Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke remblokken zijn oke?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Stijn-71
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:30
Locatie: België/Hageland
Contacteer:

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Stijn-71 »

@ Stijn, heb je iets aangepast?
nee, zo gewoon eronder en hupsakee remmen met die handel :lach
Greetz

Stijn-71


T1 PRITSCHE '62
T2 DOKA '74
T3 PRITSCHE '90
T4 MULTiVAN '99
T5 MULTIVAN '15
heintje 31
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:16

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door heintje 31 »

[quote="Multivan Generation"]@ Heintje,
welke schijven ga je monteren, de geperforeerde of de massieve?
Die blokken klinken veelbelovend :toppie

Het worden de geperforeerde!! (heb ze al een maandje of 5 liggen!! :nuts )
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door j.d.hukema »

bijzonder . Ik heb pasgeleden nieuwer remblokken bij brezan gehaald en hij remt harstikke goed.


Dick :ikrij
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Multivan Generation »

De AHY zou de 300 mm moeten hebben en de AXG de 312 mm,
maar dat kun je gewoon met een schuifmaat even nameten he :knipoog

Ultimot raad ik aan ja, omdat die andere persoon dat tijdelijk had (partij opgekocht).

Bij massieve schijven kun je last van fading krijgen, bij geperforeerde niet, omdat het fading veroorzakende proces, niet kan ontstaan bij geperforeerde schijven. Meer ventilatie...

Die EBC blokken staan er om bekend dat ze bijterig zijn. Dus ben benieuwd..
Bij Robert, was destijds de passing niet 100%, de blokken moesten iets aangepast worden, om een vrije loop langs de as te waarborgen. Dus met een luchttol of een dremel, het gedeelte bij de as wat moeten verruimen destijds.

Misschien is de passing nu beter? Ik ben er wel benieuwd naar..
De ervaring van Robert en mij was destijds, dat bij dezelfde gereden afstand, de remstofproductie bij de EBC bijna 3/4 lager lag. Okee was subjectief door gewoon te kijken, maar zeer zeer goed waar te nemen met het blote oog.

Wat ook zeer goed waarneembaar is, is dat als men goede schokdempers heeft, dat dit een positief effect op de remweg heeft. Een verlaging helpt daarbij ook.
Bij een verlaging van een bus zonder ABS (en EDS) dient wel de remkrachtverdeler op de achteras aangepast te worden...

Veel succes en genot voor iedereen die wat aan zijn remmen gaat doen..
Veiligheid en een goed remvermogen kan het verschil betekenen tussen ongedeerd uitstappen zonder schade aan de auto, of je auto total-loss rijden :ie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: Welke remblokken zijn oke?

Bericht door Die Bruine »

Even voor de duidelijkheid, ik heb geen green, red, blue of yellowstuff blokken. Dit zijn speciale blokken voor bedrijfswagens. Ze zijn wel carbon based zoals green ed dat zijn. Ik verwacht dan ook geen pasproblemen omdat ze speciaal voor dit soort voertuigen worden gemaakt. De code is PDC. PD is de standaard die gebruikt kan worden als vervanging. De blokken zijn gemaakt met post- en bezorgbedrijven in het achterhoofd zo heb ik begrepen. Dus vaak remmen. Maar goed wij zullen zien inderdaad. Ik hoop morgen de schijven binnen te krijgen en dan post ik mijn bevindingen wel.
EN ja ik had het kunnen opmeten maar die kou en wind he :klappen
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Plaats reactie