Dank voor alle reacties tot nu toe. Vouwfietsen is een mooie oplossing maar hier gaat het om twee aanwezige e-bikes: een Kalkhoff en een Riese & Müller, beide best wel zwaar. Voor het transport verwijder ik al de accu's en de fietstassen. De fietsendrager, een Yakima, heeft geen probleem met het gewicht. De drager is de verwijderbare drager, gemonteerd bij aflevering, zonder typeplaatje, met alleen "Westfalia", gevolgd door een lang productnummer.
Ik moet op afzienbare termijn toch in Amersfoort zijn en zal hier het resultaat delen.
Arno
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
E-bikes op trekhaak
Re: E-bikes op trekhaak
Bedoel je met de drager de trekhaak? Met behulp van dit productnummer kan je vast wel meer informatie vinden.Ar-noob schreef: 25 mei 2025, 17:30 De drager is de verwijderbare drager, gemonteerd bij aflevering, zonder typeplaatje, met alleen "Westfalia", gevolgd door een lang productnummer.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
Bij onze Westfalia trekhaak set,
Was het typeplaatje te vinden,
Door even op de grond te liggen en vanaf onderen te kijken tussen trekhaak en achterbumper op de verstevigingsbalk.
Wellicht bij jou ook wel?
Kalkhoff en Riese&Müller okee, maar welke types en bouwjaar? Wellicht valt het toch mee
Was het typeplaatje te vinden,
Door even op de grond te liggen en vanaf onderen te kijken tussen trekhaak en achterbumper op de verstevigingsbalk.
Wellicht bij jou ook wel?
Kalkhoff en Riese&Müller okee, maar welke types en bouwjaar? Wellicht valt het toch mee
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Excuus voor nog niet terugkoppelen, maar tijdens onze reizen zie ik weinig internet.
Ik lag nog niet onder de auto, maar in ieder geval: in Amersfoort kreeg ik de verzekering dat ik me een gerust hart 100 kilo op de trekhaak mag zetten. In dat geval heb ik nog reserve: 2 x 23 kg voor de fietsen en 15 kg voor de drager.
In ieder geval: veel dank voor het actief meedenken! En ik ga nog op zoek naar een typeplaatje.
Arno
Ik lag nog niet onder de auto, maar in ieder geval: in Amersfoort kreeg ik de verzekering dat ik me een gerust hart 100 kilo op de trekhaak mag zetten. In dat geval heb ik nog reserve: 2 x 23 kg voor de fietsen en 15 kg voor de drager.
In ieder geval: veel dank voor het actief meedenken! En ik ga nog op zoek naar een typeplaatje.
Arno
Mocht je nog mee meer willen nemen:
marrcel schreef: 23 jun 2025, 17:45 Op de camping zag een ik drager voor een lichte motorfiets.
Hij zat vast op de trekhaak bevestigingspunten.
TUV gekeurd volgens eigenaar.
IMG_0491.jpegIMG_0490.jpegIMG_0487.jpeg
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.