is door de standkachel (zonder vloeistofverwarming) de cabine 's ochtend al lekker warm!
met vriendelijke groet,
Wilco 244
Wilco 244
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Ik heb de beide opties ook in mijn bus zitten. Zowel de Thermo Top C als de koelwaterverwarming. De gewone standkachel gebruik ik echt om mijn ruiten te laten ontdooien. Tot nu toe nog niet vaak nodig gehad want het heeft niet veel gevroren in de tijd dat ik mijn bus heb.
En die koelwaterverwarming is ook ideaal, maar het is inderdaad waar dat hij constant blijft doordraaien. Kost wel wat brandstof, maar het is wel lekker warm in de bus. Aangename temperaturen Ben er wel blij mee.
En die koelwaterverwarming is ook ideaal, maar het is inderdaad waar dat hij constant blijft doordraaien. Kost wel wat brandstof, maar het is wel lekker warm in de bus. Aangename temperaturen Ben er wel blij mee.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Die standverwarming die ik heb is zonder vloeistofverwarming en is gewoon een externe dieselkachel. Die kachel hangt ergens onder je auto en binnen onder de passagiersstoel zit de blazer. Die blaast dus warme lucht in de cabine en zelfs bij het vriespunt is het in een mummie van tijd 22 graden in de wagen. Het werkt met een programmeerbare klok en afstandsbediening dus je kan het regelen zoals je wil. Als ik 's ochtens wegrij laat ik die kachel nog even aanstaan totdat mijn motor warm is en pas dan zet ik hem uit. Het is door de dealer ingebouwd. Prijs was ongeveer 1200 euro dacht ik.Medus@ schreef:Dit zou dan een betere en goedkopere oplossing zijn denk ik. Kun je iets meer vertellen wat het kost en de werking?Gelukkig is door de standkachel (zonder vloeistofverwarming) de cabine 's ochtend al lekker warm!
Wat je ook kan doen (ik geloof dat Painter dat heeft) is gewoon een elektrisch kacheltje in je wagen hangen en met een stroomsnoer naar een stopcontact van je huis / garage. Tijdklok ertussen en het werkt hetzelfde. Maar dan moet je wel dicht bij je huis kunnen parkeren!~
met vriendelijke groet,
Wilco 244
Wilco 244
vanmorgen even goed op de teller gelet
en bij 4.7 kilometer en ook ik rij rustig was de bus op 90 graden
theo
en bij 4.7 kilometer en ook ik rij rustig was de bus op 90 graden
theo
3 kilometer???? Als het buiten goed koud is (zoals vanochtend rond de 2 graden) duurt het MINSTENS 10 tot 15 km voor de motor goed op temperatuur is. Maar dan rij ik natuurlijk de boel wel rustig warm. Gelukkig is door de standkachel (zonder vloeistofverwarming) de cabine 's ochtend al lekker warm![/quote]belgacom schreef:ik heb dit niet op me t5 zitten maar binnen 3 kilometer is bij mij alles warm
en de motor op 90 graden
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen