Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan ombouw naar California

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2714
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

We zaten bij Peschiera. Vandaag doorgereden en zitten nu in Florance.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2714
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Aangekomen in Siena vandaag, lekker door de wijngaarden gereden met geweldig uitzicht. Enige kloterige is dat vandaag de airco ook met vakantie is gegaan, dik 30gr buiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Olofm
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2015, 14:52

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Olofm »

[Hallo Erdem,
heb je toevallig ervaring met inbouw v zitslaapbank?
ik heb een t4 uit 2001 welke een dubb cab versie wasin basic uitvoering en ben bezig met ombouw naar multivan II atlantis maar zoek hulp voor ibouw bank en de gordels want er zit geen schroefdraad in de bevestigingspunten
gr olof heerhugowaard
quote="Erdem50"]@Peter


De steunen voor de luifel breng ik dan weg met een berg andere rommel voor het coaten :yes

@Jasper
De Bearlock heb ik zelf ingebouwd, maar ik werk bij VW en wij zij een erkend inbouwstation. Alhoewel we ze eigenlijk nooit in bouwen.[/quote]
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3239
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door J vd Pal »

Hoi Erdem,

Fijne vakantie gehad in jullie mooie bus?

Kan je mij vertellen hoeveel hoger de bus wordt met de luifel eraan? Kom je hiermee boven de 200 cm uit of blijft alles net onder de hoogte van het klapdak?

Groeten
Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2714
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

J vd Pal schreef:Hoi Erdem,

Fijne vakantie gehad in jullie mooie bus?

Kan je mij vertellen hoeveel hoger de bus wordt met de luifel eraan? Kom je hiermee boven de 200 cm uit of blijft alles net onder de hoogte van het klapdak?

Groeten
Jasper
Hoi Jasper,

De luifel is ongeveer 3-4 cm hoger dan het klapdak maximaal. Wij zijn parkeergarages ingereden van 2M en dat was geen probleem. Moet wel zeggen dat die van ons verlaagd en zou niet weten hoeveel precies.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2714
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Olofm schreef:[Hallo Erdem,
heb je toevallig ervaring met inbouw v zitslaapbank?
ik heb een t4 uit 2001 welke een dubb cab versie wasin basic uitvoering en ben bezig met ombouw naar multivan II atlantis maar zoek hulp voor ibouw bank en de gordels want er zit geen schroefdraad in de bevestigingspunten
gr olof heerhugowaard
quote="Erdem50"]@Peter


De steunen voor de luifel breng ik dan weg met een berg andere rommel voor het coaten :yes

@Jasper
De Bearlock heb ik zelf ingebouwd, maar ik werk bij VW en wij zij een erkend inbouwstation. Alhoewel we ze eigenlijk nooit in bouwen.
[/quote][/quote]



Als je mij belt of eens langskomt gaat een stuk makkelijker denk ik. 06-41843898.

Savonds na 20,00 is geen probleem
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2714
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Vakantie was trouwens heerlijk. In totaal 4100km probleemloos gereden.

Maar sinds terugkomst loopt de startmotor te klooien dus vandaag een verse erin incl electrisch gedeelte contactslot.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2714
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Nieuwe achterklepdempers besteld bij Busschmiede, de 990N variant, eens kijken of dat voldoende is en anders toch maar de 1250N bestellen. Met de Logo fietsendrager blijft klep niet meer open staan.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2714
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Nieuwe startmotor zit erin, een Bosch 2KW. De 990N dempers houden de klep netjes open en gaat niet zwaar open of dicht. Met fietsen erop blijft hij niet open, zit er sterk aan te denken de 1250N te bestellen.

Zaterdag ga ik een nieuw rembekrachtiger monteren omdat de huidige lek is, het welbekende gefluit bij het rempedaal. Meteen doe ik een nieuwe onderdrukslang er ook op.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt eventueel een U-profiel gebruiken om de klep open te houden.
Okee is niet ideaal, maar als het maar, net aan/net niet is, wellicht een overweging?

Groeten Peter
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door sgsdebruijn »

Ik heb er het grootste deel van de tijd maar 1 verzwaarde demper op, gaat ook goed. Indien ik er meer fietsen op plaats zet ik de 2de erbij.
Mijn fietsen zijn niet zo zwaar (tussen de 6.5 en 9kg)
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2714
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Nieuw 'project' is een set Projekt Zwo koplampen opknappen. De ene vindt het spuuglelijk, maar ik vind het helemaal geweldig!

Bij aanschaf set:
Je ziet op de eerste foto dat hij helaas bovenop een oortje mist waar normaliter de gril vastgeschroefd zit. Het huis is gemaakt van een normale Valeo koplamp waarvan de achterkant is uitgesneden. Dus eens een donor vinden en uitzagen zodat het oortje er ook aanzit.
Afbeelding
Afbeelding

Schroefdraad vd verstellingen, draaien wel maar gaan stroef en beetje roest op het draad. Tevens zijn de steuntjes voor de elektromotoren vd hoogteverstelling helemaal broos en brokkelen af.
Afbeelding

De buitenste units welke Projekt Zwo gebruikt zijn van een BMW E30, hier zit reeds een lens in. Ik heb de originele lens verwijderd en een set bi-xenon projectors pasgemaakt.

Origineel:
Afbeelding
Afbeelding

Nieuw:
Afbeelding
Afbeelding

Tevens het glas verwijderd en de binnenkant zwart gespoten. Ze zijn er ook origineel van Hella maar slecht te vinden en schreeuwend duur:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eindproduct:
Afbeelding
Afbeelding

Het stalen frame waar de lampen inzitten zit gepopnagelt, deze uitgeboord en worden nu gestraald en weer netjes zwart gepoedercoat.
Afbeelding

De kappen welke nu blauw zijn ga ik zwart spuiten, denk dat het wel mooi staat met de andere zwarte details. De binnenste lampen heb ik voorlopig gesmoked met folie, er zit ook een scheur in 1 glas helaas. Ik ben nog op zoek naar passende smoke dagrijlampen.

De steuntjes voor de stelmotoren en clips voor de koplampverstelling heb ik nieuw geregeld via BMW dus verstellingen zijn weer helemaal opgeknapt.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Oviivo »

Wow, weer een mooi deelprojectje! Ik lees het graag, ga zo door :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2714
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Thanks!

Ondertussen bijna klaar, wacht alleen nog op de poedercoater totdat de lampenframes klaar zijn. Bixenon lamp is helemaal af en de binnenste lampen ook. Omdat de lampen slecht te krijgen zijn en snel steenslag hebben heb ik alle glazen gefolied met smoke tint. Ondertussen zoek ik rustig verder naar smoke grootlichtunits.

De knipperlichten heb ik twee nieuwe gekocht en deze zelf met backlight spuitbus gesmoked. Voor de T4 met wijsneus zijn ze er niet in smoke, alleen helder smoke maar dat vind ik niet mooi. Flink gepriegeld maar uiteindelijk gelukt. Door het lampengaatje gespoten.

Nieuwe steuntjes
Afbeelding

Knippers
Afbeelding

Afbeelding

Tevens de vervelende scharniertjes vervangen voor dempers
Afbeelding

Afbeelding

En de 3.5ton voorbij
Afbeelding
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3239
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door J vd Pal »

Hoi Erdem,

De koplampen worden mooi zo!

Wat voor dempers zijn dat die je gebruikt hebt? Ziet er uit als een mooie oplossing voor die rottige scharniertjes.

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie