Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wie heeft ervaring met( Bilstein) schokdempers ?

vragen over de T4
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Wie heeft ervaring met( Bilstein) schokdempers ?

Bericht door wilko »

Inmiddels met de zoek funktie veel info gevonden over de combinatie camper en B6 en ben wel overtuigd. Nu nog opzoek naar het goedkoopste adres voor Bilstein B6
Idworx
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 okt 2008, 00:25

Re: Wie heeft ervaring met( Bilstein) schokdempers ?

Bericht door Idworx »

wilko schreef:Inmiddels met de zoek funktie veel info gevonden over de combinatie camper en B6 en ben wel overtuigd. Nu nog opzoek naar het goedkoopste adres voor Bilstein B6
Of het het goedkoopste adres is weet ik niet maar ik betaalde 370 euro inclusief verzendkosten vanuit Duitsland.
http://www.kfzteilehandel.de" onclick="window.open(this.href);return false; Goedkoper kon ik ze toen niet vinden. Deze autohandel maakt ook gebruik van een Ebaywinkel. Stuur een mailtje met prijsopgaaf. B46-1911 zijn de voorschokbrekers en B46-1912 zijn de achterschokbrekers.

En inderdaad is het wel leuker "cruisen" geworden. :zwaai

mvgr
Bert
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Wie heeft ervaring met( Bilstein) schokdempers ?

Bericht door wilko »

Ook de Bilstein B6 dempers bestelt bij Blackert und Schacht GbR zoals aanbevolen. Maandagavond een mailtje gestuurd en woensdagmiddag in huis. Kosten nu 374 euro incl. verzenden. Rubbers bestelt bij VW Tjeerdsma in Emmen. 2.14 euro per stuk. Binnenkort gaan we aan de slag aan de hand van Peter`s handleiding schokdempers vervangen voor Dummies :bifun
Laatst gewijzigd door wilko op 13 aug 2010, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met( Bilstein) schokdempers ?

Bericht door Multivan Generation »

Franklin heeft van de week met onze bus proefgereden,
en was er ook wel onder de indruk van, wat die B6-en doen.. :knipoog

Als het onderste gedeelte van de achterste schokdempers, bij het losdraaien van de onderste bout, meedraaien, dan kun je dat voorkomen door een grote griptang te gebruiken.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Wie heeft ervaring met( Bilstein) schokdempers ?

Bericht door sgsdebruijn »

Multivan Generation schreef: Als het onderste gedeelte van de achterste schokdempers, bij het losdraaien van de onderste bout, meedraaien, dan kun je dat voorkomen door een grote griptang te gebruiken.. :knipoog
als je ze weg gaat gooien wel ja, als ze nog goed zijn dan ff een lappie ofzo ertussen dan heb je wat minder tandjes in de lak staan
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Wie heeft ervaring met( Bilstein) schokdempers ?

Bericht door wilko »

Ze zitten er bij ons nu ook onder. :gekte Dankzij de uitgebreide handleiding van Peter allemaal prima gelukt. En dat maakt met het rijden een heel verschil t.o.v. die oude fietspompen die er onder zaten. :jump :jump :jump

Peter bedankt :proost
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met( Bilstein) schokdempers ?

Bericht door Multivan Generation »

wilko schreef:Ze zitten er bij ons nu ook onder. :gekte Dankzij de uitgebreide handleiding van Peter allemaal prima gelukt. En dat maakt met het rijden een heel verschil t.o.v. die oude fietspompen die er onder zaten. :jump :jump :jump

Peter bedankt :proost
Mijn gastenboek staat geheel tot je beschikking :knipoog :knipoog

Ik vind het altijd leuk om na te lezen,
dat mensen door middel van de artikelen die ik schrijf(of van anderen),
zelf gaan proberen iets te vervangen of op te lossen,
zodat ze veel geld kunnen besparen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Wie heeft ervaring met( Bilstein) schokdempers ?

Bericht door annoyingthing »

Hoi Peter,

Blonde vraag van mij, :knipoog

Heb naar aanleiding van de info op jouw site, over de Bilstein B6 schokdempers monteren, de benodigde rubbers hiervoor besteld ( 8 X artikelnummer 701 513 121 ) maar lees nu in dit topic dat ik dus voor de voorschokdempers een ander nummer nodig heb? ( artikelnummer 411 513 121).

Moet ik nu 4 andere bestellen of kunnen ze gewoon geplaatst worden?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes Jeannette :lach
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met( Bilstein) schokdempers ?

Bericht door Multivan Generation »

De nieuwe zijn iets dikker,
je kunt diegene die je hebt gewoon gebruiken hoor.. :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Wie heeft ervaring met( Bilstein) schokdempers ?

Bericht door wilko »

WIj hebben van de week de dempers ook vervangen en nieuwe rubbers geplaatst. De rubbers die aan de voorkant van de oude dempers kwamen lijken iets dunner dan de rubbers die achter af kwamen. Kan inderdaad een iets ander type zijn, maar ook wat Peter aan geeft, dat deze door de tijd vervormd zijn.
Heb in iedergeval de voordempers terug geplaatst met de ringen met artikelnummer 701 513 121 en dit past gewoon.
Veel succes met het vervangen, het maakt inderdaad een heel verschil. :campingT4
Plaats reactie