Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geluid bij het achteruitrijden

vragen over de T4
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Geluid bij het achteruitrijden

Bericht door kroonhome »

Beste Armin,

Ik wil je graag deelgenoot maken van mijn soortgelijke ervaringen. Bij het schoonmaken van de bus heb ik ook de gewoonte de lichtmetalen velgen goed schoon te maken met indien nodig met de speciale wheel cleaners, dit is nogal aggressief spul en daarom spuit ik het daarna goed schoon met water. Door het spuiten worden ook de schijfremmen nat, als daarna niet meer met de bus gereden wordt zitten de remblokken waar de handrem op zit de volgende dag vast op de schijven (roest) en dit geeft inderdaad een aardige klap bij het wegrijden. Oplossing handrem eraf laten of direct na het wassen weer gaan rijden (remmen). :ikrij
Verder denk ik dat bij alle 30.000 km beurten de remmen schoon en gangbaar gemaakt moeten worden om dit soort problemen te voorkomen, dus onderhoud plegen. :T44EVER

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Geluid bij het achteruitrijden

Bericht door Roger B. (11)61 »

Nogmaals, ik zeg niet dat het niet zo is (heb de T4 pas kort (9 maanden en 20.000 km)) dus uit ervaring met deze auto kan ik niet spreken.

Maar ik vind het een tekortkoming in het ontwerp dat de handrem stuk gaat als je er geen gebruik van maakt.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
armin
Berichten: 275
Lid geworden op: 06 nov 2007, 18:44
Locatie: De Pinte (B)

Re: Geluid bij het achteruitrijden

Bericht door armin »

Hoi Hoi

Lichtmetalen velgen heb ik niet, het zijn waarschijnlijk de originele stalen velgen? en de auto wassen is mijn hobby niet dus het kan niet door het vocht zijn.
Maar het euvel doet zich nu niet meer voor, gelukkig want die knal deed telkens mijn (schaarse) haren ten berge rijzen...
Waarschijnlijk heeft het ook iets te maken met de koude en vochtigheid. Ik stuur een berichtje naar Finland een van mijn schoonbroers werkt daar in een garage, en zal eens vragen hoe ze daar de remmen behandelen. Bij felle koude word de motor en de binnenruimte verwarmd op de parkings.

Met vriendelijke groeten
Armin
Plaats reactie