Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Van T4 naar California

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: Van T4 naar California

Bericht door jorritK »

Multivan Generation schreef:ik had wellicht toch eerst de keukenkast geplaatst en het afwerkpaneel aan de rechterkant..
Dan weet je zeker dat je goed zit
Ik heb idd de keukenkast de "hang"kast en het zekeringenpaneel tijdelijk geplaatst. Vanuit de plint van de keukenkast ben ik vervolgens gaan meten. Uiteindelijk zijn de rails een dikke cm naar de keuken opgeschoven. Ik heb ook meteen alle gaten afgetekend, geboord en voorzien van doorvoeringen.

Van het maken van de doorvoeringen en het resultaat zal ik ook even wat foto's plaatsen.
Gaten voor het afvalwater, overloop voor het afvalwater en de beluchting van de koelkast zijn alleen voorzien van 40 mm PVC buis en messing gaas onderin tegen ongedierte. De gasontluchting heeft een grotere doorsnede (ca. 60-70mm) uiteraard ook weer met ongedierte gaas. Ik zal net als BenTDI ook de schoonwater-overloop hierin uit laten komen. Ik moet alleen nog even verzinnen hoe ik eea luchtdicht op de gaskast aangesloten krijg.
Bijlagen
Gaten ontbraamd en voorzien van zinkspray
Gaten ontbraamd en voorzien van zinkspray
IMG_0080.JPG
Buisjes klaar voor plaatsing
Buisjes klaar voor plaatsing
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: Van T4 naar California

Bericht door jorritK »

.
Bijlagen
past precies!
past precies!
buisjes onder en boven afgekit met Sikaflex 221
buisjes onder en boven afgekit met Sikaflex 221
gat tbv gasontluchting, 67 mm
gat tbv gasontluchting, 67 mm
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: Van T4 naar California

Bericht door jorritK »

De laatste voor vandaag. Ik hoop dat het duidelijk is. Morgenavond weer klusavond :yes
Bijlagen
pvc verloopstukje
pvc verloopstukje
verloopstuk afgezaagd en voorzien van gaas
verloopstuk afgezaagd en voorzien van gaas
resultaat!
resultaat!
Gebruikersavatar
erik988
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 feb 2007, 00:50
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: Van T4 naar California

Bericht door erik988 »

Tjonge Jorrit,
Je bent goed bezig! Ik heb alleen maar 4 oude opgelapte velgen (voor de winterbanden) in de zwarte hamerslaglak gezet... :nuts
Ik zie bij jouw wel een hoop andere doorvoergaten dan in mijn donorbus. Trouwens, klopt het dat die hangkast zo strak tussen vloer en dak zit dat ie er alleen uitkan als je de vaste bedplank losmaakt?
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: Van T4 naar California

Bericht door jorritK »

Ik heb in totaal 4 doorvoeringen in de bodem gemaakt. Alleen de doorvoer voor de gasontluchting krijgt een dubbele functie nl. gas en overloop voor schoonwatertank. De andere 3 zijn: koelkastbeluchting, aftap voor afvalwater en de laatste is voor de overloop van het afvalwater.

Die hangkast zit idd strak tussen bodem en bedplank, echter, bij mij kan ik hem vanaf de bovenkant naar me toe trekken (kantelen). Hij zit met minimaal 1 beugel rechtsboven vast aan het chassis en verder staat hij bij mij op de accuplaat. Het ken net :knipoog
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Van T4 naar California

Bericht door BenTDI »

erik988 schreef:
BenTDI schreef:He erik nu zie ik ook gelijk de maten van de gaten voor de doorvoer van de lucht verwarming ...
Heb jij niet toevallig een eberspacher standkachel over ?
En die gaten zitten er bij mij nog niet dus dat moet dan ook een keer gebeuren ...met de tijd.
Groet Ben :jumpklap
Ha Ben,
Helaas, ik heb de Eberspächer een paar weken geleden verkocht. Onder de donorcamper hangt ook een Eberspächer (D2l geloof ik), die ik ga overplaatsen. Handig dat ie onder de bus hangt, scheelt weer ruimte in de bus. Bovendien kan die kachel ook als luchtcirculatie-unit werken; handig als je koele avondlucht naar binnen wilt halen in de zomer... :campingT4
Als de donorbus helemaal leeg is maak ik een overzicht van alle gaten in de vloer, komt dan wel weer op het forum terecht.
Thanks :yes
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Van T4 naar California

Bericht door BenTDI »

jorritK schreef:Ik heb in totaal 4 doorvoeringen in de bodem gemaakt. Alleen de doorvoer voor de gasontluchting krijgt een dubbele functie nl. gas en overloop voor schoonwatertank. De andere 3 zijn: koelkastbeluchting, aftap voor afvalwater en de laatste is voor de overloop van het afvalwater.

Die hangkast zit idd strak tussen bodem en bedplank, echter, bij mij kan ik hem vanaf de bovenkant naar me toe trekken (kantelen). Hij zit met minimaal 1 beugel rechtsboven vast aan het chassis en verder staat hij bij mij op de accuplaat. Het ken net :knipoog
De keuken kan onder het gootsteenbakje op de bodem ook nog vast gezet worden met een bout (heb ik bij mij met een slotbout gedaan en de kop van die bout heb ik van de onderkant van de vloer laten komen precies op de plaats waar die hoekplaat de keuken vasthoud...even van tevoren denken... :toppie :werkaanT4
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Van T4 naar California

Bericht door Multivan Generation »

Als ik een tip mag geven?
Bekijk eens via internet hoe groot die steekvliegjes in Noorwegen en Schotland zijn.
Die zijn erg klein. De maasjes van je afdichting best groot, ik verwacht dat ze er wellicht tussen door kunnen :knipoog

Misschien iets om even te onderzoeken via internet.. ?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Van T4 naar California

Bericht door Leo45 »

Multivan Generation schreef:Als ik een tip mag geven?
Bekijk eens via internet hoe groot die steekvliegjes in Noorwegen en Schotland zijn.
Die zijn erg klein. De maasjes van je afdichting best groot, ik verwacht dat ze er wellicht tussen door kunnen :knipoog

Misschien iets om even te onderzoeken via internet.. ?
Die #$%$#@*&^-beesten komen zelfs door je ventilatie openingen naar binnen.
Maar denk aan alle kleine gaatjes. Ze komen overigens op CO2 af, dat adem je uit helaas dus daar doe je niet zoveel aan.

Afbeelding

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: Van T4 naar California

Bericht door jorritK »

Ik maak me ook een beetje zorgen over de mazen van het gaas, maar heb het maar gewoon geprobeerd. Ondertussen zal ik mijn ogen zeker openhouden voor een alternatief. Dit had ik toevallig liggen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Van T4 naar California

Bericht door Multivan Generation »

een idee wat ik had,
je buisjes steken wat door de vloer.
Als je naar een gebied gaat waar die kleine beestjes ook wonen,
zou je een afdekdop voor die buisdiameter er op kunnen drukken vanaf de buitenkant.

Die afdekdop aanpassen, zo dat je de buitenring overhoudt en dan kruislings 2 lagen horrengaas over elkaar leggen en tegen de buis aanhouden.
Dan die ring er over en voila het zit vast en je hebt kleinere gaten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Van T4 naar California

Bericht door BenTDI »

jorritK schreef:Ik maak me ook een beetje zorgen over de mazen van het gaas, maar heb het maar gewoon geprobeerd. Ondertussen zal ik mijn ogen zeker openhouden voor een alternatief. Dit had ik toevallig liggen.
:T4politie Door de lucht inlaat bij een T4 ??? je hebt toch het luchtpollenfilter?? of de oude T4 misschien.
Dubbel horren gaas (o ik las hierboven dat al iemand op het idee was gekomen ... :lach ) kruislings over elkaar heen dan heb je ook kleine maasjes :toppie
Ligt aan de provincie waar je bent en bij meertjes is het natuurlijk raak...
Maar als je langs de fjorden blijft valt het reuze mee...Finmark vida in noorwegen en finland staat er om bekend ...Was er s'nachts om half twee en de zon scheen lekker buiten .... dus niet naar buiten duizenden muggen bzzzzz djungel olie ter plekke kopen dat gebruiken de vliegvissers ook stinkt een beetje maar perfekt in gebruik ...maar vergeet geen plekje want een vierkante cm vergeten dan zit daar de mug .. :jump
doorgereden naar de kust 100 km verderop en weg muggen ) dus de kust plaatsen aanhouden....en vishengels meenemen :gekte
Groet Bentdi :yes :ikrij :werkaanT4
Laatst gewijzigd door BenTDI op 22 dec 2011, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Van T4 naar California

Bericht door BenTDI »

jorritK schreef:
Multivan Generation schreef:ik had wellicht toch eerst de keukenkast geplaatst en het afwerkpaneel aan de rechterkant..
Dan weet je zeker dat je goed zit
Ik heb idd de keukenkast de "hang"kast en het zekeringenpaneel tijdelijk geplaatst. Vanuit de plint van de keukenkast ben ik vervolgens gaan meten. Uiteindelijk zijn de rails een dikke cm naar de keuken opgeschoven. Ik heb ook meteen alle gaten afgetekend, geboord en voorzien van doorvoeringen.

Van het maken van de doorvoeringen en het resultaat zal ik ook even wat foto's plaatsen.
Gaten voor het afvalwater, overloop voor het afvalwater en de beluchting van de koelkast zijn alleen voorzien van 40 mm PVC buis en messing gaas onderin tegen ongedierte. De gasontluchting heeft een grotere doorsnede (ca. 60-70mm) uiteraard ook weer met ongedierte gaas. Ik zal net als BenTDI ook de schoonwater-overloop hierin uit laten komen. Ik moet alleen nog even verzinnen hoe ik eea luchtdicht op de gaskast aangesloten krijg.
Ho...de doorvoer van (leegloopleidingslang) schoon water gaat bij mij door de gasafvoerleiding achterin ( zie project Bentdi en cora)en de overloop en de afvoer van de afvaltank gaat door de gaten bij de koelkast beluchting .. :lach :T4politie
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Van T4 naar California

Bericht door BenTDI »

Hoor niets meer van Jorit ?? vakantie ? :bifun
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: Van T4 naar California

Bericht door jorritK »

BenTDI schreef:Hoor niets meer van Jorit ?? vakantie ? :bifun
Hoi Ben, nee ik ben ondertussen wel bezig. Werken, vakantie, familie enz. Het gaat uiteraard allemaal door. Ik had toevallig het voornemen om vanavond weer wat vorderingen op het forum te delen, dus daar ga ik nu mee verder. :toppie
Plaats reactie